Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen kuulemma huono äiti koska annan lapseni olla viikon pois koulusta

Vierailija
19.08.2015 |

Yleisurheilun maailmanmestaruuskilpalut tulevat siihen aikaan että meillä koettiin paremmaksi että poika on koko viikon pois koulusta. Kun tästä mainitsin muutamille tutuille niin olivat ihan ihmeissään ja suorastaan antoivat ymmärtää että olen huono äiti koska näin teen. En ymmärrä mikä ongelma tässä on, koulu sujuu loistavasti ja itse huolehditaan kyllä tehtävistä yms. Kyse on vain viidestä koulupäivästä, moni on paljon pidempiäkin aikoja pois koulusta.

Kommentit (25)

Vierailija
1/25 |
19.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta on hyvä, että äitinä kannatat pojan urheilua. Monet vanhemmat pitävät lapsensa poissa koulusta esim. lomamatkan takia. Jatka vain samaan malliin!

Vierailija
2/25 |
19.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka tämä vain provo onkin, niin ihan hyvin voit tehdä noin: lapsellasi nimittäin on oppivelvollisuus, EI velvollisuus käydä koulua. ;)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/25 |
19.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole provo. Yleisurheilukilpailut haluamme nähdä suorana lähetyksenä ja nyt se ei muuten onnistu kuin olemalla pois koulusta. Itse olen vielä kesälomalla.

ap

Vierailija
4/25 |
19.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaisiko kannustaa lasta ennemmin itse urheilemaan kuin opettaa että on ok olla viikko pois koulusta, jotta voi katsoa telkkaria? Seuraavaksi pitääkin olla pois kun tulee jääkiekkoa, euroviisut ja Rocky-leffoja....

Vierailija
5/25 |
19.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen samaa mieltä ystäviesi kanssa: todella huono äiti olet, kun opetat lapsellesi lusmuamisen jo pienestä pitäen. Älä sitten valita kun pojastasi tulee sossun pummi ja syrjäytynyt. Siten makaa miten petaa. Mielestäni kaikki lapsia haluavat tulisi pakottaa jonkinlaiselle kurssille, jossa opetettaisiin vastullista vanhemmuutta, joka nykyään liian monelta hukassa. Mutta tiedän, hyvin että olen ajatukseni kanssa vähemmistönä täällä. Varmaan tulet saamaan paljon kannustavia kommentteja muilta vastaajilta tukemaan päätöstäsi, joka osoittaa todellista kypsymättömyyttä sinulta kasvattajana ja äitinä.

Vierailija
6/25 |
19.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.08.2015 klo 18:45"]

Minusta on hyvä, että äitinä kannatat pojan urheilua. Monet vanhemmat pitävät lapsensa poissa koulusta esim. lomamatkan takia. Jatka vain samaan malliin!

[/quote]Missä sitä urheilua kannatetaan? Tässähän parkkeerataan perse sipsien ja kolan kanssa viikoksi television eteen.

Vierailija
7/25 |
19.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuten kirjoitin niin koulu sujuu loistavasti. Yleisurheilun MM-kilpailut on kerran kahdessa vuodessa ja ne ehdottomasti katsotaan suorana. Myös olympialaisten kohdalla toimimme näin jos ovat koulun aikaan. Tämä on meidän harrastus ja tärkeä ajanviete ja jos koulu sitä häiritsee niin silloin otetaan omaa lomaa. Euroviisut tulee aina ilta-aikaan, ei tarvitse olla koulusta pois. Elokuvat voi tallentaa jne. Jääkiekkoa emme seuraa.

ap

Vierailija
8/25 |
19.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.08.2015 klo 18:47"]En ole provo. Yleisurheilukilpailut haluamme nähdä suorana lähetyksenä ja nyt se ei muuten onnistu kuin olemalla pois koulusta. Itse olen vielä kesälomalla.

ap
[/quote]

Entä jos sulla ei olisi kesälomaa enää? Lintsaisitko viikon töistä kuten nyt annat lapsesi lintsata koulusta?

Vierailija
9/25 |
19.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten ajattelit toimia? Anotko viikon loman lapselle vai keksitkö jonkin teko syyn miksi lapsi ei tule kouluun eli jokin sairaus? Muutenhan tuo menee lintsaukseksi ja ope voi antaa vaikka jälki-istuntoa lapselle, tehdä lastensuojeluilmoituksen jne.

Vierailija
10/25 |
19.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä, eikä onneksi edes tarvitse. Minun mielestäni olet vastuuton äiti.

Pojallasi voi olla työtä ottaa muut kiinni viikon poissaolon jälkeen. Valehtelu koululle osoittaa myös todella huonoa esimerkkiä - rehtori tuskin myöntää lomaa tämän takia.

Vierailija
11/25 |
19.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.08.2015 klo 19:00"]

[quote author="Vierailija" time="19.08.2015 klo 18:47"]En ole provo. Yleisurheilukilpailut haluamme nähdä suorana lähetyksenä ja nyt se ei muuten onnistu kuin olemalla pois koulusta. Itse olen vielä kesälomalla. ap [/quote] Entä jos sulla ei olisi kesälomaa enää? Lintsaisitko viikon töistä kuten nyt annat lapsesi lintsata koulusta?

[/quote]

Kyllä

ap

Vierailija
12/25 |
19.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuten kirjoitin niin koulu sujuu loistavasti. Yleisurheilun MM-kilpailut on kerran kahdessa vuodessa ja ne ehdottomasti katsotaan suorana. Myös olympialaisten kohdalla toimimme näin jos ovat koulun aikaan. Tämä on meidän harrastus ja tärkeä ajanviete ja jos koulu sitä häiritsee niin silloin otetaan omaa lomaa. Euroviisut tulee aina ilta-aikaan, ei tarvitse olla koulusta pois. Elokuvat voi tallentaa jne. Jääkiekkoa emme seuraa.

ap

[/quote]

Meillä taas urheilukisojen seuraaminen on avioeroperuste. Juntimpaa tekemistä en voisi keksiä.

Vierailija
13/25 |
19.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten ajattelit toimia? Anotko viikon loman lapselle vai keksitkö jonkin teko syyn miksi lapsi ei tule kouluun eli jokin sairaus? Muutenhan tuo menee lintsaukseksi ja ope voi antaa vaikka jälki-istuntoa lapselle, tehdä lastensuojeluilmoituksen jne.

[/quote]

Poika tekeytyy sairaaksi, ei tarvitse sen kummemmin asiaa selitellä. Tämähän ei missään tapauksessa ole lastensuojeluilmoituksen paikka. Suomessa ei ole koulupakkoa vaan oppivelvollisuus, jonka voi suorittaa myös kotona.

ap

Vierailija
14/25 |
19.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.08.2015 klo 19:03"][quote author="Vierailija" time="19.08.2015 klo 19:00"]

[quote author="Vierailija" time="19.08.2015 klo 18:47"]En ole provo. Yleisurheilukilpailut haluamme nähdä suorana lähetyksenä ja nyt se ei muuten onnistu kuin olemalla pois koulusta. Itse olen vielä kesälomalla. ap [/quote] Entä jos sulla ei olisi kesälomaa enää? Lintsaisitko viikon töistä kuten nyt annat lapsesi lintsata koulusta?

[/quote]

Kyllä

ap
[/quote]

Opetat siis lapsellesi että lintsaaminen on ok. En ihmettele että tuttavasi pitävät sinua huonona äitinä.

Vierailija
15/25 |
19.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

:D

Mua kiinnostaa, miten rehtori anomukseen suhtautui ja miten hänelle selitit asian?

Vierailija
16/25 |
19.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkä ikäisestä on kyse?

Tekeytyy sairaaksi, joten ei viiteen päivään käy ulkonakaan? Ettei kaverit näe lintsaria..

Vierailija
17/25 |
19.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap

[/quote]

Siis... onko tuo muka TOSISSAAN?

Ei voi olla, OMG! Jonkun vitun yleisurheilun takia pois koulusta. *reps*

Vierailija
18/25 |
19.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.08.2015 klo 19:06"][quote author="Vierailija" time="19.08.2015 klo 19:00"]

[/quote]

Poika tekeytyy sairaaksi, ei tarvitse sen kummemmin asiaa selitellä. Tämähän ei missään tapauksessa ole lastensuojeluilmoituksen paikka. Suomessa ei ole koulupakkoa vaan oppivelvollisuus, jonka voi suorittaa myös kotona.

ap
[/quote]

Hih hih! Ja senhän voikin ihan viikko kerrallaan päättää, tuleeko kouluun vai jääkö kotiopetukseen!

Vierailija
19/25 |
19.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo. Meillä kans! Aina pois koulusta, kun on talvilajien mm-kisat, jääkiekon mm-kisat, talvi- ja kesäolympialaiset sekä kesälajien mm-kisat. Lisäksi vielä NHL ratkaisupelit pitää katsoa suorana, joten ei jaksa/ehdi kouluun aamulla.

Kyllähän tästä tulee tosi paljon poissaolotunteja, mutta on tosi tärkeää, että lapsi saa seurata livenä urheilua, kun meillä ei siihen ole varaa.

Vierailija
20/25 |
19.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä miten tämä pojan oma loma eroaa esimerkiksi Thaimaassa 2 vk lomailevista. Yhtä hyvin voisitte heille sanoa että jääkää kotiin jne. Kuten jo kirjoitin niin me pojan kanssa seuraamme yleisurheilua ja haluamme tietenkin nähdä myös MM-kilpailut. Ne on sellaisia kerran elämässä-juttuja. Emme todellakaan katso illalla jotain tunnin koostetta vaan katsomme KAIKKI lähetykset karsinnoista ja alkueristä aina finaaleihin asti.

ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi seitsemän kahdeksan