Korkokengät arjessa nolot!
Kaupungilla tänä kesänä olen huomannut, että kopisevissa korkokengissä kävelevät aikuiset näyttävät jotenkin vanhanaikaisilta. Itse olen viisikymppinen.
Oletteko samaa mieltä?
Kommentit (59)
[quote author="Vierailija" time="18.08.2015 klo 13:59"]Mä käytän marjametsävaatteita marjametsässä. Ostoksille pukeudun tietysti kauniisti ja naisellisesti, ja voin laittaa ihan hyvin jalkaan 5-6 sentin arkikorkkarit. Lenkkareita en yhdistä tavallisiin vaatteisiin vaikka se olisi miten muotia.
Erikoinen ajatus että arkena ei sopisi pukeutua kauniisti.
[/quote]
Niin, itse varon keski-ikävarustusta. Kaikki kaunis ei ole tyylikästä.
[quote author="Vierailija" time="18.08.2015 klo 13:59"]
Mä käytän marjametsävaatteita marjametsässä. Ostoksille pukeudun tietysti kauniisti ja naisellisesti, ja voin laittaa ihan hyvin jalkaan 5-6 sentin arkikorkkarit. Lenkkareita en yhdistä tavallisiin vaatteisiin vaikka se olisi miten muotia.
[/quote]
Aloituksen pointti taisi olla juuri se, että nämä "arkikorkkarit" nimenomaan eivät näytä kauniilta ja naiselliselta, vaan vanhanaikaisilta. Ja omasta mielestäni varsin keski-ikäisiltä myös.
Minustakin korkokengöät olevat usein jotenkin tätimäisiä, vanhentavat nuorta naista. Ja vaativat huoliteltua olemusta ja tietynlaisia vaatteita, ettei kokonaisuus näytä pöljältä.
[quote author="Vierailija" time="18.08.2015 klo 10:12"]
Kaupungilla tänä kesänä olen huomannut, että kopisevissa korkokengissä kävelevät aikuiset näyttävät jotenkin vanhanaikaisilta. Itse olen viisikymppinen. Oletteko samaa mieltä?
[/quote]
Olen täysin eri mieltä.
[quote author="Vierailija" time="18.08.2015 klo 10:14"]Missä arjessa, mitä tarkoitat? Korkikengät kuuluvat toimistolookkiin ja siihen kun laittaudutaan, se on osa arkea joillekkin. Ei niitä pidetä lenkillä tai lähikaupassa.
[/quote]
Miksi niitä ei pidetä lähikaupassa, en ihan ymmärtänyt?
Haluaisin itse käyttää korkkareita enemmän mutta jos olen lasten kanssa puistossa jne se näyttäisi lähinnä varmaan tyhmältä... :D
[quote author="Vierailija" time="18.08.2015 klo 13:35"]
[quote author="Vierailija" time="18.08.2015 klo 13:31"]
Korkkarit on ihanat ja naiselliset, eikä nolot lainkaan jos niillä osaa kävellä.
[/quote]
Toiset eivät osaa kävellä, vaan menevät kuin ankat.
[/quote]
Ei osaakkaan mutta pakkohan sitä on joskus opetella ... Ehkä ne siksi vaappuu kuin ankat.. :)
Ap on viisikymppinen eli jäänyt ysärille ja vuosituhannen vaihteeseen jolloin minnekään ei "laittauduttu" vaan farkut olivat univormu. Nyt 2010-luvulla muotiin on tullut taas pukeutuminen ja laittautuminen sekä nuorilla että vanhemmilla. Monet nuortenkin naisten suosimat ilmiöt kuten esbo-look, luksuslaukut, tikkitakit ja helmikorut ovat aiemmin olleet hyvin toimeen tulevien keski-ikäisten naisten muotia. Enää ei ole noloa olla keski-ikäinen, paitsi tietysti jos on jämähtänyt henkisesti sinne 90-luvulle jossa vain nuorekkuudella oli arvoa.
Sattui tällainen juttu tulemaan vastaan. Siinä on ehkä vähän samaa ajatusta, mitä aloituksessani tarkoitin:
http://www.iltalehti.fi/muoti/2015080320127010_mu.shtml
ap.
Sehän on päivänselvää, että matalat kengät, esim addun superstarit ja converset on ollut muotia jo pitkään. Moni persjalkainen suominainen näyttää vaan todella tyhmältä lyhyine jalkoineen kireissä farkuissa, löysässä paidassa ja matalissa lättykengissä.
[quote author="Vierailija" time="18.08.2015 klo 11:58"]
[quote author="Vierailija" time="18.08.2015 klo 11:39"]
Minulla on 10-13 cm korolla varustetut Zanottit, Manolot, Choot tai Louboutinit jalassa harva se päivä. Olen 41v, edustustyössä ja harrastuksenani myös muoti jonka myötä kengät :)
[/quote]
Minäkin teen samantyyppistä hommaa: olen koulutus- ja konsulttityössä liikealalla. Silloin itsekin joudun käyttämään korkkareita, ja totisesti niiden kuuluu olla laadukkaat, että jaksaa olla.
Mutta puhuinkin arkipukeutumisesta, en varsinaisesti edes casualista.
Ap.
[/quote]
Minulle arkipukeutuminen on kyllä juuri sitä miten pukeudun töihin. Ja se tarkoittaa siistiä pukeutumista ja siistejä (yleensä korollisia) kenkiä. Samoissa vaatteissa liikun, jos käyn työpäivän jälkeen ruokakaupassa/ ostoksilla/ syömässä tms. Tennareita ja ballerinoja käytän usein viikonloppuisin ja vapaapäivinä. Jos olen menossa vapaapäivänä esim. ulos syömään, tapaamaan tuttuja, viettämään iltaa tms. niin todellakin pukeudun korkoihin!
Minä en osaa kävellä lättäkengillä. Koko aikuisiän olen koroilla kävellyt. Käyn siis jopa lähikaupassa korkokengissä. Kyllähän sitä tietynlaisia katseita muilta äideiltä saa kun esim vien aamulla lasta pk:n mekossa, korkkareissa ja muutoinkin laitettuna. Mutta ihan sama, katselkoot...
Mä olen 38 ja ymmärrän täsmälleen, mitä ap tarkoittaa. Ennemmin käyttäisin arjessa viktoriaaniseen tyyliin kiristettyä korsettia kuin korkkareita - molemmat epämukavia mutta korkkarit rajoittavat liikkumista enemmän.
T. Se paljasjalkanainen.
En kehtaa käyttää korkkareita... Kaikki lyhyemmät kaverini käyttävät mutta olen 177cm pitkä ja näyttäisin hevoselta kavereideni vieressä... :/
Epämukavuus on tosi epämuodikasta! Mä haluan olla hoikka, notkea, kaikkialle kävelevä paljasjalkanainen. Onneksi on sieviä barefoot-tossujakin.
ei ole nolot ollenkaan. juuri tasta kaupungille lahdossa korkeakorkoisissa zaran nilkkureissa. toisaalta vaikka olisikin noloa ni so what????
[quote author="Vierailija" time="18.08.2015 klo 18:03"]
Ap on viisikymppinen eli jäänyt ysärille ja vuosituhannen vaihteeseen jolloin minnekään ei "laittauduttu" vaan farkut olivat univormu. Nyt 2010-luvulla muotiin on tullut taas pukeutuminen ja laittautuminen sekä nuorilla että vanhemmilla. Monet nuortenkin naisten suosimat ilmiöt kuten esbo-look, luksuslaukut, tikkitakit ja helmikorut ovat aiemmin olleet hyvin toimeen tulevien keski-ikäisten naisten muotia. Enää ei ole noloa olla keski-ikäinen, paitsi tietysti jos on jämähtänyt henkisesti sinne 90-luvulle jossa vain nuorekkuudella oli arvoa.
[/quote]
No en todellakaan ole jymähtänyt minnekään, vaikka olenkin keski-ikäinen hyvin toimeentuleva nainen. Kuten jossain välissä ketjua kerroin, joudun pukeutumaan lähes päivittäin "bisnes-look":iin korkokenkineen ja jakkuineen ja niihin järkyttäviin helmikoruihinkin joskus.
Siksi kai minusta näyttääkin pöljältä, kun moni näyttää kesäpäivänä siltä, kun olisi suoraan bileisiin menossa korkokenkineen.
En osaa selittää: itse pukeudun laatujuttuihin, kengätkään ei ole mitään muovikorkkareita tai -ballerinoja.
En tiedä, tuntuu kuin joutuisin puolustautumaan....
Mä käytän marjametsävaatteita marjametsässä. Ostoksille pukeudun tietysti kauniisti ja naisellisesti, ja voin laittaa ihan hyvin jalkaan 5-6 sentin arkikorkkarit. Lenkkareita en yhdistä tavallisiin vaatteisiin vaikka se olisi miten muotia.