Päätin kerrankin panostaa itseeni ja omaan jaksamiseeni.
Sen päätöksen seurauksena istun nyt kahvilassa cappuccinolla ja croissantilla. Mies on töissä, lapset hoidossa ja meillä kotona häärii siivooja. Tuntuu uskomattomalta ajatella, että kotiin palatessani meillä on siistiä. Kuopuksen kanssa on ollut raskasta ja olen palaamassa töihin, ahdistaa jo valmiiksi kiireinen ja täyteen ahdettu arki. Ensimmäinen konkreettinen toimenpide elämänlaadun parantamiseksi oli tilata siivoooja. Kuin kivi olisi nostettu harteiltani.
Jos takataskussasi on muita arkea helpottavia vinkkejä, jaa niitä täällä.
Kommentit (8)
Minä kanssa aion palkata siivojaan marras- ja joulukuuksi, jolloin meillä on vastasyntynyt vauva ja kaksi vanhempaa lasta. Minä keskityn vauvaan, lapsiin ja heidän esikouluun ja harrastuksiin viemisiin, ja siivooja hoitaa hommansa kerran viikossa + joulun alla vähän enemmän.
Lisäksi aion nimiäisiin tilata kakun ja leivonnaiset.
Ja jos miehelle tulee (kuten varmaan tulee) ulkomaankeikkoja, tilaan ruokatavarat kotiin jos yhtään tuntuu väsyttävältä rampata lasten kanssa eestaas.
:)
Kauppatavarat voi tilata kotiin kuljetuksella. Itse käytämme ruoat ja reseptit kotiin palvelua.
Hienoa, että päätät panostaa myös itseesi, ihan jo lasten kannalta on hyvä että äitikin voi hyvin!
Itse aloitin liikuntaharrastuksen, kun olin kotona vauvan kanssa. En ole koskaan ollut mikään kova liikkumaan, oikeastaan olen ollut jopa vähän laiska. Pt:n avulla ruokavalio ja liikuntatottumukset uusiksi, sain ihan uutta puhtia ja jaksamista arkeen. Salilla paristi viikossa, muutoin kotona jumpppaa ja vauvan kanssa vaunuilua. Kyllä se oli vaan todettava, että oikeassa olivat, kun sanotaan että liikunta tekee hyvää fyysisesti ja henkisesti!
Itseen ja jaksamiseen panostaminen on panostamista myös perheen hyvinvointiin. Jokaisen osasen tulee olla onnellinen, että kokonaisuus on. Varmasti oikea päätös sinulta!
minun vinkki on se, että luovut ylimääräisistä velvollisuuksista, jos sinulla sellaisia on, järjestöt ym. Jos kiire ahdistaa, niin koita järjestää aikasi aikatauluttomaksi niiltä osin kuin mahdollista. Silloin ei yllättävät tilanteet stressaa niin paljoa.
Kiitos kannustuksesta. Olen oppinut kantapään kautta hyödyntämään tukiverkkoja. Jos on olo on niin uupunut, että tekee mieli hypätä sillalta alas, vien mieluummin lapset viikonlopuksi mummolaan kuin hyppään sieltä sillalta. Ihailen touhukkaita kodinhengettäriä, jotka jaksavat, ehtivät ja osaavat tehdä itse kaiken. Miksi minusta ei ole siihen? Onko se laiskuutta vai mitä? Taidan laatia pienen budjetin joka kuukaudelle arjen helpottamiseen. Puutarhanhoitoa, koiran ulkoilutusta ja pesulapalveluja on ainakin helposti saatavilla. Ruokaostoksetkin olisi helppo hoitaa netissä, kunhan suunnittelee viikon ruokailut etukäteen.
Kunhan vain ei kukaan syyrialainen tule anelemaan lanttejasi siitä välistä. Järkkyy tuo uupumuksen ja hengissä selviämisen herkkä tasapaino ja croissantista saattaa tärähtää murusia valkoiselle kesämekolle.
[quote author="Vierailija" time="20.08.2015 klo 09:27"]
Nauti ☺
[/quote]
Vahinko-alapeukku! Sori, nauti ap!!
Nauti ☺