PÄÄSEEKÖ LUKIOKIRJOISTA HELPOSTI EROON
Kommentit (16)
Ensis syksynä? opetussuunnitelma muuttuu ja sitten niinä ov vaikeampi muudä. Ajankohta ei ihan varma minulle, mulla luulen, että ensi syksynä.
PÄÄSEE! NAKKAAT PAPERIKERÄYKSEEN TAI NAAPURIN POSTILUUKUSTA!!!
Ei pääse. Ne on kirottuja ja ihan sama mihin viet, ne ilmestyy yön aikana takaisin kotiisi.
Ei pääse isä soitteli että ne on kai vieläkin autotallissa ja valmistuin lukiosta 1983, ei ollut silloin kiire eroon kun oli nuorempia sisaruksia. Yhtä asiaa ihmettelen, että sen jälkeen kun pahnan pohjimmainen sai lakin vanhemmat on muuttaneet viitisen kertaa ja autotalli on rakennettu tällä vuosi kymmenellä.
En tiennyt kirjoista kuin nyt ja omatkin on jo valmistuneet aikaa sitten.
[quote author="Vierailija" time="19.08.2015 klo 11:24"]Ensis syksynä? opetussuunnitelma muuttuu ja sitten niinä ov vaikeampi muudä. Ajankohta ei ihan varma minulle, mulla luulen, että ensi syksynä.
[/quote]
MITEN SE MUUTTUU? MINÄEN AIO TÖRSÄTÄ RAHOJANI KIRJOIHIN JOISTA EI SITTENS PÄÄSE KOSKAAN EROON RAHAA VASTAAN!!! VAIKKA KUINKA HALUAN OPISKELLMA
[quote author="Vierailija" time="19.08.2015 klo 11:22"]PÄÄSEE. VOIT LAITTAA KIRJAT PAPERINKERÄYKSEEN TAI ANTAA KAVERILLE. VAIHTOEHTOISESTI VOIT MYÖS MYYDÄ, JOS OVAT SUHT TUOREITA, ETKÄ USKO TARVITSEVASI NIITÄ ENÄÄ. VOIT SÄÄSTÄÄ MUUTAMAN KIRJOITUKSIIN LUKEMISTA VARTEN. MYÖS JOTKUT KIRJAKAUPAT TAI KÄYTETTYJEN KIRJOJEN KIERRÄTYKSEEN ERIKOISTUNEET PAIKAT OSTAVAT KIRJOJA. TAI VIE LAPPU LUKION SEINÄLLE, EIKÖHÄN OSTAJA LÖYDY. MIKSI KYSYT?
[/quote]
ENNAKOIN ET KANNATTAAAKO ALOITTAAA VAI EI
Äärettömän helposti. Sen sijaan jos kysymyksen itse asiassa pitäisi olla "Onko lukiokirjat helppo saada myydyksi hyvällä hinnalla"? vastaus on aivan toisenlainen.
Päätät sen perusteella saako kirjat myytyä helposti aloitatko lukion? Sanonpahan vain että ei kannata aloittaa jos ei ole kiinnostusta ja motivaatiota. Ja jos on niin kirjojen myynti ei ole siinä tapauksessa mikään oleellisin asia.
Tiesitkö että lukiokirjoja voi myös ostaa käytettynä ja lainata kirjastosta. Tai voitte kavereiden kanssa hankkia yhteiset kirjat ja opiskella vuorotellen/yhdessä. Että kirjojen hankkimisessakin voi säästää.
Kamalaa, jos jonkun lukioon meno riippuu kirjojen jälleenmyyntiarvosta.
Lehdissä on siis ollut, että pian muuttuu opetussuunnitelma myös lukiossa ja sitten suuri osa kirjoista on uudenlaisia.
Mutta nyt jotain rajaa tähän. Kun minä kävin lukion, kirjojen kierrättämisestä ei kukaan ollut edes kuullut mitään. Kaikki ostettiin uusina aina. Ei se nyt voi sen ylivoimaisempaa olla kuin silloin.
Mutta kun ops muuttuu, niin voi silti myydä uutena ostamansa, jos on jo se uusi opsi menossa.
Meidän lukion ykkösluokkalaiselle sanottiin, että ainain tehtäväkirjat kannattaa ostaa uutena. Eli niistä et ainakaan pääse eroon.
Painokset vaihtuu tiuhaan ja opettjat vaatii viimeitä painosta. Kustamojen törkeää rahaststa. Maksuton materiaali nettiin ja lukiolaisten vapaasti käytettäväksi. Kirjat hiiteen.
Myy Jameralle, jos et saa yksityishenkilöille suoraan myytyä.
Osasta kirjoista pääsee eroon ja toisia ei kukaan halua edes ilmaiseksi. Tuppaa yleensä ainoastaan uusin painos kelpaamaan. Omista kirjoistani ei enää puoletkaan käyny 3 vuotta nuoremmalle siskolle. Ei siis ainakaan kannata säilöä, vaan myydä heti pois kun ei tarvitse enää.. kirjotuksiin toki pitää säästää jokunen jos meinaa kyseisiä aineita kirjottaa.. mutta varmasti pääsee eroon ku heti kurssin jälkeen myy!
PÄÄSEE. VOIT LAITTAA KIRJAT PAPERINKERÄYKSEEN TAI ANTAA KAVERILLE. VAIHTOEHTOISESTI VOIT MYÖS MYYDÄ, JOS OVAT SUHT TUOREITA, ETKÄ USKO TARVITSEVASI NIITÄ ENÄÄ. VOIT SÄÄSTÄÄ MUUTAMAN KIRJOITUKSIIN LUKEMISTA VARTEN. MYÖS JOTKUT KIRJAKAUPAT TAI KÄYTETTYJEN KIRJOJEN KIERRÄTYKSEEN ERIKOISTUNEET PAIKAT OSTAVAT KIRJOJA. TAI VIE LAPPU LUKION SEINÄLLE, EIKÖHÄN OSTAJA LÖYDY. MIKSI KYSYT?