Vaikea mennä töihin
Onko teillä jotain kikkoja kuinka tsemppatte itsenne päivästä toiseen töihin?
Minua ahdistaa tällä hetkellä, työpaikan ilmapiiri todella huono. Uusia paikkoja olen alkanut hakemaan.
Kommentit (5)
Minulla on tapana hemmotella itseäni ihan kaikista pahimpien päivien jälkeen. Välillä se on pari jaksoa lempisarjaa, välillä pitkät päikkärit töiden jälkeen, välillä ostan jotain kivaa (lähinnä sisustusjuttuja uuteen kotiin). Tänään oli niin maanantai, että tein kaikki kolme: ensin ostin uudet tyynyt olkkariin, hienot ja kalliit, sitten katsoin 2 jaksoa lempisarjaa ja lopuksi 3h päikkärit :D Lisäksi laitan kellon aina soimaan niin, että on 30min enemmän aikaa aamutoimiin kun olisi tarpeellista. Joskus käytän sen ajan siirtämällä herätyskelloa ja nukkumalla vielä hetken, mutta nautin yleensä siitä, että saan tehdä kaiken rauhassa. Liikunnan harrastaminen on myös sellanen joka auttaa. Ennen menin töihin vasta aamupäivällä, heräsin kuitenkin jo kuudelta aamulla salille tai lenkille. Sai energisen olon heti aamusta. Ei menny päivä hukkaan ja ehti tekemään kaikkea ennen töihin menoa. Nyt kun teen aikaista aamutyötä ( kello soi viideltä, itselleni tosi aikainen) niin liikkuminen jää iltapäivälle.
Olen myös pyrkinyt motivoimaan itseäni työhön niin, että teen aina parhaani. Asiakaskohtaamisissa olen aina niin hyvä, hymyilevä ja ystävällinen, asiantunteva kun vain osaan olla. Annan kaikkeni joka päivä ja olen opetellut ajattelemaan positiivisemmin. Vaikka työyhteisö onkin aika mätä paikoin, yleinen huono ilmapiiri ketuttaa niin asiakkailta saan niin paljon hyvää, että jaksan päivästä toiseen.
Jos on liian kamalaa niin kannattaa vaan luovuttamatta ettiä sitä uutta työpaikkaa :)
Loistavia vinkkejä edellisellä :) Itsensä hemmottelu erityisen vaikean päivän jälkeen toimii myös itselläni. Ajattelen aina kun ahdistaa, että palkka juoksee ja lomat kertyy. Suunnittele jotain pientä kivaa silloin tällöin (jota voi sitten odottaa). Risteily, viikonloppumatka, kylpyläreissu hoitoineen, ulkona syöminen jne. Ja mikä parasta, ko. asioihin on joskus varaa, koska sinulla on työpaikka.
Itse ajattelen että töihin on vain pakko mennä, että saa rahaa elämiseen jos tuntuu pahalta mennä.