Nuorten äitien ulkonäössä valtavia eroja
Olen huomannut, että nuorten äitien ulkonäössä on maaseudun/pikkukaupunkien ja isompien kaupunkien välillä valtavia eroja. Kun kesäloman aikana matkustelin pikkukaupungeissa, niin huomasin että maaseudulla ja pikkukaupungeissa nuoret äidit ovat monet todella kauniita, hoikkia, monet huoliteltujakin ja kivoja luonteeltaan. Sen sijaan näin isommassa kaupungissa asuvana ja isompia kaupunkeja katselleena nuoret äidit ovat niissä pulleita, läpeensä lävistyksiä omaavia, tatuoituja, polttavat tupakkaa ja ovat kiukkuisempia luonteeltaan.
Sen sijaan sitten varttuneimmilla äideillä ulkonäköerot ovat huomattavasti tasaisemmat maaseutujen, pikkukaupunkien ja isojen kaupunkien välillä.
Mistä nämä erot voisivat johtua?
Kommentit (13)
[quote author="Vierailija" time="18.08.2015 klo 20:21"]
No voi luoja.
Ihan noin paljoa ei kannata yleistää ja ihmiset tosiaan on erinäköisiä.
[/quote]
En yleistä, mutta tällaisia havaintoja tuli tehtyä niin paljon, että kokonaiskuva muodostui tällaiseksi.
Ehkä maaseudulla pidetään hyvänä sitoutua ja perustaa perhe jo nuorena ja sitten taas kaupungeissa, missä on niin paljon nähtävää ja koettavaa, taas pidetään parempana venyttää lasten tekemistä myöhempään ikään?
Ja ehkä perhekeskeiset, ns. kunnolliset nuoret hakeutuu maaseuduille perustamaan perhettä ja kaupungit vetää puoleensä bilehileitä.
Heh. Kyllä se on juuri yleistämistä.
Ja nuoret äidit eivät käytä hajuvettä, mikä on jokseenkin todella outoa ja kuvottavaa. Mikä tähänkin on syy?
[quote author="Vierailija" time="18.08.2015 klo 20:22"]
[quote author="Vierailija" time="18.08.2015 klo 20:21"]
No voi luoja.
[/quote]
En yleistä, mutta tällaisia havaintoja tuli tehtyä niin paljon, että kokonaiskuva muodostui tällaiseksi.
[/quote]
Niin ja sanottava sekin, että muuten ei nuorten kohdalla maaseudun, pikkukaupunkien ja isompien kaupunkien välillä isommin ulkonäköeroa huomaa, mutta nuorissa äideissä ero on huomattava.
No missähän minä asun kun olen pullea, ei lävistyksiä/tupakkaa/tatskoja, mutta kuitenkin suht huolitellun näköinen.
Tai sitte se johtuu siitä että täältä korvesta ei pääse lähtee aina minnekkää muutamille, eikä kyllä teekkää mieli :D mullaki oma kuntosali ja sit piha on niiiin iso että siellä ku muksujen kaa häärää koko päivän nii on tullu ainaki sitä hyötyliikuntaa ::D ja tietty kaikki pihatyöt jne..
Hajuvesi ei välttämättä ole vauvan mieleen, niin hetken voi elämästään olla ilman.
Mä olen lihava, lävistetty kahden lapsen nuori äiti Helsingistä. En mä nyt mielestäni erityisen äkäinen silti ole. Tällä hetkellä olen kotiäitinä, pidän mll:n perhekahvilaa ja rakastan tätä kesää, kun pääsee lasten kanssa marjaan ja muutenkin metsäretkille. Ja vaikka mä tykkäänkin tuolla rämpiä ja varsinkin nyt tulevana syksynä sienessä, niin kyllä mä silti oon aika huoliteltu aina. Kevyellä meikillä arkena ja vahvemmalla jos sattuu olemaan jotain erikoisempaa menoa. Tukka on aina laitettu ja vaatteet puhtaat ja kivan näköset, mutta mukavat päällä. En myöskään polta, mutta olen polttanut.
N26
Mä oon lävistetty ja räikeetukkanen nuori äiti (20v) pk seudulta, laiha kylläki ja ikinä en oo eläessäni polttanu ja on tullu juotua kerran abiristeilyl lasi viinii :) neitsyyki lähti vasta hääyönä ja naimisissa ollu nyt 2v ja lapsi (6kk) synty toivottuna avioliitossa ja nyt on toinen toiveissa. Saahan sitä kaiken näköstä kuraa niskaansa ja "paska äiti" leiman heti ensi kättelyssä tän ikäsenä mut ei niistä kannata välittää, ikinä en oo ollu onnellisempi <3
Ehkä se kertoo siitå, että ap asuu jossain vuokralähiössä? Ei meidän lähiössä asu kuin hoikkia ja kauniita nuoria äitejä.
Maaseudulla myös hyvien perheiden tytöt perustavat perheitä nuorena, kun taas isommissa kaupungeissa ne hyvien perheiden fiksut tyttäret opiskelevat ja tekevät uraa yli kolmekymppisiksi, ennen kuin miettivät edes perheen perustamista. Wt-naiset sen sijaan perustavat perheen nuorena kaikkialla, tosin räikeimpiä wt-tyylejä ei ehkä näy maaseudulla sosiaalisen paineen vuoksi. Kyse on siis erilaisista sosioekonomisista ihmisryhmistä. Näin siis yksinkertaistettuna.
No voi luoja.