Korkea kolesteroli
Kommentit (16)
Liikkumalla ja syömällä kalaa 2X viikossa kuten on muutenkin suositus.
Ei välttämättä mitenkään jos kyse on perinnöllisestä taipumuksesta eikä huonoista elämäntavoista. Mikä siinä lääkityksessä pelottaa?
Paino normaaliksi, ei kovia rasvoja, paljon liikuntaa, syö kaurapuuroa ja kalaa.
Eläinrasvoja kannattaa syödä, alentavat LDL:ää ja nostavat HDL:ää.
[quote author="Vierailija" time="19.08.2015 klo 13:30"]
[/quote]
Heh, varsinainen vitsiniekka.
[/quote]
Näin on.
Ei perinnöllistä kolesterolia kai juurikaan saa alennettua. Itse olen alipainon rajoilla oleva nuori nainen, joka syö terveellisesti ja harrastaa liikuntaa. Sukurasitteelle ei minkään voi.
[quote author="Vierailija" time="19.08.2015 klo 13:15"]
Ei välttämättä mitenkään jos kyse on perinnöllisestä taipumuksesta eikä huonoista elämäntavoista. Mikä siinä lääkityksessä pelottaa?
[/quote]
Ei pelota, mutta tarpeeksi olen nähnyt ihmisiä, joilla on liikuntakyky hävinnyt lääkkeiden myötä.
Miksi sitä kolesterolia pitäisi alentaa?
[quote author="Vierailija" time="19.08.2015 klo 13:39"][quote author="Vierailija" time="19.08.2015 klo 13:15"]
[/quote]
Ei pelota, mutta tarpeeksi olen nähnyt ihmisiä, joilla on liikuntakyky hävinnyt lääkkeiden myötä.
[/quote]
Tiedätkö, itse olen nähnyt ihmisiä joilta on elinkyky hävinnyt aivoinfarktin myötä; heille on jo bonusta jos vain - vakava - liikuntarajoite jää pysyväksi. Statiineista puhutaan paljon p**** - ei kannata uskoa kuulopuheita vaan ottaa tilastoista selvää.
[quote author="Vierailija" time="19.08.2015 klo 13:37"]
[/quote]
Näin on.
[/quote]
Saattahan joillekin näin käydäkin, mutta yleimpää kyllä on että eläinrasvat nostavat sekä LDL-, HDL- että kokonaiskolesterolia.
Tyydyttyneitä rasvoja vähemmäksi (eläinrasvat, sis. maitorasvat, kookosrasva), tyydyttymättömiä omega-6:a tilalle (becel, rypsiöljy, pähkinät, siemenet). Riittävästi liukoista kuitua (esim. kaura, ruis, ohra, hedelmät ja vihannekset).
[quote author="Vierailija" time="19.08.2015 klo 13:43"]
[quote author="Vierailija" time="19.08.2015 klo 13:37"]
[/quote]
Näin on.
[/quote]
Saattahan joillekin näin käydäkin, mutta yleimpää kyllä on että eläinrasvat nostavat sekä LDL-, HDL- että kokonaiskolesterolia.
[/quote]
Ja nyt sitten hieman näyttöä tämän väitteen tueksi, kiitos.
[quote author="Vierailija" time="19.08.2015 klo 13:42"]
[quote author="Vierailija" time="19.08.2015 klo 13:39"][quote author="Vierailija" time="19.08.2015 klo 13:15"] Ei välttämättä mitenkään jos kyse on perinnöllisestä taipumuksesta eikä huonoista elämäntavoista. Mikä siinä lääkityksessä pelottaa? [/quote] Ei pelota, mutta tarpeeksi olen nähnyt ihmisiä, joilla on liikuntakyky hävinnyt lääkkeiden myötä. [/quote] Tiedätkö, itse olen nähnyt ihmisiä joilta on elinkyky hävinnyt aivoinfarktin myötä; heille on jo bonusta jos vain - vakava - liikuntarajoite jää pysyväksi. Statiineista puhutaan paljon p**** - ei kannata uskoa kuulopuheita vaan ottaa tilastoista selvää.
[/quote]
Mitenkäs aivoinfarkti tähän aiheeseen liittyy?
[quote author="Vierailija" time="19.08.2015 klo 14:08"][quote author="Vierailija" time="19.08.2015 klo 13:42"]
[quote author="Vierailija" time="19.08.2015 klo 13:39"][quote author="Vierailija" time="19.08.2015 klo 13:15"] Ei välttämättä mitenkään jos kyse on perinnöllisestä taipumuksesta eikä huonoista elämäntavoista. Mikä siinä lääkityksessä pelottaa? [/quote] Ei pelota, mutta tarpeeksi olen nähnyt ihmisiä, joilla on liikuntakyky hävinnyt lääkkeiden myötä. [/quote] Tiedätkö, itse olen nähnyt ihmisiä joilta on elinkyky hävinnyt aivoinfarktin myötä; heille on jo bonusta jos vain - vakava - liikuntarajoite jää pysyväksi. Statiineista puhutaan paljon p**** - ei kannata uskoa kuulopuheita vaan ottaa tilastoista selvää.
[/quote]
Mitenkäs aivoinfarkti tähän aiheeseen liittyy?
[/quote]
Ystävä hyvä: yksi iso aivoinfarktin syy on sepelvaltimotauti, jossa kolesterolia kertyy verisuonten seinämiin. Etkö tätäkään tiennyt - vai onko sulla tästä joku "vaihtoehtolääketieteellinen" versio?
.