Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

5 lasta ja onnellinen

Vierailija
18.08.2015 |

Omistan viisi ihanaa lasta ja rakkaimman aviopuolison. Olen onnekas <3 Toivon myös teille onnellista elämää!

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
18.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on viisi sisarusta <3 En antaisi yhtäkään pois. Isossa perheessä kasvaminen on ollut minulle ainakin suuri rikkaus.

Vierailija
2/9 |
18.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meilläkin on 5 lasta ja tämä on meille juuri paras lapsiluku. Saimme ensin nykyajan mittapuun mukaan nuorena kolme lasta. Olin 23 kun sain esikoisemme. No sitten kun monet kavereistamme alkoivat tehdä lapsia ns. normaalin ikäisenä eli vasta kolmenkympin jälkeen, niin mullekin iski kauhea vauvakuume. Mies oli onneksi helppo taivutella. Sain neljännen lapsen kun olin 33-vuotias. Viisi ystävääni oli samaan aikaan äitiyslomalla eli aikamoinen vauvabuumi oli silloin.

Auto oltais vaihdettu muutenkin isompaan, joten se ei mene edes neljännen lapsen piikkiin. 7-paikkainen auto on ihan tosi kätevä kolmenkin lapsen kanssa, kun harrastetaan ja usein on joku isompien lasten kaverikin mukana. Ja tietysti iltatähdelle piti myös hankkia leikkikaveri eli se viides.

On ollut tosi ihanaa olla nyt taas monen vuoden töissäolon jälkeen kotiäitinä ja pienistä sisaruksista on ollut yllättävän paljon iloa myös isommille. Meillä on hyvät tukijoukot ja lastenhoitajia riittää, joten aikaa ja mahdollisuuksia on tehdä usein jotain vain isompien lasten kanssa. Esim käydään talvisin laskettelemassa jne.

Monet jotka eivät meitä tunne, niin kauhistelevat kun kuulevat että meillä on viisi poikaa. Kun vertaan meidän elämää esim muutamaan kaveriini, joilla on vain kaksi tyttöä, niin meillä on ihan tosi paljon helpompaa. Ehkä sitten käynyt hyvä tuuri tai jotain mutta kaikki meidän pojat ovat kilttejä ja helppoja lapsia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
18.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ihmisiä voi omistaa, vaikka jotkut häiriintyneet niin kuvittelevatkin...

Vierailija
4/9 |
18.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt en halua loukata, mutta haluaisin kysyä, kun sinulla on 5 lasta. Itsellä vain 2 ja lopetin siihen, vaikka oli suunnitelmissa enemmän. Jotenkin ajattelin lopulta, että sulaa hulluutta, kun pitää sitten uusi auto ostaa, vaihtaa isompaan asuntoon ja noin muutenkin tulee kalliiksi tässä maassa. Kun aloit odottamaan kolmatta, niin mikä oli se motiivi? Entä sitten kun 4s ja 5s sai alkunsa? Minulla yksi painavin syy oli ajan puute. Huomasin, että minulla tulee olemaan tiukkaa 2 lapsen kanssa jakaa huomiota. Sitä jotenkin ajatteli, että isossa perheessä yksilöllisyys katoaa. Nyt, kun lapset jo teinejä, niin olen vielä onnellisempi, ettei tullut tehtyä enempää. Minua vain noin yleisesti on aina kiehtonut tietää, miten nainen päätyy tekemään niin monta lasta.

Vierailija
5/9 |
18.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen lapseton ja onnellinen! <3 ihanaa elämää sullekin!

Vierailija
6/9 |
18.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

1 lapsi ja onneton. Mieskin ihan tunnekylmä tapaus. Olen itsekin muuttunut sellaiseksi.

Vierailija
7/9 |
18.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.08.2015 klo 18:55"]Nyt en halua loukata, mutta haluaisin kysyä, kun sinulla on 5 lasta. Itsellä vain 2 ja lopetin siihen, vaikka oli suunnitelmissa enemmän. Jotenkin ajattelin lopulta, että sulaa hulluutta, kun pitää sitten uusi auto ostaa, vaihtaa isompaan asuntoon ja noin muutenkin tulee kalliiksi tässä maassa. Kun aloit odottamaan kolmatta, niin mikä oli se motiivi? Entä sitten kun 4s ja 5s sai alkunsa? Minulla yksi painavin syy oli ajan puute. Huomasin, että minulla tulee olemaan tiukkaa 2 lapsen kanssa jakaa huomiota. Sitä jotenkin ajatteli, että isossa perheessä yksilöllisyys katoaa. Nyt, kun lapset jo teinejä, niin olen vielä onnellisempi, ettei tullut tehtyä enempää. Minua vain noin yleisesti on aina kiehtonut tietää, miten nainen päätyy tekemään niin monta lasta.
[/quote]

Riittääkö selitykseksi että rakastan lapsia?
-ap

Vierailija
8/9 |
18.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika riittää kyllä kaikille jos sen haluaa riittävän. Viisi lasta kahden aikuisen huollettavana nyt on vielä ihan ok määrä. Toinen juttu sinänsä jos lapsia alkaa olla yli kymmentä...

Vierailija
9/9 |
18.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ap sai alapeukkuja?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kuusi neljä