Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Polarn o pyretin vaatteet noloja?

Vierailija
18.08.2015 |

Ainakin meidän seudulla kaikki ns. Vähävaraisemmillakin mammojen lapsilla polarn o pyretin vaatteilla ja sitten niillä kehuskellaan hiekkalaatikolla, itse äidit pukeutuvat esim. Ed hardyyn ja istuvat rööki suussa puiston penkeillä. Onko muut huomanneet samaa ilmiötä vai kuvittelenko vain? Itse tykkään kuosista paljon, mutta en halua, että minusta ajatellaan, että ostan popin vaatteita "statuksen" vuoksi.

Kommentit (36)

Vierailija
21/36 |
18.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.08.2015 klo 16:14"]Miksi muutenkin muutamat ihmiset ovat ottaneet kysymykseni haukkumisena? Ihan kuin olisin hyökännyt heitä vastaan, kysyin mielestäni asiallisen kysymyksen.
[/quote]
Asiallinen kysymys? Pelkäät mitä muut ajattelevat sinusta lapsesi vaatteiden perusteella. Aika turhamainen ajattelutapa mielestäni. Tai sitten sulla on heikko itsetunto.

Vierailija
22/36 |
18.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.08.2015 klo 16:43"][quote author="Vierailija" time="18.08.2015 klo 16:39"]

[quote author="Vierailija" time="18.08.2015 klo 16:36"][quote author="Vierailija" time="18.08.2015 klo 16:14"] Miksi muutenkin muutamat ihmiset ovat ottaneet kysymykseni haukkumisena? Ihan kuin olisin hyökännyt heitä vastaan, kysyin mielestäni asiallisen kysymyksen. [/quote] Kysymys on asiallinen, jos sen esittää yläasteikäinen nuortenpalstalla. [/quote] En ole teiniäiti. Enkä myöskään ole pinnallinen ihminen. Haluan vain että lapseni pukeutuu siististi ja laadukkaisiin vaatteisiin ja ettei kiusata ulkonäön tai vaatteiden takia, kuten itseäni kiusattiin lapsena. Ap

[/quote]

Sähän mietit tässä sitä, pidetäänkö sua Ed Hardy -mammana, et mitään kiusaamista. Jos sun lapsi on nyt hiekkalaatikkoiässä, tuskin kukaan alka siltä kouluiässä tenttaamaan, pitikö se pikkulapsena sellaiseia merkkejä, jotka ovat jonkun palstamamman mielestä vääriä.

(Joo joo, kyllä mä jo tajusin, että tämä oli provo.)
[/quote]

No en edelleen ole provo, vaan tietämätön. Ja lapseni on 6v. Puistossa jossa käymme, on muutakin kuin hiekkalaatikko. Kyllä 6v lapset jo osaavat olla ilkeitäkin toisilleen..

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/36 |
18.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.08.2015 klo 16:47"]

[quote author="Vierailija" time="18.08.2015 klo 16:43"][quote author="Vierailija" time="18.08.2015 klo 16:39"] [quote author="Vierailija" time="18.08.2015 klo 16:36"][quote author="Vierailija" time="18.08.2015 klo 16:14"] Miksi muutenkin muutamat ihmiset ovat ottaneet kysymykseni haukkumisena? Ihan kuin olisin hyökännyt heitä vastaan, kysyin mielestäni asiallisen kysymyksen. [/quote] Kysymys on asiallinen, jos sen esittää yläasteikäinen nuortenpalstalla. [/quote] En ole teiniäiti. Enkä myöskään ole pinnallinen ihminen. Haluan vain että lapseni pukeutuu siististi ja laadukkaisiin vaatteisiin ja ettei kiusata ulkonäön tai vaatteiden takia, kuten itseäni kiusattiin lapsena. Ap [/quote] Sähän mietit tässä sitä, pidetäänkö sua Ed Hardy -mammana, et mitään kiusaamista. Jos sun lapsi on nyt hiekkalaatikkoiässä, tuskin kukaan alka siltä kouluiässä tenttaamaan, pitikö se pikkulapsena sellaiseia merkkejä, jotka ovat jonkun palstamamman mielestä vääriä.   (Joo joo, kyllä mä jo tajusin, että tämä oli provo.) [/quote] No en edelleen ole provo, vaan tietämätön. Ja lapseni on 6v. Puistossa jossa käymme, on muutakin kuin hiekkalaatikko. Kyllä 6v lapset jo osaavat olla ilkeitäkin toisilleen..

[/quote]

Tietämätön mistä? Siitä, kyyläävätkö kaikki muutkin ihmiset toisten lasten ja heidän vanhempiensa vaatteita ja tekevät niistä oletuksia? Vai tietämätön siitä, onko muillakin vanhemmilla yhtä heikko itsetunto?

Vierailija
24/36 |
18.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.08.2015 klo 16:39"][quote author="Vierailija" time="18.08.2015 klo 16:36"][quote author="Vierailija" time="18.08.2015 klo 16:14"]

Miksi muutenkin muutamat ihmiset ovat ottaneet kysymykseni haukkumisena? Ihan kuin olisin hyökännyt heitä vastaan, kysyin mielestäni asiallisen kysymyksen.

[/quote]

Kysymys on asiallinen, jos sen esittää yläasteikäinen nuortenpalstalla.
[/quote]

En ole teiniäiti. Enkä myöskään ole pinnallinen ihminen. Haluan vain että lapseni pukeutuu siististi ja laadukkaisiin vaatteisiin ja ettei kiusata ulkonäön tai vaatteiden takia, kuten itseäni kiusattiin lapsena. Ap
[/quote]
Lastasi aivan varmasti kiusataan, jos kotoa oppii käyttäytymismallit. Älä näytä, että muiden mielipiteet ovat tärkeitä ja heidän hyväksyntä pitää hakea. Opeta sen sijaan valitsemaan mistä itse tykkää, kulkemaan selkä suorassa ja olemaan oma itsensä.

Vierailija
25/36 |
18.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.08.2015 klo 16:50"]

[quote author="Vierailija" time="18.08.2015 klo 16:39"][quote author="Vierailija" time="18.08.2015 klo 16:36"][quote author="Vierailija" time="18.08.2015 klo 16:14"] Miksi muutenkin muutamat ihmiset ovat ottaneet kysymykseni haukkumisena? Ihan kuin olisin hyökännyt heitä vastaan, kysyin mielestäni asiallisen kysymyksen. [/quote] Kysymys on asiallinen, jos sen esittää yläasteikäinen nuortenpalstalla. [/quote] En ole teiniäiti. Enkä myöskään ole pinnallinen ihminen. Haluan vain että lapseni pukeutuu siististi ja laadukkaisiin vaatteisiin ja ettei kiusata ulkonäön tai vaatteiden takia, kuten itseäni kiusattiin lapsena. Ap [/quote] Lastasi aivan varmasti kiusataan, jos kotoa oppii käyttäytymismallit. Älä näytä, että muiden mielipiteet ovat tärkeitä ja heidän hyväksyntä pitää hakea. Opeta sen sijaan valitsemaan mistä itse tykkää, kulkemaan selkä suorassa ja olemaan oma itsensä.

[/quote]

Tai sitten lapsi alkaa kiusata, kun äiti opettaa lasta arvottamaan toisia ihmisiä vaatteiden perusteella.

Vierailija
26/36 |
18.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä luulin, että tää pahin lastevaatehulluus on jo mennyt muodista, mutta ei näköjään. Ap:n ajatusmaailma sen todistaa.

Vierailija
27/36 |
18.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No voitte ihan vapaasti arvostella mua täällä pinnalliseks ja turhamaiseksi. Mutta vastatkaa rehellisesti, mitä itse muka ajattelisit, jos näkisit äitin tai ylipäätänsä ihmisen, jolla on ed hardyn vaatteet päällä? Eikö muka antaisi mitään mielikuvaa ihmisestä? En ole pinnallinen, enkä nyt kaikkia lasteni vaatteita osta popilta yms. Merkkivaatteita. Mutta kyllä se jotain sanoo, millaisen kuvan itsestäsi annat.

Vierailija
28/36 |
18.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.08.2015 klo 16:57"]No voitte ihan vapaasti arvostella mua täällä pinnalliseks ja turhamaiseksi. Mutta vastatkaa rehellisesti, mitä itse muka ajattelisit, jos näkisit äitin tai ylipäätänsä ihmisen, jolla on ed hardyn vaatteet päällä? Eikö muka antaisi mitään mielikuvaa ihmisestä? En ole pinnallinen, enkä nyt kaikkia lasteni vaatteita osta popilta yms. Merkkivaatteita. Mutta kyllä se jotain sanoo, millaisen kuvan itsestäsi annat.
[/quote]

Ihan rehellisesti vastaan että en ajattele yhtään mitään ihmisestä jolla on ed hardyn vaatteet päällä! Oot kyllä varsinaisen nolo ihminen itse kun ajatusmaailmasi on tälläinen. Oikeesti rehellisesti vastaa itse miksi sinua kiinnostaa muiden ihmisten vaatemerkki? En vaan käsitä?
Mulla on kaapissa kivan näkösiä vaatteita merkillä ei väliä eikä mua kiinosta pätkääkään mitä sun kaapista löytyy. Ja lasteni kaapissa sama juttu ja siis ulkonäön lisäksi arvosta mukavia vaatteita. Ostan vaatteita enkä merkkiä ja vähääkää kiinostunu sun tai muunkaan mamman vaatteista. ;D

Vierailija
29/36 |
18.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.08.2015 klo 16:57"]No voitte ihan vapaasti arvostella mua täällä pinnalliseks ja turhamaiseksi. Mutta vastatkaa rehellisesti, mitä itse muka ajattelisit, jos näkisit äitin tai ylipäätänsä ihmisen, jolla on ed hardyn vaatteet päällä? Eikö muka antaisi mitään mielikuvaa ihmisestä? En ole pinnallinen, enkä nyt kaikkia lasteni vaatteita osta popilta yms. Merkkivaatteita. Mutta kyllä se jotain sanoo, millaisen kuvan itsestäsi annat.
[/quote]
En tiedä mikä on Ed Hardy. Siinä vastaus sun kysymykseen.

Vierailija
30/36 |
18.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä pidän polarnin vaatteista! Ovat laadukkaita ja meillä säilynyt lapselta toiselle. Suosittelen vaikka hintavia ovatkin. Ap:lle sanoisin, että mieti laatua, älä mitä muut ajattelee! :) ps. mielestäni polarnin vaatteet ovat parempi laatuisia, kuin me and i:n vaatteet.

Vierailija
31/36 |
18.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.08.2015 klo 16:57"]

No voitte ihan vapaasti arvostella mua täällä pinnalliseks ja turhamaiseksi. Mutta vastatkaa rehellisesti, mitä itse muka ajattelisit, jos näkisit äitin tai ylipäätänsä ihmisen, jolla on ed hardyn vaatteet päällä? Eikö muka antaisi mitään mielikuvaa ihmisestä? En ole pinnallinen, enkä nyt kaikkia lasteni vaatteita osta popilta yms. Merkkivaatteita. Mutta kyllä se jotain sanoo, millaisen kuvan itsestäsi annat.

[/quote]

Kyllä varmasti Ed Hardyn vaatteita käyttävät ihmiset ovat aika erilaisia kuin minä, mutta mitä sitten? Tunnen niin paljon erilaisia ihmisiä, että tuommoinen lokeroiminen tuntuu aivan järkyttävältä. Ehkä itse elät niin suppeissa piireissä, että toisten erilaisuus on sulle kauhistus?

Jos et nyt siis ihan oikeasti ole provo, niin kai mun sitten täytyy suositella, että et enää jatkossa osta Popin vaatteita ja panet nyt käytössä olevat äkkiä kirpparille, koska maailmassa saattaa olla toinenkin ihminen, joka on nähnyt Ed Hardy -mamman (siis OMG LOL järkkyy!!!) lapsella Popin vaatteita, ja nyt käyttää päivänsä murehtien siitä, että kenties häntäkin pidetään nyt Ed Hardy -mammana, vaikka hän ei siis TOD pidä mitään juntti-Ed hardya, vaan... (en tunne vaatemerkkien taksonomiaa niin hyvin, että osaisin mainita tähän jotain tarpeeksi neutraalia, mutta kuitenkin sen verran kallista, että mitkään Ed Hardy -juntit eivät sitä ostaisi).

Eli ongelmasi on nyt ratkaistu!

Vierailija
32/36 |
18.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun ajatusmaailma ei ole niin suppea mitä luulette! Stressaan ehkä liikaa, koska en halua että lastani kiusattaisiin esim. Vaatteiden takia. Tää keskustelu meni muutenkin ihan väärille raiteille. Ap

Vierailija
33/36 |
18.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.08.2015 klo 16:36"][quote author="Vierailija" time="18.08.2015 klo 16:14"]

Miksi muutenkin muutamat ihmiset ovat ottaneet kysymykseni haukkumisena? Ihan kuin olisin hyökännyt heitä vastaan, kysyin mielestäni asiallisen kysymyksen.

[/quote]

Kysymys on asiallinen, jos sen esittää yläasteikäinen nuortenpalstalla.
[/quote]

Niin, ja nimenomaan asiallinen yläasteikäisen mielestä. Vähänkään vanhemman (yli 16v.) mielestä kysymys on huvittava ja/tai säälittävä. Ap. lienee teiniäiti.

Vierailija
34/36 |
18.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tykkään Popin vaatteista. Ed Hardy piti silti googlettaa, koska ei ollut mitään mielikuvaa kyseisestä vaatemerkistä. Tatuointihenkisiä vaatteita näyttivät olevan. Samapa tuo minulle, mitä muut käyttävät, mutta minä tykkään Popista enkä jaksa nolostella. Muutenhan sitä pitäisi nolostella vaikka mitä. Jos nimeni olisi vaikka Virpi ja joku toinen Virpi olisi kammottava julkkis, tällä logiikalla minun pitäisi hävetä omaa nimeänikin.

Vierailija
35/36 |
18.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No oletteko itse parempia, kuin minä? Itse täällä arvostelette ja pilkkaatte minua täällä? Ap

Vierailija
36/36 |
18.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostin taaperolle Popin ulkoilihousut ja jään mielenkiinnolla odottamaan millaisiksi osoittautuvat. Kirpparilla näkee esimerkiksi Meandi:ta täysin lumppukunnossa, mutta hinta varmaan puolet alkuperäisestä. Siksi kiinnostaa nähdä kestääkö nämä laatuhousut käyttöä ja pesua.