Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Saako exän kutsua häihin?

Vierailija
18.08.2015 |

Olen menossa naimisiin ja haluaisin kutsua exäni häävieraaksi, koska hän oli pitkään paras ystäväni, vaikka emme ole nykyään yhteydessä muuten kuin satunnaisesti chattaillen parin kuukauden välein.

Kumppani kuitenkin pyysi, etten kutsuisi. Hänellä ei ole edellisiä kumppaneita, mutta jos olisi, niin minua ei häiritsisi heidän kutsuminen. Minusta on epäkohteliasta jättää kutsumatta hyvää ystävää.

Miten toimia?

Kommentit (26)

Vierailija
1/26 |
18.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos exän kutsuminen on molemmille ok, niin mikä ettei. Sinuna kunnioittaisin kumppanisi toivetta.

Vierailija
2/26 |
18.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt sä opettelet jo sitä yhteiselämää, joten harkitse tarkkaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/26 |
18.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä kutsu, jos toiselle asia ei ole ok. 

Vierailija
4/26 |
18.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos exän kanssa yhteiset lapset on pieniä, ex on yleensä vähän pakko kutsua, jos lapset haluaa häihin ja ollaan edes jossain väleissä.

Teillä ei ole lapsia joten, jos miehesi ei halua exääsi häihinne, kunnioita hänen tunteitaan (älä aseta exän tunteita etusijalle).

Vierailija
5/26 |
18.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielestäni exiä ei ole asiallista kutsua häihin.

Vierailija
6/26 |
18.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tulevalle aviomiehellesi asia ei ole ok, niin älä kutsu. Olin exäni häissä pari vuotta sitten, mutta alustava kutsu tuli hänen puolisoltaan, joten ei tarvinnut miettiä "uskallanko" mennä häihin. 

Vierailija
7/26 |
18.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.08.2015 klo 14:21"]

Mielestäni exiä ei ole asiallista kutsua häihin.

[/quote]

No jokainen tyylilläsä. MIedän häissä oli molempien exät eikä nähty tässä mitää ongelmaa. HYviä kavereita molemmat exän kaa...

Vierailija
8/26 |
18.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos teillä ei ole yhteisiä lapsia exän kanssa, niin jättäisin kutsumatta.

Vierailija
9/26 |
18.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei tietenkään, jos se ei ole ok tulevan miehesi mielestä!

Vierailija
10/26 |
18.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi miehes ei halua, että kutsut exäs? jonkunlainen luottamusongelma teillä?

Vierailija
11/26 |
18.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

7 vielä jatkaa: 

Tulemme siis mieheni kanssa hyvin toimeen exäni ja hänen vaimonsa kanssa. Saatamme käydä syömässä porukalla, joskus käymme lasillisella myös ihan naistenkin kesken, eli olemme hyviä kavereita. Jos miestäni tilanne häiritsisi, niin emme varmasti olisi näin paljon tekemisissä. 

Vierailija
12/26 |
18.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kunnioittaisin puolisoni toivetta. Omiin häihin en halua miehen pitkäaikaista exää kutsua ja tuskin mieskään häntä haikailee juhlaan. Kummaltakin on tosin jäänyt joistain kevyistä seksisuhteista hyviä ystäviä ja heidät todennäköisesti kutsutaan.

Vierailija
13/26 |
18.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No en kutsuis jos chattailisin jonku kaa satunnaisesti muutaman kuukauden välein ja ei esim tuntis häistä ketään. Jos oikeesti pitäisin enempi yhteyttä ja meijän yhteisiä kavereita ois sille seurana nii ehkä silloin. Ja jos miehen hääpäivä on pilalla sen exän takia nii miettisin kyllä tarkkaan, varsinki ton vähentyneen yhteydenpidon takia.

Vierailija
15/26 |
18.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.08.2015 klo 14:41"]Kunnioittaisin puolisoni toivetta. Omiin häihin en halua miehen pitkäaikaista exää kutsua ja tuskin mieskään häntä haikailee juhlaan. Kummaltakin on tosin jäänyt joistain kevyistä seksisuhteista hyviä ystäviä ja heidät todennäköisesti kutsutaan.
[/quote]

Tämä on jännä.

Vierailija
16/26 |
18.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.08.2015 klo 14:46"]

[quote author="Vierailija" time="18.08.2015 klo 14:41"]Kunnioittaisin puolisoni toivetta. Omiin häihin en halua miehen pitkäaikaista exää kutsua ja tuskin mieskään häntä haikailee juhlaan. Kummaltakin on tosin jäänyt joistain kevyistä seksisuhteista hyviä ystäviä ja heidät todennäköisesti kutsutaan. [/quote] Tämä on jännä.

[/quote]

Tätä mä en ymäärrä....

Vierailija
17/26 |
18.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.08.2015 klo 14:53"][quote author="Vierailija" time="18.08.2015 klo 14:46"]

[quote author="Vierailija" time="18.08.2015 klo 14:41"]Kunnioittaisin puolisoni toivetta. Omiin häihin en halua miehen pitkäaikaista exää kutsua ja tuskin mieskään häntä haikailee juhlaan. Kummaltakin on tosin jäänyt joistain kevyistä seksisuhteista hyviä ystäviä ja heidät todennäköisesti kutsutaan. [/quote] Tämä on jännä.

[/quote]

Tätä mä en ymäärrä....
[/quote]

Että jännä ajattelutapa :D ei siinä mitään, hyvä että käy yksiin.

Vierailija
18/26 |
18.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.08.2015 klo 14:14"]

Olen menossa naimisiin ja haluaisin kutsua exäni häävieraaksi, koska hän oli pitkään paras ystäväni, vaikka emme ole nykyään yhteydessä muuten kuin satunnaisesti chattaillen parin kuukauden välein.

Kumppani kuitenkin pyysi, etten kutsuisi. Hänellä ei ole edellisiä kumppaneita, mutta jos olisi, niin minua ei häiritsisi heidän kutsuminen. Minusta on epäkohteliasta jättää kutsumatta hyvää ystävää.

Miten toimia?

[/quote]

Exiä ei kutsuta kuin jenkkiläisissä saippuasarjoissa. Unohda koko homma. Tuleva puolisosi  tuskin haluaa nähdä exääsi siellä, voipi jäädä Tahdon sanomatta jos kutsut.

Vierailija
19/26 |
18.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En välttämättä haluaisi häissäni onnitteluja mieheltä, joka on nähnyt vaimoni ties minkälaisissa asennoissa.

Vierailija
20/26 |
18.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hittolainen, tietenkään et kutsu exääsi, jos se ei miehellesi ole ok. Ja jos hän haluaa, ettette muutenkaan pidä yhteyttä, niin sit asia on niin. 
Eri asia on, jos exäsi ja miehesi ovat hyvissä väleissä. Minulla oli pitkä avoliitto erään miehen kanssa, suhde oli loppupuolella ihan kaveripohjainen ja erosimmekin todella hyvinä ystävinä. Hän auttoi mua muutossani, minä puolestaan kävin siivoamassa ja järkkäämässä hänen kamojaan hänen uuteen asuntoonsa. Kävimme lounaalla aika usein, mitään seksuaalista ei todellakaan ollut ilmassa enää. Hänelle kerran valitin, että on niin vaikea löytää kivaa miestä ja että kun se x:kin on varattu (yhteinen tuttumme, josta olin kiinnostunut), joohon exä sanoi, että ei muuten ole enää varattu, erosi muutama kuukausi sitten, ja järkkäsi meille treffit. Nyt ollaan oltu 9 vuotta naimisissa ja tämä exäni, yhteinen kaverimme, oli todellakin kutsuttu häihin molempien toiveesta, järkkäsihän hän meidät yhteen. Eli tilanteen mukaan ja tuo sun tilanteesi on ihan selvä: jos tuleva aviomiehesi ei halua exääsi häihinne, niin et kutsu. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi seitsemän kuusi