Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Korkokengät arjessa nolot!

Vierailija
18.08.2015 |

Kaupungilla tänä kesänä olen huomannut, että kopisevissa korkokengissä kävelevät aikuiset näyttävät jotenkin vanhanaikaisilta. Itse olen viisikymppinen.

Oletteko samaa mieltä?

Kommentit (59)

Vierailija
1/59 |
18.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä arjessa, mitä tarkoitat? Korkikengät kuuluvat toimistolookkiin ja siihen kun laittaudutaan, se on osa arkea joillekkin. Ei niitä pidetä lenkillä tai lähikaupassa.

Vierailija
2/59 |
18.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No enpä ole huomannut. Olen kohta nelikymppinen, ja käytän korkokenkiä ihan päivittäin, enkä todellakaan näytä vanhalta / vanhanaikaiselta. Tykkään korostaa pitkiä jalkojani korkeilla kengillä, ja saamani huomio on ollut pelkästään positiivista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/59 |
18.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en ymmärrä kans tuota arjessa, siis vapaa-aikana vai työssä vai mitä? Enkä muuten taatusti näytä vanhanaikaiselta kiilakoroissani nyt duunissa :D T.35v.

Vierailija
4/59 |
18.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole samaa mieltä. Toisin kuin joskus valkoiset (nyt harmaat), reikäiset ja kuluneet ballerinat ovat nolot. Siihen lisää vielä reikäset vanhat collegepöksyt nii aijettä.

Vierailija
5/59 |
18.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarkoitan "shoppailuarjessa". VirkanIsen katukuvassa erottaa, toimistolook on ok.

No ehkä kiilakorot ok, mutta jotenkin olen vaan kiinnittänyt huomiota, että nainen muuttuu jotenkin tönköksi korkkareissa.

Tyytyväinen ylväs ilme naamalla kävellään kops kops.

Minusta nykyisin kengissä on muodikasta tietynlainen rentous!

Vierailija
6/59 |
18.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noloa on löntystellä lenkkareilla tai matalilla lättänäkengillä. Käytän päivittäin korollisia kenkiä, ja muutenkaan en asioi verkkareissa.

Vierailija
7/59 |
18.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietynlainen rentous, nauhat auki, läppä törröttää eteenpäin, kengät lonksuu ja välillä putoaa jalasta. Jepjep.

Vierailija
8/59 |
18.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en muutu korkkareissani tönköksi tai ylvään näköiseksi. Olen saanut kehuja ihan naisltakin kauniista kengistäni, ja myös miehiltä tyyliin "sun kenkäsi kopisevat ihanasti".

Vierailija
9/59 |
18.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ite olen välillä käpltelly himassa korkkareilla ihan vain hoitaakseni plantaarifaskiittia. Julkisille paikoille EN kehtais mennä köpöttelemään niillä, koska en osaa.

Vierailija
10/59 |
18.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä käytä aina korkokenkiä (4-6cm) arkisin töissä.

55v

Vierailija
11/59 |
18.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ok, voin olla väärässä. Mutta koko lookin tulisi tukea korkkarityyliä! En osaa selittää, tänä kesänä olen vaan nähnyt lomalaisen näköisiä naisia, joita maralat laadukkaat kengät pukisi taatusti paremmin!

Ap.

Vierailija
12/59 |
18.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No on ap:lla ongelmat! Vai on tietynlainen rentous muotia "shoppailuarjessa" =D Eiköhän jokainen saa pukeutua kuten haluaa, kunhan ei loukkaa pukeutumisellaan muita. Kuka sitten tykkää mistäkin. Hyvä ystäväni ei osaa eikä tykkää kulkea koroissa, joten hänellä on erilaisia tennarin tyyppisiä kenkiä  ja ballerinoja eri tilanteisiin, minä taas en ole mikään tennari-tyyppi, niin kuljen sitten koroissa tai ballerinoissa. Paitsi lenkillä. Ja ihan hyvin meidänkin "shoppailuarki" sujuu keskenämme ;)

Vierailija
13/59 |
18.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Matalissa kengissä näyttää ihan ankalta.  Läpyti läpyti. 

Vierailija
14/59 |
18.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

myönnän aapeen olevan sillä tavalla oikeassa, että kyllä minä näytän korkkareissa sekä vanhalta että vanhanaikaiselta. Tosin näytän samalta tennareissakin. Ei johdu kengistä sinänsä, vaan siitä, että olen sellainen.

Asiaa ei vaikuta sekään, vedänkö päälleni pillifarkut vai suorathousut tai kynähameen, t-paidan vai tunikan tai kauluspaidan: näytän joka tapauksessa ihan itseltäni.

t.  nelikymppinen täti

Vierailija
15/59 |
18.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sori mutta sä kuulostat lähinnä just niiltä rumilta, katkerilta vanhoilta kääkiltä jotka pukeutuvat
verkkapukuun ja juoruaa naapurin Irmelin ja Ullan kanssa minkä suustaan kerkinee.

Vierailija
16/59 |
18.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä siitä näyttääkö ne vanhanaikaisilta, mutta minusta on vanhanaikaista pilata terveytensä kauneuden ja muodin takia. Nykytiedon valossa korkokenkiä ei suositella käytettäväksi pitkiä aikoja kerrallaan. 

Vierailija
17/59 |
18.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.08.2015 klo 10:37"]

Mä käytä aina korkokenkiä (4-6cm) arkisin töissä.

55v

[/quote]

Mä käytän vaatteina yleensä hameita, mekkoja ja siistejä housuja jolloin korot on ihan ehdottomat tällaisella lyhyellä naisella (163cm). Farkkujen, caprien ja hellemekon tai sortsien kanssa tietty matalat, aina asun mukaan!!

Koen olevani paljon ryhdikkäämpi korkokengissä.

Vierailija
18/59 |
18.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.08.2015 klo 11:01"]

Sori mutta sä kuulostat lähinnä just niiltä rumilta, katkerilta vanhoilta kääkiltä jotka pukeutuvat verkkapukuun ja juoruaa naapurin Irmelin ja Ullan kanssa minkä suustaan kerkinee.

[/quote]

Ei. Olen niitä, jotka tietävät, mitä arkityyli ja -pukeutuminen tarkoittaa. Googletelkaa. 

Enkä tässä keskustelunavauksessani kysynytkään, että miltä kukin kuulostaa (paitsi nyt se kenkien kopina), vaan miltä nainen näyttää. 

En ole kuvailemaasi ihmistyyppiä, tyylistäni kiitoksia saanut ihminen. En juoruile Irmelin kanssa, se ei tapoihini kuulu. 

Eikä tarvitse aggreta, ihan vaan keskustelumielessä aloitin ketjun. 

Vierailija
19/59 |
18.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä toi riippuu tosi paljon kokonaisuudesta. Ja niistä kengistä. Usein tavalliset mustat nahkaiset "ajattomat" korkokengät (varmaan just sellaiset jokanaisen luottokengät) näyttävät mun mielestä vanhanaikaisilta ja kokonaisuudesta irrallisilta.

Jotkut naiset myös näyttävät vähän hupsuilta korkokengissä, olivat ne sitten millaiset tahansa. Tavallinen persjalkainen kouvolatukka-talliainen ei muutu rotunaiseksi vetämällä korkkarit jalkaan, vaikka tuskinpa siitä on korkkareiden käytössä kysekään.

Vierailija
20/59 |
18.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap täällä:

Onhan minulla itsellänikin tietenkin laadukkaita korkokenkiä, ja käytän niitäkin tilanteen niin vaatiessa. 

Kunhan nyt vaan tuumiskelin asiaa. Muuten, esimerkiksi Milanon katukuvassa korkkareita näkee naisilla vähän. Ei tosin lenkkareitakaan, vaan tyylikkäitä arkeen sopivia matalahkoja laadukkaita kenkiä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kuusi yhdeksän