Maa-ampiaispesästä kokemuksia? Siis mökillämme on rannan lähellä sellainen pesä ja mieheni heitti takin pesän
päälle etteivät lapset mene sitä katsomaan. Miten hävitys?
Kommentit (36)
Kannattaa hävittää pesä yöllä niin koko yhdyskunta on siellä pesässä. Kiehuva vesi voi toimia.
Ampiaisilla on todella hyvä hajuaisti, nyt ne yhdistävät takista miehesi hajun härikköön. Hänenä en menisi kovin lähelle pesää enää.
Vierailija kirjoitti:
Me tyhjennettiin palju maa-ampiaispesään. Ei toiminut. Se oli jotenkin ojitettu sadevesiäkin varten ja rinteessä. Taitavasti kaivettu.
Jos nyt jo maaliskuussa tiedät olinpaikan, niin ehkä se jäätyisi eikä ensi kesänä pörise.
Luulit olevasi hyvinkin nokkela luomakunnan kruunu, mutta ampiaset pistivätkin takaisin läskiperseeseesi.
Bensaa pesään ja tulitikku perään. Lähtee komea pistoliekki ja palavia ampiaisia.
Olen kaatanut dieselin ja bensan sekoitusta aukolle ja tuikannut tuleen.
Mulla oli tuollainen pesä viljelypalstalla. Kai ne tottu muhun kun oli rauhallinen rinnakaiselo. Välilä sen pesän unohti ja tömisteli siinä vieressä, sillo kyllä mietti, että mikä parvi sieltä hyökkää.
Vierailija kirjoitti:
Varmaan olet niin, mutta se sun nuotio palaa siinä ulkopuolella ja ampiaiset nauravat sinulle tyhmälle pesässään.
Kun nuotio on palanut loppuun, tuikkaavat sinua perseeseen.
Vierailija kirjoitti:
Bensaa pesään ja tulitikku perään. Lähtee komea pistoliekki ja palavia ampiaisia.
Ja juntilla voittajafiilis kun kiduttaa luontokappaleita.
Kuumenna ämpärillinen tai jopa saavillinen kiehuvaa vettä ja kaada sinne. Sen luulisi tehoavan. Etuna aiemmin ehdotettuihin bensaan ja myrkkyihin nähden, että kiehuva vesi on täysin puhdasta, eikä siten saastuta ympäristöä lainkaan.
Ei ne käy kimppuun jos annat niiden olla rauhassa. Merkitset sen paikan keppien ja narun avulla, ja annatte niiden olla rauhassa.
Pesästä pitää etsiä kuningatar, sen ympärillä nämä muut pörräävät. Kun sen saa hävitettyä, katoaa muu porukka kyllä.
Ne muut täytyy vain ensin saada rauhoittumaan, vesisuihkulla tms. Kuningatar majailee yleensä kennossa jossain onkalossa. Juuri tänä kesänä hävitin mökin pihasta kyseisen yhdyskunnan.
Vierailija kirjoitti:
Ei ne käy kimppuun jos annat niiden olla rauhassa. Merkitset sen paikan keppien ja narun avulla, ja annatte niiden olla rauhassa.
Ehkä ei, mutta minä haluan käydä niiden kimppuun..
Vierailija kirjoitti:
Tekisi mieli työntää muna tuollaiseen pesään.
Menisit lääkäriin ja sanoisit, että poista kipu, mutta jätä turvotus.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Varmaan olet niin, mutta se sun nuotio palaa siinä ulkopuolella ja ampiaiset nauravat sinulle tyhmälle pesässään.
Kun nuotio on palanut loppuun, tuikkaavat sinua perseeseen.
Kyllä ne on aina kärventynyt kun palaa kauan ja raukat lentelee pesästä pois suoraan tuli-infernoon😂🤣
Pistin kiven suuaukolle ja poljin saappaalla koko komeuden pas-kaksi. Oli postilaatikon vieressä niin ei pystynyt jättämään huomiotta. Eivät ole enää pörränneet ja taatusti myrkytöntä.