Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Raskaana vai pillerihuuruissa?

Vierailija
19.08.2015 |

Hei!

Nyt tarvittaisiin kokeneiden äiti-ihmisten tai pitkään minipillereitä syöneiden apua ja mielipidettä!

Aloitin minipillerit vajaa kuukausi sitten kesken kierron, koska raskaus ei pitänyt olla mitenkään mahdollinen siinä kuussa. Nyt olen alkanut saada kummallisia oireita, jotka osittain selittyisivät pillereillä, mutta kaikkia oireita ei löydy tablettien haittavaikutuksista. 

Minulla on kauheita kipuja alavatsassa, kohdun, virtsarakon ja munasarjojen seudulla. Kyljellään ja mahallaan nukkuminen on tuskaa. Kipu on viiltävää ja nippailevaa tai repäisevää. Kivut painottuvat iltaan. Nämä muistuttavat kuukautiskipuja, mutta ovat tosi kummalliseen aikaan kierrosta ja ovat jatkuneet tähän mennessä kolme kertaa pidempään.

Olen koko ajan nuhainen. Tänään on ensimmäistä kertaa näiden oireiden aikana lämpöilyä/kuumetta.

Mielialat heittelevät jatkuvasti. Itku tulee aivan odottamatta ja toisaalta välillä koen uskomattomia onnen tunteita.

Nännit ovat tummuneet ja koko ajan kipeät.

Olen lihonut pari kiloa.

Minulla on etova olo monta kertaa päivässä ja kamala ruuan himo. Yhtenä yönä en voinut nukkua ollenkaan, kun haaveilin koko yön hampurilaisesta (voi voi mikä läski.. :D).

Kahvin haju oksettaa minua, vaikka normaalisti olen suurkuluttaja.

Alaselkääni sattuu koko ajan, sitä jomottaa.

Normaalisti käyn paljon kuntosalilla. Nyt varsinkin vatsalihasliikkeitä tehdessä tulee heikko ja etova olo.

Väsähdän yhtäkkiä ilman minkään laista varoitusta ja tarvitsen ruokaa.

Voiko tämä kaikki johtua pillereistä? On ihme, jos olisin raskaana, mutta ei se aivan mahdotonta ole. Olen tehnyt kolme testiä, joista kaksi näytti plussaa ilman kontrolliviivaa ja yksi negatiivista kontrolliviivan kanssa. Tämä voi toisaalta olla niin alussa vielä, ettei näy testissä. Jännityksellä odotan, tuleeko menkkoja viikon päästä vai ei. Sekin voi johtua pillereistä, jos niitä ei kuulu. Jos olisin raskaana, olisi lapsi toivottu, mutta ei todellakaan suunniteltu.

Kiitos kaikille asiantuntijoille!

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
20.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap täällä taas, nyt viisaampana...

Kävin gynellä ja kaikki selvisi, pillerit on saanu mulle aikaan viiden sentin kystan vasempaan munasarjaan. Aiheuttaa kuulemma raskauden kaltaiset oireet. Kuukauden tauko hormonaalisesta ehkäisystä ja sitte vaihtuu eri pillerimerkki. Tällä kertaa kannatti olla tarkkana!

Vierailija
2/3 |
19.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulosairas. Lopeta se elimistösi ylitarkkailu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
19.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.08.2015 klo 12:18"]

Luulosairas. Lopeta se elimistösi ylitarkkailu.

[/quote]

Muiden oireiden puolesta voisin ollakin, mutta nuo kovat vatsakivut ja kuume ei selity sillä.