Milloin tämä loppuu? Vasta haudassa?
Olen lopun kyllästynyt työelämään ja työhöni matalapalkka-alalla. Täysin McJob, johon kukaan ei halua. Itse vain ajauduin siihen kun pitkään lasten kanssa kotona olleena ei ollut mitään työkokemusta eikä koulutusta.
Nykyisin työelämän vaatimukset ovat huimat: alalla ollaan nykyisin töissä seitsemänä päivänä viikossa ja lähes 365 päivää vuodessa. Vuorotyö, joka on muuttunut rajusti esim. viimeisen viiden vuoden aikana: nyt on tullut jo yötyötä kun alunperin oli vain päivää ja iltaa. Virheitä ei sallita vaikka kiire on kova.
Mitä vanhemmaksi tulen, sitä vaikeammaksi tulee mukautua työelämään. Kiire on kova, jatkuvasti uusia asioita opeteltavana eikä opetteluaikaa ole, kaikki pitäisi osata saman tien kun ne sanotaan. Vuorotyö tuo omat haasteensa ikääntyvään kroppaan.
Onko jollain kokemuksia, miten voisi hypätä tästä sirkuksesta pois? Miten tätä voi muuttaa? Työttömyys ei ole vaihtoehto, sillä jotain pitäisi syödäkin. Työnantaja ei anna vaihtoehdoksi siirtyä vain päivätyöhön.
Ikää on jo 49v. Liian vähän eläkkeelle ja liian paljon oppiakseni mitään uutta alaa. Perheeseen kuuluu myös mies ja teini-ikäiset lapset. Talo ja auto velattomia.
Tuntuu vain niin kovin raskaalta kun työ ei anna mitään (muuta kuin jääkaappiin täytettä). En pidä työstäni, lisäksi esimies on melkoinen tuuliviiri jonka sanomisiin ei voi luottaa ja hän helposti myös siirtää vastuutaan muille.
Lottovoittoa odotellessa?
Kommentit (23)
Miksi et voisi opiskella uutta? Vai onko mieskin niin matalapalkka-alalla?
Mä olen yh, kahden teinin äiti, ja kyllä opiskelisin, jos olisin sun fiiliksissä.
[quote author="Vierailija" time="17.08.2015 klo 18:45"]
Uuden alan opettelu? Ota yhteys te-keskukseen ja kysy paljonko saisit tukea aikuispiskelijana.
[/quote]
Onko tuo edes realistista? Ap on jo 49v, siihen pari vuotta päälle jotain uutta alaa opiskellessa ja sen jälkeen töihin - kuka palkkaisi yli 50v naista, joka on täysin untuvikko alallaan?
Vaihda työtä, kuulostaa niin kamalalta että miten oisi ihan vaan joku tyyliin hese\mäkkäri\kahvilakin kuulostaisi kivemmalta. mutta pääasia:ota loparit. eikö mies tee mitään työtä? eläkää vain vähän aikaaköyhemmällä tai pyytäkää sukulaisilta lainaa
[quote author="Vierailija" time="17.08.2015 klo 18:48"]
Miksi et voisi opiskella uutta? Vai onko mieskin niin matalapalkka-alalla?
Mä olen yh, kahden teinin äiti, ja kyllä opiskelisin, jos olisin sun fiiliksissä.
[/quote]
Opiskelisit mitä?? Ei nykysin mennä vaan opiskelee kun sattuu huvittamaan. Ja totta on, ei noin "vanhoja" taia enää uudet ta:t palkata. Et varmaan sitä lottovoittoa ootellessa, kuten täälläkin.
Tuokin on asia johon vain sinä itse voit tehdä ratkaisun, myös valinta kouluttamattomuudesta oli aikoinaan ihan omasi ja vapaaehtoisesti tehty. Milloin ihmiset oikein oppivat, että heidän valinnoillaan ON seurauksia ja vastuun valinnoista kantavat ihmiset itse (turha viisastella vammaisista, sairaista ja vastaavista ryhmistä, tässä puhutaan nyt terveistä aikuisista).
Mun mutsin valtion työpaikka muutti Helsinkiin joku vuosi sitten eikä mutsini halunnut muttaa perässä, pisti sitten pystyyn oman kotipalveluyrityksen, ja mm. tekee vanhuksille ja sairaille kotisiivouksia, käy niille kaupassa ja muutenkin hoitaa sellaisten ihmisten asioita, jotka eivät itse siihen pysty.
Palkka on ihan hyvä (32e/tunti miinus verot), ja mutsini tykkää työstään tosi paljon, on kuulemma todella palkitsevaa ja saa muiden auttamisesta iloa itselleenkin.
[quote author="Vierailija" time="17.08.2015 klo 18:42"]Olen lopun kyllästynyt työelämään ja työhöni matalapalkka-alalla. Täysin McJob, johon kukaan ei halua. Itse vain ajauduin siihen kun pitkään lasten kanssa kotona olleena ei ollut mitään työkokemusta eikä koulutusta.
Nykyisin työelämän vaatimukset ovat huimat: alalla ollaan nykyisin töissä seitsemänä päivänä viikossa ja lähes 365 päivää vuodessa. Vuorotyö, joka on muuttunut rajusti esim. viimeisen viiden vuoden aikana: nyt on tullut jo yötyötä kun alunperin oli vain päivää ja iltaa. Virheitä ei sallita vaikka kiire on kova.
Mitä vanhemmaksi tulen, sitä vaikeammaksi tulee mukautua työelämään. Kiire on kova, jatkuvasti uusia asioita opeteltavana eikä opetteluaikaa ole, kaikki pitäisi osata saman tien kun ne sanotaan. Vuorotyö tuo omat haasteensa ikääntyvään kroppaan.
Onko jollain kokemuksia, miten voisi hypätä tästä sirkuksesta pois? Miten tätä voi muuttaa? Työttömyys ei ole vaihtoehto, sillä jotain pitäisi syödäkin. Työnantaja ei anna vaihtoehdoksi siirtyä vain päivätyöhön.
Ikää on jo 49v. Liian vähän eläkkeelle ja liian paljon oppiakseni mitään uutta alaa. Perheeseen kuuluu myös mies ja teini-ikäiset lapset. Talo ja auto velattomia.
Tuntuu vain niin kovin raskaalta kun työ ei anna mitään (muuta kuin jääkaappiin täytettä). En pidä työstäni, lisäksi esimies on melkoinen tuuliviiri jonka sanomisiin ei voi luottaa ja hän helposti myös siirtää vastuutaan muille.
[/quote]työnnä käsi sirkkeliin tai vedä rälläkällä jalkaan töissä, no juu menee käsi tai jalka mut vakuutusyhtiö maksaa sun loppuelämän
Samaa paskaa se on hautaan asti, ellet muuta erakoksi lappiin.
Pyri esimiesasemaan nykyisessä työssäsi?
[quote author="Vierailija" time="17.08.2015 klo 18:42"]Olen lopun kyllästynyt työelämään ja työhöni matalapalkka-alalla. Täysin McJob, johon kukaan ei halua. Itse vain ajauduin siihen kun pitkään lasten kanssa kotona olleena ei ollut mitään työkokemusta eikä koulutusta.
[/quote]
Nyyhnyyh. Kai ton vikan lauseen olosi pitänyt mennä että "kuolemaa odotellessa?". Draamakuningatar.
[quote author="Vierailija" time="17.08.2015 klo 18:56"]
Pyri esimiesasemaan nykyisessä työssäsi?
[/quote]
No hurraa, sepäs vasta ongelman ratkaisi..
[quote author="Vierailija" time="17.08.2015 klo 18:52"]Mun mutsin valtion työpaikka muutti Helsinkiin joku vuosi sitten eikä mutsini halunnut muttaa perässä, pisti sitten pystyyn oman kotipalveluyrityksen, ja mm. tekee vanhuksille ja sairaille kotisiivouksia, käy niille kaupassa ja muutenkin hoitaa sellaisten ihmisten asioita, jotka eivät itse siihen pysty.
Palkka on ihan hyvä (32e/tunti miinus verot), ja mutsini tykkää työstään tosi paljon, on kuulemma todella palkitsevaa ja saa muiden auttamisesta iloa itselleenkin.
[/quote]
Wtf?!? Miksi helvetissä sille maksetaan tuollaista tuntipalkkaa noin helposta ja turhanpäiväisestä työstä?!? Kai se hyväksikäyttää jotain lakipykälää ja saa kunnat maksamaan tuon naurettavan hinnan hölmöstä työstä johon kykenisi 12-vuotiaskin.
[quote author="Vierailija" time="17.08.2015 klo 18:51"]Tuokin on asia johon vain sinä itse voit tehdä ratkaisun, myös valinta kouluttamattomuudesta oli aikoinaan ihan omasi ja vapaaehtoisesti tehty. Milloin ihmiset oikein oppivat, että heidän valinnoillaan ON seurauksia ja vastuun valinnoista kantavat ihmiset itse (turha viisastella vammaisista, sairaista ja vastaavista ryhmistä, tässä puhutaan nyt terveistä aikuisista).
[/quote][quote author="Vierailija" time="17.08.2015 klo 18:51"]Tuokin on asia johon vain sinä itse voit tehdä ratkaisun, myös valinta kouluttamattomuudesta oli aikoinaan ihan omasi ja vapaaehtoisesti tehty. Milloin ihmiset oikein oppivat, että heidän valinnoillaan ON seurauksia ja vastuun valinnoista kantavat ihmiset itse (turha viisastella vammaisista, sairaista ja vastaavista ryhmistä, tässä puhutaan nyt terveistä aikuisista).
[/quote]HAISTA PITKÄ VITTU KULTALUSIKKA PERSIISSÄS!!
[quote author="Vierailija" time="17.08.2015 klo 18:54"]Samaa paskaa se on hautaan asti, ellet muuta erakoksi lappiin.
[/quote]
Sinä sen sanoit!!!!
[quote author="Vierailija" time="17.08.2015 klo 19:02"]
[quote author="Vierailija" time="17.08.2015 klo 18:52"]Mun mutsin valtion työpaikka muutti Helsinkiin joku vuosi sitten eikä mutsini halunnut muttaa perässä, pisti sitten pystyyn oman kotipalveluyrityksen, ja mm. tekee vanhuksille ja sairaille kotisiivouksia, käy niille kaupassa ja muutenkin hoitaa sellaisten ihmisten asioita, jotka eivät itse siihen pysty. Palkka on ihan hyvä (32e/tunti miinus verot), ja mutsini tykkää työstään tosi paljon, on kuulemma todella palkitsevaa ja saa muiden auttamisesta iloa itselleenkin. [/quote] Wtf?!? Miksi helvetissä sille maksetaan tuollaista tuntipalkkaa noin helposta ja turhanpäiväisestä työstä?!? Kai se hyväksikäyttää jotain lakipykälää ja saa kunnat maksamaan tuon naurettavan hinnan hölmöstä työstä johon kykenisi 12-vuotiaskin.
[/quote]
Joo, tohon liksaan ei usko kyllä kukaan, puhukaa ihmiset edes kutakuinkin totta.
[quote author="Vierailija" time="17.08.2015 klo 18:50"]
Vaihda työtä, kuulostaa niin kamalalta että miten oisi ihan vaan joku tyyliin hese\mäkkäri\kahvilakin kuulostaisi kivemmalta. mutta pääasia:ota loparit. eikö mies tee mitään työtä? eläkää vain vähän aikaaköyhemmällä tai pyytäkää sukulaisilta lainaa
[/quote] No jestas sentään. Ei kai nyt 49 v nainen heittäydy työttömäksi ja pyydä sitten elääkseen sukulaisilta lainaa. Haloo noitten "neuvojenne" kanssa. Mutta ikävä tilanne AP:lla.
Eikö koko alalla ole mukavampaa työpaikkaa/ työnantajaa? Eikö kokemuksellasi pääse mihinkään muuhun työhön kuin siihen missä nyt olet?
No kun ap ei halua kertoa kuin matalapalkka-alan, ei täältä voi tulla parempiakaan ehdotuksia. Tuo sukulaisilta lainaaminen on kyllä aivan järjetöntä.
Uuden alan opettelu? Ota yhteys te-keskukseen ja kysy paljonko saisit tukea aikuispiskelijana.