Mitkä hormonit kerryttävät nestettä/saavat rasvan kerääntymään kasvoihin?
Musta on tullut parin kuukauden aikana "pottunaama", vaikka muusta kropasta en ole lihonnut.
Eikö jotkin hormonit vaikuta siihen, mihin rasva kertyy tai jos nestettä kertyy kasvoihin?
Kommentit (15)
stressihormoni kortisoni muistaakseni
Kortisoni nimenomaan. Kuukasvoisuus on kortisonin käytön seurausta.
[quote author="Vierailija" time="20.08.2015 klo 15:16"]
Kortisoni nimenomaan. Kuukasvoisuus on kortisonin käytön seurausta.
[/quote]
Hyttyset pistäneet ap:ta ja laittanut paukamiin kortisonivoidetta.:D Siinä syy!
Hyvät yöunet ja stressitön elämä torjuu kortisonin eritystä.
Ruisleip turvottaa naaman, jos et olutta ole juonut.
[quote author="Vierailija" time="20.08.2015 klo 15:24"]Lorttohormoni. Feminiskuroidi.
[/quote]
Reps*
[quote author="Vierailija" time="20.08.2015 klo 15:26"]
Hyvät yöunet ja stressitön elämä torjuu kortisonin eritystä.
[/quote]
Lähde?
[quote author="Vierailija" time="20.08.2015 klo 15:18"]
KORTISOLI, ei kortisoni.
[/quote]
Kortisoni, tarkemmin sanottuna kortikosteroidi. Kortisoli on jotain vanhojen mummojen juttuja.
[quote author="Vierailija" time="20.08.2015 klo 15:11"]
Siideri, olut, sipsit, karkit, skumppa, mudcake-jäätelö ja muut kesän uutusjutut.
[/quote]
Mitään noista en ole nauttinut kesän aikana, jos karkkia ei lasketa. Sen syöntiä olen vähentänyt keväästä. Leipåää olen syönyt noin viipaleen/päivä, jota aiemmin en ole syönyt. Mutta ei kai se voi aiheuttaa tätä?
[quote author="Vierailija" time="20.08.2015 klo 15:29"]
[quote author="Vierailija" time="20.08.2015 klo 15:18"]
KORTISOLI, ei kortisoni.
[/quote]
Kortisoni, tarkemmin sanottuna kortikosteroidi. Kortisoli on jotain vanhojen mummojen juttuja.
[/quote]
KortisoLi on stressihormoni, joka aiheuttaa mm. kuukasvoisuutta. https://fi.wikipedia.org/wiki/Kortisoli
[quote author="Vierailija" time="20.08.2015 klo 15:37"]
[quote author="Vierailija" time="20.08.2015 klo 15:11"]
Siideri, olut, sipsit, karkit, skumppa, mudcake-jäätelö ja muut kesän uutusjutut.
[/quote]
Mitään noista en ole nauttinut kesän aikana, jos karkkia ei lasketa. Sen syöntiä olen vähentänyt keväästä. Leipåää olen syönyt noin viipaleen/päivä, jota aiemmin en ole syönyt. Mutta ei kai se voi aiheuttaa tätä?
[/quote]
Voi se