Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

En uskalka erota

Vierailija
14.03.2022 |

En ole missään nimessä onnellinen avioliitossani. Mutta en uskalla erota. Pelkään etten pärjää yksin taloudellisesti ja ettei henkisetkn voimavarat riitä. Olen miettinyt eroa jo vuosia, mutta jäin työttömäksi, nyt olen pienyrittäjä pikkutuloilla, sitten sairastui veljeni mielenterveysongelmiin ja vanhempani tarvitsivat paljon tukea ja veljeni käytännön apuja myös lastensa kanssa, kun tämä tilanne helpotti sairastui äitini syöpään ja hänen rankat hoitonsa vei mehut, onneksi se tilanne on nyt parempi, sitten tuli pandemia ja piti pitää arki rullaamassa lasten takia ja nyt on tämä sota joka tuo epävarmuutta. Koen olevani umpikujassa kaikilta osin.

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
14.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole kummallekaan osapuolelle hyväksi jos liitossa jatketaan onnettomina.

Vierailija
2/16 |
14.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen vähän samassa tilanteessa. Enkä minäkään uskalla erota. En uskalla edes puhua tästä kenellekään, koska sitä ei katsota hyvällä. Tuntuu kuin odottelisin vain kuolemaa. Yritän tehdä asioille sen minkä voin, mutta en tiedä johtaako se mihinkään.

Kavereitakaan en ole juuri nähnyt koska en pysty valehtelmaan että asiat olisi hyvin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
14.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et halua olla miehen kanssa ja raha on ainoa mikä kiinnostaa niin eikö tuo täytä jo hyväksikäytön kriteerit?

Vierailija
4/16 |
14.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kauheaa!

Vuokratkaa vaikka kuinka halpa omaasunto, jonne pääsette hetkeksi lepäämään.

Osa ihmisistä asuu nyt sodan keskellä, jos elämä on kärsimystä, selviät kyllå yhdestä asumuserokokeilusta.

Vierailija
5/16 |
14.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän hämäräksi jäi miksi pitäisi erota kun aloittaja luettelee syinä vaan kaikkia avioliiton ulkopuolisia asioita. Onnettomaksi päätyy kun ei kuuntele itseään vaan keskittyy huolehtimaan toisista. Eikä kiitosta saa ikinä. Opettele ensin tervettä itsekkyyttä ja mieti sitten uudestaan onko ongelmasi pääsyy avioliittosi.

Vierailija
6/16 |
14.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaksat ja pystyt eroamaan kun alat elää omaa elämääsi etkä koko ajan uhraa itseäsi muiden vuoksi. Lopeta veljesi ja äitisi asioiden touhottaminen, he saavat kyllä yhteiskunnalta tukea tarvitessaan.

Vierailija
7/16 |
14.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä olen vähän samassa tilanteessa. Enkä minäkään uskalla erota. En uskalla edes puhua tästä kenellekään, koska sitä ei katsota hyvällä. Tuntuu kuin odottelisin vain kuolemaa. Yritän tehdä asioille sen minkä voin, mutta en tiedä johtaako se mihinkään.

Kavereitakaan en ole juuri nähnyt koska en pysty valehtelmaan että asiat olisi hyvin.

Facen naisten ryhmät. Luo taiteilijanimellä oleva valeprofiili ja pyydä apua.

Vierailija
8/16 |
14.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama… mietin että onko olemassa ihmisiä joille tapahtuu hyviä asioita ja menee hyvin? Itselle ainakin viimeiset 10 vuotta tapahtunut vain huonoja asioita ja jostain syystä silti ajattelen että ”sitten kun tästä selvitään niin…”… no yhdestäkään asiasta en ole ehtinyt selvitä kun on seuraava painanut päälle.

Vierailija
9/16 |
14.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jaksat ja pystyt eroamaan kun alat elää omaa elämääsi etkä koko ajan uhraa itseäsi muiden vuoksi. Lopeta veljesi ja äitisi asioiden touhottaminen, he saavat kyllä yhteiskunnalta tukea tarvitessaan.

En ole ap mutta a) helppohan se on sanoa b) onneksi kaikki eivät ole kaltaisiasi kylmiä psykopaatteja.

Vierailija
10/16 |
14.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olethan keskustellut miehesi kanssa suhteenne ongelmista/asioista jotka vaivaa sinua? Voisi luulla että tuo useamman vuoden kestänyt eroajatus saattaa tulla järkytyksenä miehellesi jos hän ei ole tietoinen missä oikein mennään ja kuulee myöhemmin asiasta.

Vierailija
11/16 |
14.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olethan keskustellut miehesi kanssa suhteenne ongelmista/asioista jotka vaivaa sinua? Voisi luulla että tuo useamman vuoden kestänyt eroajatus saattaa tulla järkytyksenä miehellesi jos hän ei ole tietoinen missä oikein mennään ja kuulee myöhemmin asiasta.

Useimmissa liitoissa toinen muuttuu itsestäänselvyydeksi.

Vierailija
12/16 |
14.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten Ukrainan sota sun eroaikeisiin vaikuttaa? 

Ihan mielenkiinnosta kyselen....en ole nimittäin hullunkurisempaa syytä vielä kuullut.....

Vierailija
13/16 |
14.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap tässä. Nämä luettelemani asiat ovat kuormittavia. Mies ei ole ollut henkisesti tukenani ja elää omassa kuplassaan jossa ei murheet paljon paina. Aina aurinko paistaa ja minä pilaan hyvän tuulen ongelmillani. Olen vuosia sanonut että kaipaan halausta kun minulla on vaikeeta ja olisi kiva nähdä että minun elämäntilanteeni resonoi edes jotenkin puheissa ja teoissa. Mutta mikään ei näy missään. Johtopäätös on se että miestäni ei yksinkertaisesti kosketa asiat jotka eivät vaikuta välittömästi hänen elämäänsä. Kun tutustuimme hänellä oli alkoholiongelma. En siitäkään mitään tajunnut kun minulle aina selitettiin että menee ’yhdelle’. No nyt on alkoholinkäyttö vähentynyt mutta olen itse ymmärtänyt että alkoholiongelmassakin on lopulta kyse tunne-elämän häiriöstä..

Vierailija
14/16 |
14.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap tässä. Nämä luettelemani asiat ovat kuormittavia. Mies ei ole ollut henkisesti tukenani ja elää omassa kuplassaan jossa ei murheet paljon paina. Aina aurinko paistaa ja minä pilaan hyvän tuulen ongelmillani. Olen vuosia sanonut että kaipaan halausta kun minulla on vaikeeta ja olisi kiva nähdä että minun elämäntilanteeni resonoi edes jotenkin puheissa ja teoissa. Mutta mikään ei näy missään. Johtopäätös on se että miestäni ei yksinkertaisesti kosketa asiat jotka eivät vaikuta välittömästi hänen elämäänsä. Kun tutustuimme hänellä oli alkoholiongelma. En siitäkään mitään tajunnut kun minulle aina selitettiin että menee ’yhdelle’. No nyt on alkoholinkäyttö vähentynyt mutta olen itse ymmärtänyt että alkoholiongelmassakin on lopulta kyse tunne-elämän häiriöstä..

Kaipaat halausta, mutta kuinka usein olet itse kaivannut miestäsi?

Vierailija
15/16 |
14.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaipaat halausta, mutta kuinka usein olet itse kaivannut miestäsi?

Piti sanomani, kuinka usein olet itse halannut miestäsi?

Vierailija
16/16 |
14.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos suhde ei toimi, vaikka olet itse tullut vastaan, katsonut peiliin ja tehnyt voitavasi, niin erota toki voi. Mutta muista, että kustannuksista vastaat sinä itse, ei mies, eikä yhteiskunta eli veronmaksajat. Suomessa ei ole mitään spesiaalirahastoa paskottujen parisuhteiden seurausten paikkailemiseksi. Jos hommaat oman kämpän, maksat sen itse. Jos olet ollut kotona ja mies tuonut pääosan elannosta, eron jälkeen menet töihin, alat yrittäjäksi tai käytät omia säästöjäsi. Kela ei ole eronneiden pankki.

Voimia ja tsemppiä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kolme viisi