jos joutuisit yrittäjäksi, mille alkaisit?
Itsekin olen yrittäjä. Teen yrityksille somea ja blogeja. En saanut töitä yt-neuvotteluiden jälkeen. Nyt palkka on kaksinkertainen. En kadu päivääkään! Suosittele! Oma tupa, oma lupa...
Kommentit (24)
Olen suunnitellut omaa yritystä alaltani. Eli media-alan tuotantoyhtiö, videoon erikoistunut...
Voi, musta olis ihanaa olla tyylikonsultti, pukeutumisneuvoja tms. Mutta ei sellaiselle ole niin paljon kysyntää, että itsensä elättäisi.
Olen insinööritoimistossa suunnittelijana ja pidän työstäni kovasti, joten ei liene vaikea arvata. Mutta naisena tällä alalla voi olla vaikea yksinään pärjätä. Olen kokenut itse sen, että kysytään miestä, vaikka olen ihan ammattitaitoinen, nykyään jo kokenutkin ja pätevä. Meillä on joissakin projekteissa jouduttu tekemään jopa niin, että pomo allekirjoittaa minun tekemäni projektit. On toki muutama vakiasiakas, joiden kanssa tätä ongelmaa ei ole.
Sellaista tilannetta ei enää tule että olisi pakko. Mieluummin vaikka narun jatkoksi kuin uudelleen yrittäjäksi, kun siitä autuudesta on kerran päässyt eroon.
Kiinnostaa vaikken tiedäkään vastausta. Mietin kuitenkin tätä silloin tällöin. Olen hoitovapaalla eikä kiinnosta paluu omaan työhön. Olen miettinyt kahvilan perustamista ja myös erinäisiä muita juttuja olen mielessäni pyöritellyt. Oma koulutukseni ja vakituinen työni on kuitenkin jotain ihan muuta.
Perustaisin yrityksen Norjaan missä kansalla rahaa. Ei verot eikä byrokratia ole mikään ongelma jos on ostovoimaisia asiakkaita.
Kahvilan perustaisin! Tuoreita leipiä joka aamu ja suloisia keksejä ja kakkuja! :)
Mua kiinnostais olla Personal Financial Trainer. Asiakkaat olisi hyvätuloisia tuhlareita, jotka haluaisivat saada rahankäyttönsä kuriin ja talousasiat järjestykseen. Mutta en usko että olisi kauheasti kysyntää tällaiselle palvelulle, saati maksuhaluja.
Konsultti olen nykyisin .. töitä vähän miten sattuu .. siksi täälläkin nyt.
Myisin koulutuspalveluita ja -tuotteita. Olen opettaja, joten substanssi olisi hallussa. Mahdollisesti perustankin vielä toiminimen.
Terveysneuvojaksi. Tällä alalla on niin paljon kysyntää, ettei ehdi kaikkea tehdäkään. Siis neuvoo ihmisiä mitä ravintolisiä, rohdoksia ja dieettiä pitää käyttää, ja neuvoo vaikka amalgaamipaikkoja poistamaan, jos on paljon terveysongelmia. Ja miten esim. kroonista borrelioosia tai sarkkista tulisi hoitaa. Tämä vaatii rautaista ammattitaitoa, eikä lääkärit tällä alalla pärjää, sen vuoksi löytyy kysyntää. En itse edes mitään vastaanottoa ole pitänyt, mutta saan silti sähköpostiini maksua vastaan haluttua terveysneuvontaa. Yleensä kieltäydyn siitä että mitään maksua otan, vaan neuvon ilmaiseksi. Tästä saisi kyllä paljon rahaa, jos viitsisi jonkun vastaanoton laittaa pystyyn. Tietysti lääkäriliitto tällaisestä ei pidä, koska heitä harmittaa kun rahat ei sada lääkärien taskuun, ja pitäähän omaa kuppikuntaa suojella, kuten aikoinaan oli eri kiltoja ammattiryhmillä.
[quote author="Vierailija" time="20.08.2015 klo 21:37"]
Alan ennemmin vaikka varkaaksi kuin ihmisiä riistäväksi yrittäjäksi.
[/quote]
Millaiset yrittäjät riistävät ihmisiä? Useimmiten mä törmään yrittäjiin joilta riistetään. On kuule vaikeaa olla yrittäjä, kun kaikki haluaa sun rahat ja itselläsi on viimeisenä niihin oikeus, jos jotain siinä kohtaa enään on jäljellä.
[quote author="Vierailija" time="20.08.2015 klo 21:37"]
Alan ennemmin vaikka varkaaksi kuin ihmisiä riistäväksi yrittäjäksi.
[/quote]
Eli olet täyden kommunismin kannalla?
Vai tarkoitatko, että sinulle on ok että kaikki on yhteisessä jaossa ilmaiseksi, tekee sitten kuka mitäkin?
Olen jo, kaupan alalla, ihan ok meininki vielä vaikka lamassa ollaan. Ihmisten palkkaamisessa saa olla tarkka, ei juuri muita sopimuksia uskalla tehdä kuin tarvittaessa töihin..
[quote author="Vierailija" time="20.08.2015 klo 22:21"]
Eli olet täyden kommunismin kannalla?
[/quote]
Vastustan kommunismia.
Työhyvinvointiin liittyvä konsulttiyritys tai yksityinen lastensuojelulaitos.
[quote author="Vierailija" time="20.08.2015 klo 17:46"]Olen suunnitellut omaa yritystä alaltani. Eli media-alan tuotantoyhtiö, videoon erikoistunut...
[/quote]
Lienee hyvä pisnis...
Tod näköisesti kiinteistöhuolto.