Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ajatuksia nuorten autoilusta

Vierailija
13.07.2015 |

Moro, en varmaan ole sitä kaikkein aktiivisinta ikäluokkaa täällä, mutta laitampa tän kuitenkin tänne;
Eli, kun tässä sain kortin nelisen kk sitten ja kaverit myös ja nyt on tullut seurailtua, millaisia ajotapoja heillä on ja miten omaa voisi parantaa.
Kerrompa vähän eka omaa liikkumishistoriaani:
Mulla ei ollut mopoa, mutta kevari oli. Alussa oli nelitahti, eli ei kovin tehokas, mutta bensaa vei vähän vähemmän ku kakstahti. No, sitten paria kuukautta mylhemmin tuntu siltä että jos sitä vähän tehokkaampaa, ja hankin hussen. No, oppipa lukiolaispoikakin tekemään vähän moottoriremppaa ja oppi millaista on omistaa tehokas pyörä : D
Se ei ollut laillisessa kunnossa, mutta siististi mie sillä aina ajelin. Tarvittaessa ohittaessa oli hyötyä niistä tehoista.
Mutta juu, kakspyöräsillä ajelin. Kolareita ei sattunut, kerran kaaduin pahemmin kun tuli auto eteen kolmion takaa pahasta paikasta ja kaadoin pyörän. Siinä sitä ajamista oppi.

Nyt sen huomaa, keillä kavereista on kokemusta kakspyöräsistä liikenteessä. Sen huomaa siitä, että miten hän ajattelee muista liikkujista.
Miten itse ajattelet asian, näetkö muut autot uhkana vai vaarattomana?
Kakspyöräisen kuski oppii sen, että jos jotain sattuu, se sattuu aina itelle. Aika harvoin sitä autoilijaa.

Ja mammat, mulla on yks pyyntö. Jos lasta kiinnostaa, tukekaa nuorta tässä jutussa, ei välttämättä rahallisesti mutta olkaa aidosti kiinnostuneita. Mulla maksettiin kortti, mutta ajokit ja vakuutukset maksoin ite. Nyt kun miettii niin se kortin maksaminen tuki sillä tavalla tosi paljon, että ilman sitä mulla ei ehkä olisi takana sitä 30tkm kakspyöräsen päällä. Eli; jos se nuori pyytää sua kahtomaan sitä pyörää sieltä nettimotosta, käy kiinnostuneena vilkaisemassa miltä se näyttää. Se oppii kahtomaan maailmaa ihan eri tavalla sen päältä.

Oho, tulipas romaani. Rispektit jos joku lukee kokokaan : D

Kommentit (2)

Vierailija
1/2 |
13.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Woah woah, huimat 5 yläpeukkua jo! :o Ja vielä muute sellanen asia, liittyen korjaukseen, että jos maksatte kaiken, älkää ostako uutta. Siitä ei seuraa muuta kun vaikeuksia, jos teinille maksetaan kevarivehkeet täysin. Voin sanoa että silloin arvostus pyörää kohtaa on täysi nolla. Koululla valitettavasti näitä näkee, kallis 9k euron pyörä hajotetaan ajamalla väärin. Huudatetaan kylmää konetta ja ei tajuta, että ei sitä voi ajaa paljoa huoltamatta yhtään.
Eli. Älkää tehkö silti teinistänne pappa betalar-laiskuria, jos ymmärrätte : D

Vierailija
2/2 |
13.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.07.2015 klo 00:39"]Woah woah, huimat 5 yläpeukkua jo! :o Ja vielä muute sellanen asia, liittyen korjaukseen, että jos maksatte kaiken, älkää ostako uutta. Siitä ei seuraa muuta kun vaikeuksia, jos teinille maksetaan kevarivehkeet täysin. Voin sanoa että silloin arvostus pyörää kohtaa on täysi nolla. Koululla valitettavasti näitä näkee, kallis 9k euron pyörä hajotetaan ajamalla väärin. Huudatetaan kylmää konetta ja ei tajuta, että ei sitä voi ajaa paljoa huoltamatta yhtään.
Eli. Älkää tehkö silti teinistänne pappa betalar-laiskuria, jos ymmärrätte : D

[/quote]

Taas lisäystä :p Eli, jotain korjaustaitoja on hyvä osata, vaikkei olisikaan amis ;)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kaksi kaksi