Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Nyt oikeasti. miten päästä kateuden tunteista eroon?

Vierailija
19.08.2015 |

Vuosia olen itseni kanssa taistellut enkä pääse kateuden tunteesta eroon. Apua!

Kommentit (33)

Vierailija
1/33 |
20.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyviä kirjoituksia,kiitos niistä. Lisääkin lukisin! Ap

Vierailija
2/33 |
20.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko perimmäinen ajatuksesi se, että joku pääsee helpommalla? Semmosta se vaan elämä on. Minua on auttanut olemaan kadehtimatta se, että pitäisi ottaa siltä ihmiseltä kaikki, ei pelkästään sitä asiaa. Sen ihmisen ilot ja surut, menetykset, vaivannäöt, sairaudet, ponnistelut. Siinä vaiheessa oma elämä tuttuine murheineen alkaa tuntua paremmalta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/33 |
20.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä, itsekin kaipaan vinkkejä. Kateus on hirveä tunne.

Vierailija
4/33 |
20.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaiken voi menettää hetkessä. Jokaisella asialla on myös kääntöpuolensa. Nämä lauseet aina muistan, kun tunnen kateuden piston.

Vierailija
5/33 |
20.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen niin iloinen siitä, että en ole kateellinen ihminen. Mä niin inhoan kateutta ja kateellisia ihmisiä. Kateus saa niin paljon pahaa aikaiseksi ja tuhoaa ihmissuhteita. Mä pyrin itse karistamaan ne kateellisimmat ihmiset pois elämästäni.

Kateus kertoo niin paljon ihmisestä itsestään, kuin kateuden kohteesta.

Miksi olet kateellinen? Mistä olet kateellinen? Ajatteletko, että kateutesi kohteet eivät ole ansainneet onneaan? Vai oletko katkera, että et ole itse pystynyt tai saavuttanut samoja asioita? Elämän epäreiluusko sinua nakertaa?

Yhdellä on yhtä ja toisella toista, ja jokaisella ihmisellä on omat ristinsä kannettavana. Keskity omaan elämääsi ja iloitse asioista, joita sinulla on. Ja kuten moni on neuvonut, opettele olemaan kiitollinen! 

Opettele iloitsemaan myös muiden puolesta. 

Ja mieti, että meillä kaikilla on vain yksi elämä. Haluatko tuhlata omaasi ja antaa kateuden nakertaa ja kalvaa, kuin syöpä? Mitä merkitystä millään on loppujen lopuksi? Kaikki tänne alasti synnytään ja täältä alasti lähdetään ja yksin. Opettele olemaan onnellinen ja iloitsemaan pienistä asioista ja anna muidenkin iloita. Toisten onni ei ole sulta pois.

Vierailija
6/33 |
20.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla kateuden tunne häviää jonkun ajan kuluttua. Saatan olla ensin kateellinen jostain mutta sitten pääsen yli tunteesta lopulta. 

t:20

Vierailija
7/33 |
20.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuohan on hyvä että olet havainnut kateuden aiheuttavan itsellesi pahaa oloa ja olevan tunne, josta haluat eroon.

Mieti, millä ruokit kateuttasi? Keskitytkö enemmän toisten ihmisten ja elämän hyvien asioiden tarkkailuun kuin oman hyvinvointisi rakentamiseen? 

Lopeta itsesi vertailu muihin. Kehitä omia vahvuuksiasi.

Kateus voi olla myös kasvuympäristöstä opittu tapa ja se on hyvä tiedostaa.

Vierailija
8/33 |
20.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla ainakin kateuden tunteet ovat vähentyneet tai loppuneet oikeastan kokonaan kun olen selvittänyt itselleni millaista elämää minä itse ihan oikeasti haluan elää. Sen jälkeen olen alkanut systemaattisesti tekemään töitä niiden asioiden eteen.

Aarrekarttatyöskentely on ainakin minulla selkeyttänyt omia tavoitteitani ja auttanut pitämään ne mielessä. Lisäksi sellainen päiväunelmointi on ainakin minusta välillä aika kivaakin. Olenkin kyllä saavuttanut hämmästyttävän hienosti niitä asioita joista eniten olen unelmoinut, ja sitä myötä kateus muita kohtaan on hälvennyt.

Vierailija
9/33 |
20.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisko kotoa opittu käyttäytymiskaava? Relax. Elä nykyhetkessä.
Mitä kateus hyödyttää? Itse voisin olla kateellinen kaikille maailman ihmisille, mutta se on aivan turha tunne.
Mene juttelemaan ratkaisukeskeisen terapeutin kanssa. Kateus käperryttää eikä johda mihinkään.
Vanhana susta tulee pian katketa ja vmäinen akka. Syrjäytynyt ongelmavanhus. Valitse toinen asenne.

Vierailija
10/33 |
20.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.08.2015 klo 08:22"]Mulla kateuden tunne häviää jonkun ajan kuluttua. Saatan olla ensin kateellinen jostain mutta sitten pääsen yli tunteesta lopulta. 

t:20
[/quote]varmaan kannattaa tunteen tulla ja tiedostaa tunne. Ei välittää kateuden tunteesta kauaa. Meniskö siten nopeemmin ohi?

Vierailija
11/33 |
20.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensinnäkin kannattaa huomata se, että olet todennäköisesti kateellinen ihmisille joistain yksittäisistä asioista, et ihmisen koko elämästä. Eli yhdellä on kallis auto, toisella hieno taloa, kolmannella tiukka kroppa jne. Tällöin tuntuu, että kaikilla on kaikki paremmin ja et huomaa niitä oman elämän hyviä juttuja. 

Toinen viisaus on se, että ei kannata kadehtia ihmisiä, joiden murheita ei tunne. Eli sä näet vieraiden ihmisten ne puolet, joita he haluavat esitellä, mutta murheet pidetään yleensä piilossa. Oletko kateellinen jollekin sellaiselle henkilölle, jonka tunnet tosi hyvin?

Vierailija
12/33 |
20.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä aloitus. Itse painin alemmuuden tunteessa ja se on kotoa opittu malli. Meillä äiti painotti "että naisen pitää pärjätä työelämässä, hankkia rahaa yms. ja perhe ja lapset eivät niin tärkeitä". Kulissit pitää pitää pystyssä
Apinan raivolla pitää yrittää. Kauheita paineita ja menestymisodotuksia. Äitini nauttii jos joku on kateellinen!!
Eipä tullut musta sitten äitini toiveiden mukaista suorittajaa. Onneksi!

Vierailija
13/33 |
20.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.08.2015 klo 21:45"]Itse ajattelen niin, että kun en kerran ole ponnistellut unelmakropan eteen niin en taidakaan haluta sitä tarpeeksi.

[/quote]

Jos olet aikuisena 150 cm pitkä mutta haluaisit olla 180 cm (tai toisinpäin), niin miten ajattelit haluta tarpeeksi saavuttaaksesi unelmakroppasi?

Kaikkia unelmia tai toiveita ei voi saavuttaa, eikä siinä auta haluamisen määrä, raha eikä mikään mahti maailmassa.

Vierailija
14/33 |
20.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.08.2015 klo 09:03"][quote author="Vierailija" time="19.08.2015 klo 21:45"]Itse ajattelen niin, että kun en kerran ole ponnistellut unelmakropan eteen niin en taidakaan haluta sitä tarpeeksi.

[/quote]

Jos olet aikuisena 150 cm pitkä mutta haluaisit olla 180 cm (tai toisinpäin), niin miten ajattelit haluta tarpeeksi saavuttaaksesi unelmakroppasi?

Kaikkia unelmia tai toiveita ei voi saavuttaa, eikä siinä auta haluamisen määrä, raha eikä mikään mahti maailmassa.
[/quote]

Amen!

Vierailija
15/33 |
20.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kato tää blogi, viimeksi juttu muunmuassa kateudesta. Itseäni auttoi ymmärtämään ja näkemään kateutta eri kantilta, ja muuttamaan koko ajatusmaailmaa. Vahva artikkeli. http://annabeimane.blogspot.fi

Muistan itseänikin aikoinaan teiniaikoina kun kateus oli vahvasti mukana, ihan vaan toisen vaatteet sai itselleen huonon mielen. Se on ärsyttväää ja kateus hallitsee liikaa ihmisiä!!! Tsemppiä <3 

Vierailija
16/33 |
20.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

anteeksi, mielessäni oli siis toi viimeinen kirjoitis, terve itserakkaus <3 

Vierailija
17/33 |
20.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos kirjoituksistanne. Niissä riittää mietittävää. Ap

Vierailija
18/33 |
19.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oivalla, että kateuden vastavoima on kiitollisuus.

Opettele miettimään mitä kaikkea sinulla jo on ja olemaan kiitollinen siitä kaikesta. Kaiken voit kuitenkin menettää (terveys, ystävä, puoliso, lapsi, koti, laulunlahja, äiti, kotimaa.......)

Maailmassa tulee aina olemaan ihmisiä, joilla on enemmän kuin sinulla, etkä voi sitä kaikkea itsellesi saada. Mutta on myös niitä, joilla on paljon vähemmän. Ole kiitollinen kaikesta siitä mikä on hyvin nyt.

Vierailija
19/33 |
19.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

sulla ei taida olla elämässä mitään päämääriä?

Vierailija
20/33 |
19.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.08.2015 klo 21:31"]sulla ei taida olla elämässä mitään päämääriä?
[/quote]

Täh! Mitä tarkoitat?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kuusi seitsemän