Mammojen mielipide, Tallinnaan vai Tukholmaan?
Tarkoitus olisi syyslomalla lähteä minilomalle, hotellimatkalle mutta kumpaan, Tallinna vai Tukholma? Mitä mieltä olette, pienellä budjetilla menemme, mutta kyllä se tukholmakin houkuttaisi vaikka hintavampi onkin...
Kommentit (20)
Syksyllä menisin mieluummin johonkin Tallinnan kylpylähotelleista jos haluan rentoutua kunnolla.
Saisiko perusteluja, miksi tallinna ja mitä siellä?
Tallinnaan, on turvallisempi lapsiperheelle
Mä kattelin kanssa reissuja ja totesin että 5henk perhe matkustaa halvemmalla Tukholmaan kuin Tallinnaan, kumma kyllä. Tallinnan puolesta puhuu kyllä hieman alempi hintataso, kruunun kursdi kun ei ole mitenkään edullinen euroon nähden. Mutta matkat on kalliimmat...
Ehdottomasti Tukholma. Hieno kaupunki. Nähtävää ja tekemistä riittää. Eurooppalaisen suurkaupungin tuntua, mistä itse pidän. Mukava kaupunki toki Tallinnakin, halvempikin. Mutta ihan vaan paikkana olen enemmän Tukholman kannalla!
Mitä tukhomassa, mitä tallinnassa?
Oletteko matkustamassa laivalla? Lokakuussa on paljon syysmyrskyjä, ja sellaisen sattuessa kohdalle matka voi olla epämiellyttävä. Tallinnaan matkatessa sitä epämiellyttävyyttä kuitenkin kestää vain pari tuntia, Tukholmaan Turustakin kai yli kahdeksan tuntia. Huonon ilman sattuessa Tukholma on myös oikeasti aika kolho kaupunki. Kävelyetäisyydet ovat pitkiä keskustassakin. Tallinnan Vanha Kaupunki taas on kompakti, ja huonoa ilmaa pääsee helposti karkuun johonkin tunnelmalliseen kahvilaan.
Joten kyllä minä sanoisin myös tähän Tallinnan, itse asiassa näin helsinkiläisinä käymme siellä usein syksyllä ja keväällä turistikauden ulkopuolella
[quote author="Vierailija" time="18.08.2015 klo 22:00"]
Ehdottomasti Tukholma. Hieno kaupunki. Nähtävää ja tekemistä riittää. Eurooppalaisen suurkaupungin tuntua, mistä itse pidän. Mukava kaupunki toki Tallinnakin, halvempikin. Mutta ihan vaan paikkana olen enemmän Tukholman kannalla!
[/quote]Joukkoliikenne vaan puuttuu täysin. Vittumainen kävellä niitä tuulisia siltoja ees taas. Onhan siellä toki metro mutta haisee kuselta, on turvaton ja kun korttelin välin ajaminen kestää puol tuntia niin ei helvetti
Minkä tasoista hinnassa ajattellen on ruokailu tukholman päässä? Laivalla ruokailu melko kallista, mutta mikä on tilanne tukholmassa?
[quote author="Vierailija" time="18.08.2015 klo 22:19"]
[/quote]Joukkoliikenne vaan puuttuu täysin. Vittumainen kävellä niitä tuulisia siltoja ees taas. Onhan siellä toki metro mutta haisee kuselta, on turvaton ja kun korttelin välin ajaminen kestää puol tuntia niin ei helvetti
[/quote]
Huomaa, että et ole koskaan ollut Tukholmassa kun et tiedä Tukholman joukkoliikenteestä mitään. Newsflash: metron lisäksi siellä kulkee bussit (myös keskustassa), sporat ja lähijunat.
[/quote]
Samaa mieltä. Menisin Tukholmaan ehdottomasti.
[quote author="Vierailija" time="19.08.2015 klo 08:59"]
[quote author="Vierailija" time="18.08.2015 klo 22:19"]
[/quote]
Huomaa, että et ole koskaan ollut Tukholmassa kun et tiedä Tukholman joukkoliikenteestä mitään. Newsflash: metron lisäksi siellä kulkee bussit (myös keskustassa), sporat ja lähijunat.
[/quote]Kerro toki missä siellä sporat kulkee kun ite oon nähnyt vaan yhden. Bussit on aina aivan täynnä hikisiä ihmisiä.
Tukholma on yksi maailman kauneimmista kaupungeista, ja nähtävyydet ja muu tarjonta aivan eri luokkaa kuin Tallinnassa. Eli Tukholma.
[quote author="Vierailija" time="18.08.2015 klo 22:19"][quote author="Vierailija" time="18.08.2015 klo 22:00"]
[/quote]
Joukkoliikenne toimii Tukholmassa oikein hyvin.
Tallinnaan. Tukholma on nykyään muslujen pilaama kaupunki.
up