minkä takia myyjät loukkaa mua aina?
Olen 26 ja multa ei kysytä ikinä papereita kun ostan alkoholia. Eikö niitä pitäisi ohjeen mukaan kysyä alle 30v näköisiltä? Mun mielestä o puhdasta vittuilua vihjata, että näytän yli 30 vuotiaalta. Miksi te myyjät loukkaatte asiakkaita? Olen vakavasti harkinnut laittaa palautetta teistä.
Kommentit (31)
Minulta ei olla pariin vuoteen kysytty Alkossa papereita ja olen 25v. ja käyn siellä vielä melko harvoin eikä kyse ole mistään tietystä Alkosta, vaan useista eri :D sitten kysytään, jos ostan marketista tai lähikaupasta siideriä... Erikoista, mutta eipä se loukkaa, vaan lähinnä ihmetyttää.
Ah, luulin jo pääseväni kokemaan uusinnan aiheesta "olen läski ja myyjä haukkui herkkuostokseni / luuli, että ostin isommalle porukalle, vaikka syön kaiken yksin". Onneksi tämä ei ollut tällä kertaa kyseessä. Osanottoni kaikille, joita kohtaan myyjät ovat olleet aidosti törkeitä!
Multa on kysytty 30-vuotiaana paperit ja kaverilta alkossa kun se oli 37-vuotias!!
Musta olis kohteliasta, että kaikilta kysyttäis paperit!
Hauska juttu kun yks myyjä kysyi 70-vuotiaalta paperit...oli myyjän tuttu
Guess what, multa ei ikinä aiemmin kysytty papereita ennenkuin 35v jälkeen. 16-vuotiaana jo kävin ravintoloissa ja discoissa, meikkasin ja laittauduin. Nyt taas olen nuorekas 44v ja todellakin kysytään noin kerran kuussa paperit, kun ostan ruokakaupassa pari kaljaa tai siideriä.
Multa pyydettiin paperit ja kaveri kysy pitääkö hänenkin näyttää. "No sun ei ainakaan tartte" oli vastaus. Jos loukkauksen haluaa, siinä se oli.
[quote author="Vierailija" time="18.08.2015 klo 19:23"]
Minulta ei olla pariin vuoteen kysytty Alkossa papereita ja olen 25v. ja käyn siellä vielä melko harvoin eikä kyse ole mistään tietystä Alkosta, vaan useista eri :D sitten kysytään, jos ostan marketista tai lähikaupasta siideriä... Erikoista, mutta eipä se loukkaa, vaan lähinnä ihmetyttää.
[/quote]http://www.iltalehti.fi/uutiset/2013010816525907_uu.shtml
Alko ei olekaan mukana tuossa kauppojen säännössä
Oon 18 eikä kysytä läheskään aina.. Mitä järkeä tossa säännössä jos kaupat ei edes noudata sitä samalla tavalla.. Oon kyllä kanssa huomannut että sillä miten on laittautunut on merkitystä kysytäänkö.:D samana päivänä kun täytin 18 ei kysytty, vähän ärsytti!
Oon 80v ja vieläki kysytään paperit! Kantsii olla nuorekas!
Kannattaisko apn syödä lääkkeitä? Aina on jotain hämminkiä. Koko maailmaa vain sinua rassukkaa ahdistelee
[quote author="Vierailija" time="18.08.2015 klo 18:32"]Onko näin käynyt aina? Ehkä se onkin se avainsana: käyt liian usein ostamassa alkoholia ja se näkyy naamasta. Näytät yli 3-kymppiseltä.
[/quote]
Pah. Mä oon 35v mies, ostan alkoholia monta kertaa viikossa ja olen juonut viimeiset 10v käytännössä joka ikinen päivä, ja edelleen kysytään papereita jatkuvasti, jopa ärrältä lottoa ostaessa.
Haha mä taas olin niin tyytyväinen, kun viimeksi alkossa vieraillessani multa ei enää kysytty paperita. Täytän kohta 28v ja oon aina "kärsinyt" siitä, että näytän tosi nuorelta. Paperit aina kysytty joka paikassa, toisinaan kieltäydytty uskomasta todellista ikääni. Mä olin tuon alkoreissun jälkeen tosi innoissani, että ehkä alan minäkin vihdoin edes etäisesti näyttämään aikuiselta naiselta.
[quote author="Vierailija" time="19.08.2015 klo 08:48"]
Haha mä taas olin niin tyytyväinen, kun viimeksi alkossa vieraillessani multa ei enää kysytty paperita. Täytän kohta 28v ja oon aina "kärsinyt" siitä, että näytän tosi nuorelta. Paperit aina kysytty joka paikassa, toisinaan kieltäydytty uskomasta todellista ikääni. Mä olin tuon alkoreissun jälkeen tosi innoissani, että ehkä alan minäkin vihdoin edes etäisesti näyttämään aikuiselta naiselta.
[/quote]
Olen saman ikäinen ja nykyään ei aina enää kysytä joka paikassa. Riippuu ehkä osittain siitä, että mieheni on melko paljon minua vanhempi ja yhdessä liikkuessamme (esim. baariin mennessä) näytämme kyllä ihan pariskunnalta, emme isältä ja tyttäreltä :) Hauskimpia ovat olleet viime aikoina ne, kun on kysytty missä lukiossa olen ja ruokaravintolassa päiväaikaan lasin viiniä tilatessani kysytty papereita. Täytyy kyllä myöntää, että kun on tottunut siihen, että niitä joutuu aina joka paikassa näyttämään niin sellaisella kerralla kun ei kysytäkään, tulee sellainen olo että näyttääkö nyt jotenkin rupsahtaneelta.
[quote author="Vierailija" time="19.08.2015 klo 09:23"]
[quote author="Vierailija" time="19.08.2015 klo 08:48"]
[/quote]
Olen saman ikäinen ja nykyään ei aina enää kysytä joka paikassa. Riippuu ehkä osittain siitä, että mieheni on melko paljon minua vanhempi ja yhdessä liikkuessamme (esim. baariin mennessä) näytämme kyllä ihan pariskunnalta, emme isältä ja tyttäreltä :) Hauskimpia ovat olleet viime aikoina ne, kun on kysytty missä lukiossa olen ja ruokaravintolassa päiväaikaan lasin viiniä tilatessani kysytty papereita. Täytyy kyllä myöntää, että kun on tottunut siihen, että niitä joutuu aina joka paikassa näyttämään niin sellaisella kerralla kun ei kysytäkään, tulee sellainen olo että näyttääkö nyt jotenkin rupsahtaneelta.
[/quote]
Ja tuo lukiokysymys oli siis ihan lukiolaisporukan toimesta, joiden kanssa juttelin eräässä tilanteessa, pitivät minua samanikäisenä.
Onko näin käynyt aina? Ehkä se onkin se avainsana: käyt liian usein ostamassa alkoholia ja se näkyy naamasta. Näytät yli 3-kymppiseltä.
En mä kyllä dokaa kovin usein edes. Kerran -pari kuussa, enkä mielestäni näytä ikäistäni vanhemmalta.
Ilmeisesti sitten kuitenkin näytät.
Niin. Ohjeen mukaan pyydetään alle 30v näyttäviltä, sinä et näytä alle 30v. Ei se ole loukkaus, se on toteamus.
Ite täytän kohta 26 ja multa on kahesti lyhyen ajan sisään kysytty bussissa et aikuisten vai lasten (alle 17-vuotiaat) lippu ja voin sanoa että ei tämäkään prkl mukavaa ole.