Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Millainen ihminen on syrjäytynyt?

Vierailija
15.03.2022 |

Mikä se kriteeri on? Jos olet tyytyväinen vaikka työttömyyteesi ja nautit ajastasi ja vapaudestasi. Tykkäät olla yksiksesi ja harrastat monia juttuja yksin. Oletko silloin muiden mielestä syrjäytynyt?

Kommentit (28)

Vierailija
21/28 |
15.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syrjäytynyt on ihminen, joka elää tuilla, ei äänestä, ei ole kiinnostunut mistään yhteiskunnallisesta, ei ole kiinnostunut parantamaan edes omaa elämää, ei tunne kuuluvansa mihinkään, yms.

Jos käy töissä, ei voi olla syrjäytynyt.

Vierailija
22/28 |
15.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syrjäytynyt ei seuraa yleistä maailman menoa ja hänen on vaikea osallistua yleiseen keskusteluun. Heikko yleissivistys mitä ei ylläpidetä. Voi olla esim. nuoruusiässä sairaseläköitynyt henkilö, jonka päivät on koostuneet hömpästä viimeiset 30 vuotta. Sosiaalisia suhteita, tavotteita, unelmia, harrastuksia ei ole. Milloin mistäkin haalitut kaveritkin katoavat pikkuhiljaa kun huomaavat että suhteen tarkoitus on tuottaa virikkeitä ko. henkilön elämään (vastavuoroisuus heikkoa tai puuttuu kokonaan).

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/28 |
15.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eipä työtön ole osallinen tässä yhteiskunnassa. Tekeminen ei tuota mitään yhteiseenhyvään ja elatuskin on muiden varassa. Jos on vielä erilaisten aktivointien kohde eikä tekijä, niin ihan selvästi syrjäytyneestä on kyse. 

No mitäs vittua te ootte tehny MUN hyvän eteen???? Ette mitään…

Vierailija
24/28 |
15.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

kikkaratukka kirjoitti:

Syrjäytynyt ei seuraa yleistä maailman menoa ja hänen on vaikea osallistua yleiseen keskusteluun. Heikko yleissivistys mitä ei ylläpidetä. Voi olla esim. nuoruusiässä sairaseläköitynyt henkilö, jonka päivät on koostuneet hömpästä viimeiset 30 vuotta. Sosiaalisia suhteita, tavotteita, unelmia, harrastuksia ei ole. Milloin mistäkin haalitut kaveritkin katoavat pikkuhiljaa kun huomaavat että suhteen tarkoitus on tuottaa virikkeitä ko. henkilön elämään (vastavuoroisuus heikkoa tai puuttuu kokonaan).

Mikä sitten on yleistä ja mikä ei…

Vierailija
25/28 |
15.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Syrjäytynyt on ihminen, joka elää tuilla, ei äänestä, ei ole kiinnostunut mistään yhteiskunnallisesta, ei ole kiinnostunut parantamaan edes omaa elämää, ei tunne kuuluvansa mihinkään, yms.

Vielä joku päivä saan oman valtion missä TE KAIKKI olette MUN alaisia ahahahhahahahshahh

Vierailija
26/28 |
15.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuningatar kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eipä työtön ole osallinen tässä yhteiskunnassa. Tekeminen ei tuota mitään yhteiseenhyvään ja elatuskin on muiden varassa. Jos on vielä erilaisten aktivointien kohde eikä tekijä, niin ihan selvästi syrjäytyneestä on kyse. 

No mitäs vittua te ootte tehny MUN hyvän eteen???? Ette mitään…

Miksi meidän pitäisi tehdä yhtään mitään sun eteen?

Jokainen vastaa itsestään.

Vierailija
27/28 |
15.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

"muiden mielestä" no muiden mielestä voi olla vaikka maahinen.

kaikki eivät erota erakkoa syrjäytyneestä.

syrjäytynyt ei halua olla yksin, mutta joutuu olemaan yksin, erilaisista syistä.

Vierailija
28/28 |
15.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Noilla määritelmillä olen syrjäytynyt. Omasta mielestäni en ole. Olen aina saanut jtk tukea, en ole koskaan äänestänyt, mun on hyvä olla näin, en koe että pitäisi parantaa omaa elämääni mitenkään?  Olen eläkkeellä ja nautin rauhallisesta elämästäni .