Mitä mieltä psykologit on rumuudesta?
Ja psykiatrit. Olen aina tuntenut itseni rumaksi.
Olen just sellainen piirteetön suomalainen. Vaalea iho, vihertävät silmät ohuet vaaleat hiukset.
Mä en ole absoluuttisen ruma. Mutta rumempi kuin monet muut. Kaverit saivat aina huomiota ennen minua.
Sehän on totuus etten ole kovin viehättävä. Jotkut hokevat että oot nätti tms. Jos olisin tosi ihana ja kaunis, mua olisi pyydetty malliksi tms (ei ole mun päämäärä, mutta olisin saanut vahvistuksen mun kauneudelle).
Kommentit (34)
Miksi alapeukut? Perustelkaa! Vai ettekö osaa?
Kai ne rakastaa rumuutta. Luulisin.
Miten oppia elämään rumuuden kanssa?
Kun olin lapsi, muita lapsia kehuttiin milloin mistäkin. Ei ole kuviteltua. Teini-iässä en saanut pojilta muuta huomiota kuin tyyliin hyi vittu.
Olen psykologi, enkä oikein ymmärrä kysymystä. Rumuus ei ole mikään absoluuttinen käsite, josta voisi sinänsä olla mitään mieltä. Vai tarkoitatko, mitä psykologit on mieltä siitä jos jollekin henkilölle oma ulkonäkö on ongelma? Jos kokee itsensä niin "rumaksi", että se aiheuttaa merkittävää elämänlaadun heikkenemistä?
Laita kuva niin annan rehellisen mielipiteeni
Mies28
Se on länsimaisen imperialismin tuote, jonka tarkoitus on eriarvoistaa muiden kulttuurien ihmisiä.
Mä en tunne ketään niin rumaa, että ensimmäinen ajatukseni olisi :"onpa ruma!". Monesti kyllä ajattelen että voi kun tuo nyppisi hieman kulmakarvoja ja käyttäisi sopivankokoisia vaatteita.
[quote author="Vierailija" time="19.08.2015 klo 21:23"]Mä en tunne ketään niin rumaa, että ensimmäinen ajatukseni olisi :"onpa ruma!". Monesti kyllä ajattelen että voi kun tuo nyppisi hieman kulmakarvoja ja käyttäisi sopivankokoisia vaatteita.
[/quote] Sama täällä. Pienellä ehostuksella näistä "rumistakin" saisi nättejä. Ylipaino ei pue ketään. N21
Joskus oli se ketju: Ruman naisen elämää. Siinä oli vastaajien kokemuksia että psykologot sanoivat asiakkaalle että sä vaan kuvittelet että sua tuijotetaan (eli olet vainoharhainen...) Kun eikös joissain testeissä ole kysymyksiä; tuntuuko sinusta että sinua tuijotetaan.... Jos menet sanomaan että tuntuu, olet niitten mielestä "hullu". Ketjun perusteella kuitenkin rumia naisia tuijotettiin, osoiteltiin, huudeltiin perään ja päin naamaa ja matkittiin. Enkä usko että kertojat kuvittelivat kaiken.
[quote author="Vierailija" time="19.08.2015 klo 21:08"]Olen psykologi, enkä oikein ymmärrä kysymystä. Rumuus ei ole mikään absoluuttinen käsite, josta voisi sinänsä olla mitään mieltä. Vai tarkoitatko, mitä psykologit on mieltä siitä jos jollekin henkilölle oma ulkonäkö on ongelma? Jos kokee itsensä niin "rumaksi", että se aiheuttaa merkittävää elämänlaadun heikkenemistä?
[/quote]
Kun minet sanoo ettei rumuutta ole olemassa plaaplaa. Vaikka just todistin sen, että teinipojat huutelivat mulle hyi vittua jne.
Up