Lanttila, Vantaa
Hei!
Onko täällä jollakulla kokemuksia Perhekirpputori Lanttilasta, vantaalla? Mielelläni kuulisin ostajien ja myyjien mielipiteitä/ kokemuksia.
Itse vein eilen myyntiin tavaroita,kävin tänään viemässä lisää tavaraa. Yllätyksekseni totesin,että onpas paljon ostettu minun pöydästäni. No, katsoin tuolta kirppisvaraus.fi kautta tuota tilitystä. Ei todellakaan ole myynnissä olleet tavarat menneet kassan kautta! Nopealla laskutoimituksella tuotteita kadonnut n.20 - 30 e edestä.
Kiersin koko mestan läpi,en ainakaan löytänyt muista pöydistä omia tuotteitani.
Onko nykyajan kirpputoritoiminta todella tällaista että tavaraa röyhkeästi varastetaan?!??!
Millainen ihminen varastaa kirpputorilta?
Ja tuotteet eivät todellakaan olleet hinnalla pilattuja...
Mutta,niitä muiden kokemuksia haluaisin kuulla!
Kommentit (7)
Oon pari kertaa ollut myymässä, molempina kertoina myynnit viikon aikana reilu pari sataa euroa. Ensimmäisellä kerralla varastettiin miesten nahkatakki ja toisella kerralla tyttöjen merkkifarkut. Olisi pitänyt laittaa noihin hälyttimet (saa ostettua kassalta). Maksaa muistaakseni 0,20-0,30 senttiä. Toisella kerralla laitoin omaan myytävään nahkatakkiin hälyn ja se kannatti. Eli kaikkeen vähänkään hienompaan / arvokkaampaan hälyt kiinni. Kannattaa käydä siistimässä pöytä päivittäin, asiakkaat mylläävät pöydät aivan ympäri joka päivä ja pöydät sen jälkeen epäsiistejä. Oon kyllä ollut tyytyväinen paikkaan. Kassalla vaan on välillä todella tympeä ja huonolla tuulella oleva nainen :/ ja kävin aina siistimässä pöydän työpäivän jälkeen noin 17.45 ja silloin laittavat jo valot kiinni koko paikasta, ärsyttävää pimeessä yrittää järjestellä pöytää. Toi netissä seurattava myyntijärjestelmä päivittyy noin parin tunnin viiveellä. Kannattaa seurata sitä vielä pari viikkoa sen jälkeen, kun oot hakenut tavarat pois. Mulla oli tullut tilityksen jälkeen myyntejä vielä 15 euroa, eikä noista olisi kukaan ilmoittanut ellen olisi seurannut myyntejä netistä.
Lanttilassa varastetaan paljon eikä ne hälyt auta: portilla piippaa, mutta kukaan ei lähde varkaan perään, koska kassalla jonoa eikä jätetä maksatuksia kesken. Olen myynyt siellä viikossa noin 300 euron verran ja samaan aikaan varastettu noin 100 eurolla. "Parhaita" on ne, jotka ottaa toisen pöydästä tavaraa, irrottaa laput ja vaihtaa omat. Tunnistin omat tavarat siitä, että vaatteet vieraassa pöydässä oli nimikoimiani.
Eihän lanttilaa edes ole siellä enää..?
[quote author="Vierailija" time="20.08.2015 klo 07:53"]
Eihän lanttilaa edes ole siellä enää..?
[/quote]
On lähellä Jumboa.
On Lanttila Vantaalla mutta muuttanut Jumbon lähelle Kehä 3:n varteen. En ole ollut siellä myyjänä mutta ostamassa käyn silloin tällöin. Siellä on aina paljon venäläisiä ja muita vieraita kieliä puhuvia. Ehkä tässä osasyy tavaran katoamiseen?
En ole itse myynyt tuolla, mutta olen kuullut että tavaraa tosiaan varastetaan ja siirrellään todella paljon. Halli on vielä niin valtava, että omien kamojen etsiminen on varsinkin ruuhka-aikaan aika toivotonta.
Yksi syy varasteluun on varmaan pukkarit ja vessa, jotka sijaitsevat kassan näkökentän ulkopuolella ja joihin voi helposti mennä "ostoksien" kanssa.