Paineentunne kaulan alaosassa
Mitähän vattua.. Urheillessa tuli kumma paineentunne kilpirauhasten kohdalle/kaulsn alaosaan keskelle. Myös pientä pistosta ja paineentunnetta rinnassa. Mitähän vois olla?
Mulla aikasemmin ollut kilpirauhasen liikatoimintaa synnytyksen jälkeen, viimeksi S-TSH (?) oli 0,4 kun aikaisemmin oli 0,3. Ollut väsymystä, ruokahalun lisääntymistä, ahdistuneisuutta, ärtyneisyyttä, hikoilua...
Kommentit (7)
ap: tunne tuli pelkästään liikunnan aikana ja sen jälkeen..
Astma? Henkitorvet laajenee, monilla tuntuu pelkästään urheillessa. Itellä kanssa pientä oiretta ollu 2-3v, en oo vaan saanut aikaseksi mennä lääkäriin asiasta :D Kun ei aiheuta todellista ongelmaa (vielä) lähinnä sen vaan huomaa välillä ja hengittäminen on ehkä 10-20% hankalampaa.
-mies 19v
[quote author="Vierailija" time="19.08.2015 klo 19:23"]
Astma? Henkitorvet laajenee, monilla tuntuu pelkästään urheillessa. Itellä kanssa pientä oiretta ollu 2-3v, en oo vaan saanut aikaseksi mennä lääkäriin asiasta :D Kun ei aiheuta todellista ongelmaa (vielä) lähinnä sen vaan huomaa välillä ja hengittäminen on ehkä 10-20% hankalampaa.
-mies 19v
[/quote]
Siis ei laajene vaan suppenee.
-sama mies
Kilpirauhasen liikatoiminnan ja struuman oireiltahan nuo kuulostaa.
Mites verenpaine ja lepopulssi, ovatko korkeat?
ap: Tuntuu vähän kuin olisi lyöty kurkkuun ja palantunne tuli myös kurkkuun. Todella ärsyttävän tuntonen.. Kaulan keskiosan sivusta paineltaessa tuntuu hieman kipua.
Struuma? Mulla on suurentunut struuman vuoksi kilpirauhanen. Jos on tiukempi kaulus, niin tuntuu painetta tai sellainen ärsyttävä tunne. Mulla ei tietääkseni ole muuta ongelmaa kilpirauhasessa. Siis liika- tai vajaatoimintaa.