kertokaapa nyt rehellinen mielipiteenne nimestä IIDA.
Kommentit (20)
Nätti nimi. On tosi yleinen, mutta ehkä suosio jo vähän hiipumaan päin.
[quote author="Vierailija" time="19.08.2015 klo 18:01"]
Minä en tykkää. Ja jos olis pakko niin laittaisin yhdellä iillä
[/quote]
Yhdellä iillä kuulostaa ilotytöltä.
Itse olen Ida, 1lk-ammattikorkeakoulu/työelämä olen tavannut vain 4 idaa/iidaa/ida-jotain itseni lisäksi, ala-asteella olin ainut ida/iida ja olen käynyt kahta eri koulua isossa kaupungissa. Ainakin itse pidän nimestäni, eikä vielä tähän päivään asti kukaan ole keksinyt pilkkanimeä :) En tiedä nykytilannetta, mutta omasta mielestäni nimen kumpikaan kirjoitusasu ei ole kovin yleinen ainakaan Varsinais-Suomessa tai Keski-Suomessa joissa olen asunut. Omassa suvussa edellinen Ida on kuollut 1800-luvun alkupuolella ja sukuhaarani johtavat Ruotsiin, joten luulisi olevan yleisempaa suomenruotsalaisissa piireissä?
On liian tavallinen. Yhtä tylsä kun Ainot ja Emmat.
Oma tyttöni on Iida, mummoni mukaan.
Meillä on 15v esikoistyttö ja Iidoja/Idoja on kyllä vilissyt ympäristössä. Nätti nimi kuitenkin ja mitä se haittaa vaikka onkin yleinen? :)
[quote author="Vierailija" time="19.08.2015 klo 18:08"]Meillä on 15v esikoistyttö ja Iidoja/Idoja on kyllä vilissyt ympäristössä. Nätti nimi kuitenkin ja mitä se haittaa vaikka onkin yleinen? :)
[/quote] näinpä.En ainakaan alkanut inhoamaan nimeäni, kun se yhtäkkiä tuli suosikkinimeksi
Iida/Ida on kiva nimi, mutta en enää laittaisi sitä omalle lapselleni. Yhden tutun Idan äiti etsiskelee ryhmäseksiseuraa pitkin Suomea, mikä ei toki ole tytön eikä nimen vika. Mutta jos arvostelukyvytön ihminen on antanut tytölleen nimeksi Ida, niin en halua samaa nimeä omalle lapselle. Kaksi muutakin tyttöä hänellä on, heidänkin nimet periaatteessa oikein nättejä.
Hyvä nimi. Eikä niin yleinenkään. Oman tyttäreni kaveripiirissä vain yksi samanniminen. Parempi yleinen normaalinimi kuin Jessica Janette Britney Wanessa Jodessa Ala-Mälkiä.
Meillä on Ida ja ainut ikävä asia on kun, joillakin on tapana puhutella Iitaksi tai iidaksi .
isän ehdoton ehto oli, Ida nimelle , ettei koskaan aleta kutsumaan väärennetyllä nimellä.
[quote author="Vierailija" time="19.08.2015 klo 18:12"]
Iida/Ida on kiva nimi, mutta en enää laittaisi sitä omalle lapselleni. Yhden tutun Idan äiti etsiskelee ryhmäseksiseuraa pitkin Suomea, mikä ei toki ole tytön eikä nimen vika. Mutta jos arvostelukyvytön ihminen on antanut tytölleen nimeksi Ida, niin en halua samaa nimeä omalle lapselle. Kaksi muutakin tyttöä hänellä on, heidänkin nimet periaatteessa oikein nättejä.
[/quote]
no, perustelunsa kullakin.
Hyvä selkeä nimi. Ja ehdottomasti kahdella iillä, jotta ei tarvi aina selittää, että Ida = Iida yhdellä iillä. Tai mikä vielä tyhmempi niin kirjoitetaan Ida, mutta sanotaan Iida. Nuo on vaan erikoisuuden tavoittelijoille.
Iida tulee mieleen mustasukkainen ystäväni
[quote author="Vierailija" time="19.08.2015 klo 18:04"]Itse olen Ida, 1lk-ammattikorkeakoulu/työelämä olen tavannut vain 4 idaa/iidaa/ida-jotain itseni lisäksi, ala-asteella olin ainut ida/iida ja olen käynyt kahta eri koulua isossa kaupungissa. Ainakin itse pidän nimestäni, eikä vielä tähän päivään asti kukaan ole keksinyt pilkkanimeä :) En tiedä nykytilannetta, mutta omasta mielestäni nimen kumpikaan kirjoitusasu ei ole kovin yleinen ainakaan Varsinais-Suomessa tai Keski-Suomessa joissa olen asunut. Omassa suvussa edellinen Ida on kuollut 1800-luvun alkupuolella ja sukuhaarani johtavat Ruotsiin, joten luulisi olevan yleisempaa suomenruotsalaisissa piireissä?
[/quote]
Oikeasti? Itse asun Etelä-Suomessa suht pienessä kaupungissa ja tunnen nopeasti laskettuna ainakin 3 Iidaa ja yhden Idan. :o kaikki ihan suomenkielisiä. Olen aina kuvitellut Idan/Iidan olevan suosittu nimi.
Todellakin tylsä ja tavanomainen nimi. Iidalmiina, Iidabella ja Iida-Erica paljon kauniinpia.
[quote author="Vierailija" time="19.08.2015 klo 18:15"][quote author="Vierailija" time="19.08.2015 klo 18:12"]
[/quote]
no, perustelunsa kullakin.
[/quote]
Mullakin huonoja kokemuksia yhdestä ja ainoasta Iidasta. Niin täynnä itseään, että kehitystaso on jäänyt teini-ikäisen asteelle :( Kohtelee muita todella huonosti.
Sen sortin nimi ettei se herätä mitään ajatusta tai mielikuvaa. Normi nimi siinä missä moni muukin.
Tosi yleinen. Ollut etunimien top kympissä monta vuotta, tippui pois vasta muutama vuosi sitten.
Harvinainen 70-luvulla syntyneillä, heille ihan mummonimi, 80-luvulta tasainen suosion nousu, nyt hiipumassa. Iidoja on todella paljon, jatkuvasti kaupoissa ja puistoissa huudellaan.
Pitkä vs. lyhyt vokaali on ongelma tässäkin nimessä, aina pitää varmistaa ja jos ei varmista, menee varmasti väärin. Ei ole kovin kansainvälinen, postia tulee Yhdysvalloista nimillä Lida tai Leda ulkomailta kun tilaa tavaraa, vaikka nettikaavakkeen täyttäisi. Esim. Ida (lausuttuna Aida) on kuitenkin ollut Yhdysvalloissakin käytössä (varmaan pohjoismaisten siirtolaisten mukana ja aikana), mutta eivät tunnista sitä.
Leikissä keksi itsestäsi positiivinen adjektiivi etunimesi jokaiselle kirjaimelle D on ärsyttävä, erityisesti alaluokilla kun ei vielä tunne esimerkiksi determinististä.
Minä en tykkää. Ja jos olis pakko niin laittaisin yhdellä iillä