Mitä mieltä miehestä joka kokkaa ja syö pelkästään jauhelihakastiketta makaroneilla, tai hunajamarinoituja kanasuikaleita riisillä?
Mitä ajatuksia tällainen yli kolmekymppinen mies herättää deittimielessä?
Kommentit (34)
Aika tylsältä vaikuttaisi. On ilmeisesti ihminen, joka syö vain elääkseen, ja on ihan sama, mitä suuhunsa laittaa. En varmaan kiinnostuisi, sillä pidän ruoanlaitosta, ja tykkään maistella erilaisia uusia makuja ja ruokia. Olisi aika rajoitteista mennä jonnekin, jos aina pitäisi katsoa, että ravintolasta saa jonkun kana-riisiannoksen.
- Aika suppeat ruuanlaittotaidot ja ruokavalio
- noista raaka- aineista voisi valmistaa muutakin
- pienillä lisäyksillä tai vaihdoilla ( esim. Hunajamarinoidut vaihtaen fileisiin, jotka maustaa itse tai broilerijauhikseen, tekemällä pottumuussia) sais jo heti vaihtelua
- pojot yrittämisestä
Itse olen kulinaristi ja koitan tehdä jokaisesta ateriasta niin nautinnollisen kuin mahdollista niin en usko, että mulla olisi paljoakaan yhteistä tällaisen miehen kanssa. Muutenkin tykkään kokeilunhaluisemmista miehistä, jotka myös itse kokkaavat rohkeasti erilaisia asioita.
Ite oon nainen, 42 ja syön aterioilla lähinnä tofua&wokkivihanneksia. Joskus paistan lettuja. En vaan tykkää laittaa ruokaa ja tofu&wokki on ihan ok ruokaa. Välipalaksi ja aamulla syön soijajugurttia mustikoiden&banaanin kanssa, iltaisin vielä voileivän lisäksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä keitän hernekeiton itse maananaina, syön sitä samaa kolme päivää.
Leivät ostan alennuskorista.
Torstaina saatan tehdä jonkin laatikon uuniin, jossa pikkasen jauhelihaa ja runsaasti sipulia ja lihalientä kostukkeena, sekä mausteita. Sitä syön kaksi päivää.Viikonloppuna eli lauantaina taas teen "pyhäruokaa" pyhäruokaa sikäli, että on keitetyt perunat, porkkanat ja kaalisalaatti, salaattikastikkeena itse tehty sekoitus ruokaöljystä ja valkoviinietikasta.
Ja perunoiden kastikkeena mitä milloinkin on halvalla kaupasta saanut ostettua.
Pyhäruokaan kuuluu aina jälkiruoka.
Joten ei ole kovin minunkaan ruokalistani, raha ratkaisee ruokalistani.
Mitäs peliä tämä tällainen on? Hernekeitto kuuluu syödä torstaisin. Ja jälkkäriksi pannukakkua.
Voiko olla sen sijasta Lidlistä ostetulla vohveliraudalla tehty vohvelia? (Itse jättäisin hernekeiton syömättä ja siirtyisin suoraan jälkkäriin...)
Parempi kokkaaja kuin minä. En tiedä miten riisistä keitetään hyvää ja miten siihen tekisi hyvän lisukkeen.
En myöskään osaa jauhelihakastiketta tehdä, sekoitan pelkät jauhelihat makarooniin tai sitten valmiskastiketta.
M33
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Torstaina saatan tehdä jonkin laatikon uuniin, jossa pikkasen jauhelihaa ja runsaasti sipulia ja lihalientä kostukkeena, sekä mausteita. Sitä syön kaksi päivää.Viikonloppuna eli lauantaina taas teen "pyhäruokaa" pyhäruokaa sikäli, että on keitetyt perunat, porkkanat ja kaalisalaatti, salaattikastikkeena itse tehty sekoitus ruokaöljystä ja valkoviinietikasta.
Mitäs peliä tämä tällainen on? Hernekeitto kuuluu syödä torstaisin. Ja jälkkäriksi pannukakkua.
Voiko olla sen sijasta Lidlistä ostetulla vohveliraudalla tehty vohvelia? (Itse jättäisin hernekeiton syömättä ja siirtyisin suoraan jälkkäriin...)
I'll allow it.
Vierailija kirjoitti:
Parempi kokkaaja kuin minä. En tiedä miten riisistä keitetään hyvää ja miten siihen tekisi hyvän lisukkeen.
En myöskään osaa jauhelihakastiketta tehdä, sekoitan pelkät jauhelihat makarooniin tai sitten valmiskastiketta.
M33
Eikös tämä ole nimeltään nistipata?
Mutta tosissaan puhuen, ruuan valmistus ei ole mitään rakettitiedettä. Jos on yhtään mielenkiintoa kokeilla ja oppia, niin ihan varmasti oppii. Katsoo vaikka youtubesta jonkun videon, jos kirjoitetut ohjeet tuntuvat vaikeilta. Sitten kun on muutaman kerran tehnyt erilaisia ruokia, niin alkaa tajuta ilman ohjeitakin, miten eri ainekset käyttäytyvät ja mikä toimii.
Olisin tyytyväinen, jos deittini kokkaisi tuollai. Monet nuoret miehet vaan volttaa tai syö valmisruokia.
Jos mies on jo tutustunut jauhelihanpaistamiseen ja keittiön siivoamisen kokkailun jälkeen, niin tuostahan on helppo lähteä viemään taitoja eteenpäin: keitot, perunamuusi, uunilohi jne….
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
hernekeittoa aamupalaksi, päiväruuaksi ja iltapalaksi? okei. uskotaan
Miksi ei uskoisi? Noin minäkin syön, kun hernaria teen. En kai mää ala valmistaan joka saakelin aterialle uutta safkaa.
Ryhdy opettamaan miestä. Lyö kouraan resepti ja valmis ostoslista ja kerro, että ensi sunnuntaina syödään sitten tätä. Parhaan tulokset saat, kun lupaat olla auttamassa ja neuvomassa, mutta miehen pitää itse hoitaa varsinainen valmistusprosessi.
Aloita jostain herkullisesta ”äijäruuasta”, niin motivaatio pysyy korkealla ainakin alkuvaiheessa. Tässä yksi hyvä vaihtoehto:
FRETTIPAISTI
Kuumenna paistinpannu ja loruta siihen öljyä. Paistele fretin osia niin, että ne saavat kunnon paistopinnan. Lado palaset uunipataan ja ripottele päälle suolaa ja mustapippuria.
Kuori neljä porkkanaa ja leikkaa ne renkaiksi ja kaksi sipulia pieniksi lohkoiksi. Lisää muutama pieni pala palsternakkaa Lisää porkkana-, palsternakka- ja sipulipalat pataan. Kaada lihojen päälle vettä niin että ne peittyvät.
Laita pata 200 asteiseen uuniin ja anna olla siellä noin 2 tuntia, laske lämpöä tämän jälkeen 180 asteeseen ja hauduta kannen alla 1,5-2 tuntia.
Kun liha alkaa irrota luista, lisää runsas desilitra kermaa ja sekoittele. Laita vielä 150 asteeseen ja anna olla noin 45 min.
Hyviä ruokia, samanlaisia kuin itse laitan silloin aniharvoin kun kokkaan.
N45
Kiva, että kokkaa itse ja epäterveellisempääkin voisi olla. Helposti toisaalta saisi terveellisempää ja monipuolisempaa.
Kiinnostaisi, mikä on syy yksipuoliseen syömiseen. Onko hän vasta juuri opettelemassa ruuanlaittoa? Onko tämä ainoa mitä suostuu syömään? Jos nämä ovat ainoat ruuat, jotka maistuvat, suhde ei etenisi. Tykkään hyvästä ruuasta, osoitan rakkautta laittamalla ruokaa.