Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi tulette shoppailemaan "väävää en halua yää" lapsien kanssa?

Vierailija
17.08.2015 |

Ärsyttää kuunnella vikinää, kun itse pääsee yksin rauhassa jonnekin. Eikä kehtaa käskeä tukkia suutaankaan.

Kommentit (61)

Vierailija
1/61 |
17.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.08.2015 klo 15:50"]

Ei tarvitse ruokaakaan ostaa kaupasta, myös sen saa netistä kotiovelle toimitettuna. Ai niin, mutta saattaa lähetti kyllä ärsyttää ja ahdistaa, ei oikein toimi sekään. Muuttakaa korpeen. Suomessakin on lukemattomia neliökilometrejä tilaa jossa ei ainutkaan "kakara" kilju. Pakkoko sitä on tunkea muiden sekaan jos hermo ei kestä.

Parinkymmenen vuoden päästä ne kakarat ovat aikuisia eivätkä (toivottavasti) enää kiukuttele ostoskeskuksissa. Mutta ajattele, silloin sä olet _edelleen_ samanlainen hiekkavittu, ainoastaan kurpsahtaneempi ja katkeroituneempi. Ja olet kärsinyt koko parikyt vuotta samasta asiasta. Katsos kun aina tulee uusia sukupolvia jotka aikansa kiukuttelevat. Kuinkahan monta sataa-tuhatta tuntia olet ollut naama norsunvitulla sinä aikana tuon takia? Itsellesi sinä vain hallaa aiheutat. Niitä vanhempia ei kiinnosta paskaakaan, eikä kyllä ketään muutakaan. Kannattaisi oikeasti kehittää niitä hermoja niin voit lopulta kulkea välinpitämättömän tyynenä kiukuttelevien lasten ohi (kuten normaalin hermorakenteen omaavat ihmiset tälläkin hetkellä). Eikä tuo asia enää syö yhtään energiaasi.

[/quote]

"HIEKKAVITTU" BONGATTU!

En ole ap ja minua harvemmin "wääwääwää" ärsyttää, kun en yksinkertaisesti jää sitä kuuntelemaan. Mutta tällaiset lainatun kaltaiset avautumiset ärsyttävät todellakin. Ei, minua ei henkilökohtaisesti ärsytä lasten huutaminen, mutta ärsyttää kyllä tietynlaisten vanhempien aggressiivinen tapa ulkoistaa kaikki vastuu omien lastensa huonosta käytöksestä muille.

Kaikki on aina tietysti niiden "hiekkavittujen" (ja ilmeisesti myös miespuolisten "hiekkakyrpien", tällä kauniilla kielellä?) syy, ja heissä täytyy olla jotain hermoheikkoutta tai muuta vikaa, jos eivät jaksa kuunnella kullanmurujen kirkumista. Kirkuminen on normaalia, käytöstapojen vaatiminen ei. Näin se menee roskasakin keskuudessa.

Vierailija
2/61 |
17.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän lasta sovi tynnyrissä kasvattaa. Lapsen pitää nähdä ja kokea kaikenlaista jotta kehittyy sosiaaliseksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/61 |
17.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keksi joku muu keino rentoutua jos et kanssaelijöitä kestä. Ehkäpä se nettishoppailu sopiikin juuri sinulle parhaiten. ;)

Vierailija
4/61 |
17.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.08.2015 klo 13:03"]

Pahinta on se, että lasta huudatetaan jossain tuskaisen kuumassa vaatekaupassa ja jatketaan ihan rauhassa vaan ostostelua. Ei pikkulasten tarvitse oppia olemaan tuntikausia kaupoissa. En ole ikinä ymmärtänyt sitä, että lähdetään koko perheen voimin johonkin kauppakeskuksiin maleksimaan. Internet on täynnä kauppoja, miksette osta sieltä?

[/quote]

Internetissä on hankala sovittaa vaatteita. Paljon helpompi käydä vaatekaupassa, sovittaa ja ostaa - kaikki yhdellä ulosmenolla sen sijaan, että tilaat, haet postista, sovitat kotona ja toteat kauheaksi rätiksi, viet takaisin postiin jne. aina yhä uudelleen kunnes vihdoin saa vaatteen, joka ei ole laaduton tekele, koko on oikea ja mallikin istuu.

Juu, tiedän, joidenkin mielestä nettiostelu on helppoa. Minusta se se vasta työlästä onkin. Haluan hypistellä vaatetta itse, tarkistaa saumat, sovittaa ja havainnoida koon ja istuvuuden.

En shoppaile tuntikausia väsyneiden lasten kanssa, mutta joskus on pakko. Lisäksi katson, että lapsien on hyvä oppia joskus odottamaan. 

Ps: on muuten ihan INASEN ristiriitaista, että äitien pitäisi järjestää elämänsä kärttyisten velojen mukaan. Mutta velojen ei tarvitse edes ääntä sietää ympäristössään. Olen kumminkin ollut ymmärtävinäni, että sitä meteliä on kaupoissa jo muutenkin. Ja lapset ovat yhteiskunnalle hyvä asia, ei kielteinen. Kannattaisikohan siis opetella sietämään normaalia elämänmenoa, hmmm...?

Vierailija
5/61 |
17.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä en edes jaksa kiinnittää huomiotani väävää mukeloihin kaupoissa, joskus kun on pinna kireällä tai päätä särkee tai muuten vaan veetuttaa kaikki niin silloin tekis mieli mennä huutaa niille lapsille. Mut en ole sitäkään koskaan jaksanut tehdä.
Ja muutaman kerran kaupassa huutava lapsi on nähnyt mut niin se on lopettanu huutamisen ja alkanu nauramaan. Vaikka olen vaan seisoskellu ja pohtinu et mitähän tuota tarveisinkaan mukaani.
Ja muutaman kerran kassajonossa saattanu muksu napata mun hupparin naruista kiinni tai suoraan hupusta. :D
Vaikka en lapsista kamalasti tykkääkään, niin ei tossa tilanteessa vaan voi olla vihanen pienelle nappisilmälle joka roikkuu mun hupparissa kiinni. :D

Vierailija
6/61 |
17.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.08.2015 klo 15:02"]

[quote author="Vierailija" time="17.08.2015 klo 14:23"]

[quote author="Vierailija" time="17.08.2015 klo 13:03"]Pahinta on se, että lasta huudatetaan jossain tuskaisen kuumassa vaatekaupassa ja jatketaan ihan rauhassa vaan ostostelua. Ei pikkulasten tarvitse oppia olemaan tuntikausia kaupoissa. En ole ikinä ymmärtänyt sitä, että lähdetään koko perheen voimin johonkin kauppakeskuksiin maleksimaan. Internet on täynnä kauppoja, miksette osta sieltä? [/quote][quote author="Vierailija" time="17.08.2015 klo 13:03"]Pahinta on se, että lasta huudatetaan jossain tuskaisen kuumassa vaatekaupassa ja jatketaan ihan rauhassa vaan ostostelua. Ei pikkulasten tarvitse oppia olemaan tuntikausia kaupoissa. En ole ikinä ymmärtänyt sitä, että lähdetään koko perheen voimin johonkin kauppakeskuksiin maleksimaan. Internet on täynnä kauppoja, miksette osta sieltä? [/quote] Ööö... miksi sinne kauppaan täytyy tunkea jos hermorakenne on niin huono ettei kestä kanssaihmisiä? Aina voi hakeutua pehmustettuun koppiin, laittaa verhot kiinni ja avata läppärin, sillä internet on täynnä kauppoja, miksette osta sieltä?

[/quote]

Katsos, yhteiskunta toimii hyvinkäyttäytyvien ihmisten ehdoilla. Me hyvinkäyttäytyvät muuten yhä enemmän ostetaankin netistä. Ruoka nyt vaan on sellainen asia, joka vielä täytyy ostaa fyysisestä kaupasta. Me hyvinkäyttäytyvät ei haluta kuunnella palosireeniä kaupassa tai väistellä eteen juoksevia pikkuihmisiä.

[/quote]

Shoppailu on eri asia kuin ruuan ostaminen. Ruokaa on pakko sen kiukuttelevan uhmaikäisenkin vanhemman käydä ostamassa, eikä lapselle välttämättä ole hoitajaa siksi ajaksi.

onko sinusta tuollainen kiukuttelu hyvää käytöstä? Salli minun olla asiasta eri mieltä.

Minä kestän kaupassa hitaat jaarittelevat mummot, kovaan ääneen kännykkään kälättävät sinkut, minäminäminä-velat, pahalta haisevat kaljapussimiehet, kikattelevat teinit ja lapsiperheet. Kestä sinäkin. Se on elämää.

Vierailija
7/61 |
17.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siksi että kateellisia harmittaisi ja voisivat purkaa pahaa oloaan nettiin! :D

Vierailija
8/61 |
17.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.08.2015 klo 16:45"][quote author="Vierailija" time="17.08.2015 klo 13:03"]

Pahinta on se, että lasta huudatetaan jossain tuskaisen kuumassa vaatekaupassa ja jatketaan ihan rauhassa vaan ostostelua. Ei pikkulasten tarvitse oppia olemaan tuntikausia kaupoissa. En ole ikinä ymmärtänyt sitä, että lähdetään koko perheen voimin johonkin kauppakeskuksiin maleksimaan. Internet on täynnä kauppoja, miksette osta sieltä?

[/quote]

Internetissä on hankala sovittaa vaatteita. Paljon helpompi käydä vaatekaupassa, sovittaa ja ostaa - kaikki yhdellä ulosmenolla sen sijaan, että tilaat, haet postista, sovitat kotona ja toteat kauheaksi rätiksi, viet takaisin postiin jne. aina yhä uudelleen kunnes vihdoin saa vaatteen, joka ei ole laaduton tekele, koko on oikea ja mallikin istuu.

Juu, tiedän, joidenkin mielestä nettiostelu on helppoa. Minusta se se vasta työlästä onkin. Haluan hypistellä vaatetta itse, tarkistaa saumat, sovittaa ja havainnoida koon ja istuvuuden.

En shoppaile tuntikausia väsyneiden lasten kanssa, mutta joskus on pakko. Lisäksi katson, että lapsien on hyvä oppia joskus odottamaan. 

Ps: on muuten ihan INASEN ristiriitaista, että äitien pitäisi järjestää elämänsä kärttyisten velojen mukaan. Mutta velojen ei tarvitse edes ääntä sietää ympäristössään. Olen kumminkin ollut ymmärtävinäni, että sitä meteliä on kaupoissa jo muutenkin. Ja lapset ovat yhteiskunnalle hyvä asia, ei kielteinen. Kannattaisikohan siis opetella sietämään normaalia elämänmenoa, hmmm...?
[/quote] ja kaikilla ei ole tukiverkostoa minne tunkea lapset jos haluaa mennä kauppaan, vai onko se tosiaan niin että äitien täytyy syrjäytyä yhteiskunnassa. Itse olen jo syrjäytynyt, mutta koetan edes lapset pitää yhteiskunnassa kiinni.

Vierailija
9/61 |
17.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

:D ei hyvä luoja. Maailma menee vähän turhan monimutkaseks, mahdollisesti jopa mahdottomaksi jos ihan jokaista vastaantulijaa pitää ajatella. Voi voi, meillä on hyvinkäyttäytyvä lapsi mutta kyllä, tänään hän oli kaupassa ihan wääwää jos joku ei näitä elämän pieniä tosiasioita kestä ja kuvittelee että juuri hänen mielensä mukaan on kaupassakäynnitkin hoiduttava niin keep on dreaming vaan, se on silkka mahdottomuus silti. Katos kun oppii nämäkin ettei elämä pyöri heidän navanympärillään. Seuraavalla shoppailukerralla suosittelen vaikka korvatulppia tai sitten ihan vaan spotifystä aaltojen kohinaa täysillä luureihin soimaan niin saa ihan rauhassa "rentoutua" shoppailemalla.

Vierailija
10/61 |
17.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole laitonta. Ap:n on vain kestettävä. Hah hah.

Vierailija
11/61 |
17.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.08.2015 klo 16:47"]

Yleensä en edes jaksa kiinnittää huomiotani väävää mukeloihin kaupoissa, joskus kun on pinna kireällä tai päätä särkee tai muuten vaan veetuttaa kaikki niin silloin tekis mieli mennä huutaa niille lapsille. Mut en ole sitäkään koskaan jaksanut tehdä. Ja muutaman kerran kaupassa huutava lapsi on nähnyt mut niin se on lopettanu huutamisen ja alkanu nauramaan. Vaikka olen vaan seisoskellu ja pohtinu et mitähän tuota tarveisinkaan mukaani. Ja muutaman kerran kassajonossa saattanu muksu napata mun hupparin naruista kiinni tai suoraan hupusta. :D Vaikka en lapsista kamalasti tykkääkään, niin ei tossa tilanteessa vaan voi olla vihanen pienelle nappisilmälle joka roikkuu mun hupparissa kiinni. :D

[/quote]

Muisku, sinunlaisiasi lisää! Näinhän se juuri on: tunnetilat syntyvät itsessämme, ei niistä voi satunnaisia vastaantulijoita syyyyää. Moni kumminkin haluaa ulkoistaa kaikki vitutuksensa, ap:n tyyliin. Kannattaa mieluummin mennä itseensä ja ajatella, miksi oikeastaan joku asia harmittaa, ja onko harmiin todellista syytä.

21

Vierailija
12/61 |
17.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ap tuut nettiin valittaan huonoa oloasi. Juuri kun tulin tänne rentoutuun nii eiköhän joku kitinäakka oo valittamassa maailman turhimmasta asiasta! (siis enhän minä pysty ärsytystäni mitenkään kontrolloimaan eikä se tunne tule minusta, enkä tosiaan siis voi vaan scrollata valotusvirren ohi vaan annan sen vaikuttaa..). LOL.

Vierailija
13/61 |
17.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.08.2015 klo 16:56"]Miksi ap tuut nettiin valittaan huonoa oloasi. Juuri kun tulin tänne rentoutuun nii eiköhän joku kitinäakka oo valittamassa maailman turhimmasta asiasta! (siis enhän minä pysty ärsytystäni mitenkään kontrolloimaan eikä se tunne tule minusta, enkä tosiaan siis voi vaan scrollata valotusvirren ohi vaan annan sen vaikuttaa..). LOL.
[/quote]
ei tämä suinkaan ole valotusvirsi vaan valitusvirsi.

Vierailija
14/61 |
17.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.08.2015 klo 16:52"]

[quote author="Vierailija" time="17.08.2015 klo 16:47"]

Yleensä en edes jaksa kiinnittää huomiotani väävää mukeloihin kaupoissa, joskus kun on pinna kireällä tai päätä särkee tai muuten vaan veetuttaa kaikki niin silloin tekis mieli mennä huutaa niille lapsille. Mut en ole sitäkään koskaan jaksanut tehdä. Ja muutaman kerran kaupassa huutava lapsi on nähnyt mut niin se on lopettanu huutamisen ja alkanu nauramaan. Vaikka olen vaan seisoskellu ja pohtinu et mitähän tuota tarveisinkaan mukaani. Ja muutaman kerran kassajonossa saattanu muksu napata mun hupparin naruista kiinni tai suoraan hupusta. :D Vaikka en lapsista kamalasti tykkääkään, niin ei tossa tilanteessa vaan voi olla vihanen pienelle nappisilmälle joka roikkuu mun hupparissa kiinni. :D

[/quote]

Muisku, sinunlaisiasi lisää! Näinhän se juuri on: tunnetilat syntyvät itsessämme, ei niistä voi satunnaisia vastaantulijoita syyyyää. Moni kumminkin haluaa ulkoistaa kaikki vitutuksensa, ap:n tyyliin. Kannattaa mieluummin mennä itseensä ja ajatella, miksi oikeastaan joku asia harmittaa, ja onko harmiin todellista syytä.

21

[/quote]

Totta tuokin osittain, mutta ei kyllä voi sanoa, että ihan aina "tunnetilat syntyvät itsessämme". Keksin ihan tältä istumalta lukemattomia tilanteita, joissa kanssaihmisten huono käytös, välinpitämättömyys tai suoranainen ilkeys voi saada pahaa jälkeä aikaan. Hyvät tavat ovat välttämättömyys, jotta tulemme keskenämme toimeen. Mitä enemmän siedämme huonoa käytöstä, sitä enemmän keskinäinen kunnioituksemme rapaantuu.

Toki vieraiden lasten huutaminen on sikäli pieni ongelma, että jos se pahentaa migreeniäsi, sitä voi ulkopuolisena lähteä karkuun, ja näin ongelma ratkeaa. Paitsi jos olet kyseisen lafkan myyjä - sitten et pääse karkuun eikä ketään kiinnosta sinun migreenisi...

Vierailija
15/61 |
17.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en nyt ihan ymmärrä näitä vastauksia. Olen Ap:n kanssa ihan samaa mieltä. Olen itse äiti, en syrjäytynyt ja vaatteitakin löytyy. Kun lapsi oli pienempi niin saatoin myös käydä shoppailemassa. Joskus meni hyvin ja joskus minunkin NicoPetteristä kuoriutui wääwää kakara. Koska tehtävänäni vanhempana on muunmuassa opettaa käytöstapoja ja kanssaihmisten huomioimista lapselleni, minä komensin rakkauspakkaustani, komensin tiukemmin, uhkasin ja ellei sittenkään auttanut niin LÄHDIN KAUPASTA!!!

Olen ehdottomasti sitämieltä, että lasten tulee saada olla lapsia ja heitä on otettava mukaan kaikkialle. Mutta eihän se ny jumaliste tarkoita sitä, että meillä on villejä kakaralaumoja jokapaikassa ja aikuisten on vaan sopeuduttava! Se ihannoima eurooppalainen malli edellyttää sitä että niille lapsille todella opetetaan että ei Ursula (aivan :D) sinä et saa huutaa sen tädin korvaan, juosta jaloissa vaatekaupassa, kömpiä toisten pöydän alla ravintolassa yms yms ja ellei stna mene perille niin me lähdetään himaan ja sä menetät karkkipäivän.

T: Akateeminen AV mamma

Vierailija
16/61 |
17.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua ei haittaa. On ihan viihdyttävää katsella itkupotkuraivareita, marinaa, väninää ja vanhemman pullistelevaa otsasuonta silloin kun on itse päässyt ilman omia kakaroita liikkeelle!

Vierailija
17/61 |
17.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.08.2015 klo 17:07"]Mä en nyt ihan ymmärrä näitä vastauksia. Olen Ap:n kanssa ihan samaa mieltä. Olen itse äiti, en syrjäytynyt ja vaatteitakin löytyy. Kun lapsi oli pienempi niin saatoin myös käydä shoppailemassa. Joskus meni hyvin ja joskus minunkin NicoPetteristä kuoriutui wääwää kakara. Koska tehtävänäni vanhempana on muunmuassa opettaa käytöstapoja ja kanssaihmisten huomioimista lapselleni, minä komensin rakkauspakkaustani, komensin tiukemmin, uhkasin ja ellei sittenkään auttanut niin LÄHDIN KAUPASTA!!!

Olen ehdottomasti sitämieltä, että lasten tulee saada olla lapsia ja heitä on otettava mukaan kaikkialle. Mutta eihän se ny jumaliste tarkoita sitä, että meillä on villejä kakaralaumoja jokapaikassa ja aikuisten on vaan sopeuduttava! Se ihannoima eurooppalainen malli edellyttää sitä että niille lapsille todella opetetaan että ei Ursula (aivan :D) sinä et saa huutaa sen tädin korvaan, juosta jaloissa vaatekaupassa, kömpiä toisten pöydän alla ravintolassa yms yms ja ellei stna mene perille niin me lähdetään himaan ja sä menetät karkkipäivän.

T: Akateeminen AV mamma
[/quote]

Minkäs alan akateemisia? Ei ole ainakaan oikeinkirjoitus hallussa.

Vierailija
18/61 |
17.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.08.2015 klo 16:43"]Keksi joku muu keino rentoutua jos et kanssaelijöitä kestä. Ehkäpä se nettishoppailu sopiikin juuri sinulle parhaiten. ;)
[/quote]
Rumat suomalaiset ämmät tekee rumia lapsia ja huudattaa niitä kaupassa.ulkomailla en ole koskaan nähnyt lasten käyttäytyvän niin huonosti kuin täällä....

Vierailija
19/61 |
17.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksinhuoltajien tapauksessa ymmärrän, että tuollaisia pakkotilanteita välillä tulee, mutta muutoin kyse organisointitaitojen puutteesta ja henkisestä laiskuudesta. Paljon näkee mammoja, jotka maleksivat kaupoissa arkipäivisin huutavine pentuineen sillä välin, kun mies on töissä. Näille on täysin käsittämätön ajatus, että kävisi kaupungilla miehen ollessa kotona iltaisin tai viikonloppuisin. Omista rutiineista ei haluta joustaa, ja sitä paitsi mies on niin paska lasten kanssa ja hoitaa niitä ihan väärin, niin eihän lapsia sille uskalla jättää. Oma lukunsa ovat myös töissäkäyvät mammat, joiden on pakko töistä tullessaan hakea lapsi päiväkodista ja tuoda ruokakauppaan karjumaan. Kumpaakaan noista, lapsen hakua tai kaupassakäyntiä, eivät nämä kontrollifriikit nimittäin mitenkään voi organisoida puolisolle työmatkalla hoidettavaksi. Se mies kohtaa päiväkodin henkilökunnan ihan väärin eikä osaa ostaa kaupasta oikeita ruokia.

Vierailija
20/61 |
17.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.08.2015 klo 17:20"]Yksinhuoltajien tapauksessa ymmärrän, että tuollaisia pakkotilanteita välillä tulee, mutta muutoin kyse organisointitaitojen puutteesta ja henkisestä laiskuudesta. Paljon näkee mammoja, jotka maleksivat kaupoissa arkipäivisin huutavine pentuineen sillä välin, kun mies on töissä. Näille on täysin käsittämätön ajatus, että kävisi kaupungilla miehen ollessa kotona iltaisin tai viikonloppuisin. Omista rutiineista ei haluta joustaa, ja sitä paitsi mies on niin paska lasten kanssa ja hoitaa niitä ihan väärin, niin eihän lapsia sille uskalla jättää. Oma lukunsa ovat myös töissäkäyvät mammat, joiden on pakko töistä tullessaan hakea lapsi päiväkodista ja tuoda ruokakauppaan karjumaan. Kumpaakaan noista, lapsen hakua tai kaupassakäyntiä, eivät nämä kontrollifriikit nimittäin mitenkään voi organisoida puolisolle työmatkalla hoidettavaksi. Se mies kohtaa päiväkodin henkilökunnan ihan väärin eikä osaa ostaa kaupasta oikeita ruokia.
[/quote] mun mies ainakin haluaa 12-13 tuntisen päivän päätteeksi rentoutua, enkä sitä häneltä kiellä. Itse olet itsekäs nainen joka odottaa etä mies kun tulee kotiin alkaa hän lasten vahdiksi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kahdeksan kuusi