Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kokemuksia kolmikanta paleverista

Vierailija
17.08.2015 |

Sellainen olisi suunnitteilla ja nyt jännittää mitä minun pitää siellä tehdä.

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
17.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
2/11 |
17.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keskustella palaverin asioista rakentavasti muiden kanssa

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
17.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä roolissa sä siellä olet? Työntekijänäkö? Kannattaa varmaan kuunnella mitä muillakin on sanottavaa ja pidettävä mieli avoimena eri vaihtoehdoille. Jos oot jo päättänyt että saikkua vaan kuukausikaupalla lisää niin turha tuota on ees pitää, tuhlaat vaan kaikkien oikeasti tuottavien kuten lekurin ja esimiehesi aikaa. 

Vierailija
4/11 |
17.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

työntekijän roolissa olen.

Vierailija
5/11 |
17.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi se järjestetään? Oletko ollut paljon pois töistä?

Vierailija
6/11 |
17.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut ihan luvallisella sairauslomalla. Esimies ja lääkäri oli sitä mieltä, että tarvitsee pitää neuvottelu. Nyt jännittää mitä siellä on. Ei aiempaa kokemusta.

ap

Vierailija
7/11 |
17.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä on keskustelun aihe?

Vierailija
8/11 |
17.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ok, no sitten siinä tapauksessa siellä tsekataan työkuntosi soveltuminen tehtäviisi ja se, pitäisikö jotenkin asiaa muuttaa. Näin ainakin minä tekisin.

[quote author="Vierailija" time="17.08.2015 klo 11:48"]

Olen ollut ihan luvallisella sairauslomalla. Esimies ja lääkäri oli sitä mieltä, että tarvitsee pitää neuvottelu. Nyt jännittää mitä siellä on. Ei aiempaa kokemusta.

ap

[/quote]

Vierailija
9/11 |
17.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä sinä siltä palaverilta itse toivot?

Jos olet työntekijänä siellä mukana, niin silloin sinä olet se tärkein tekijä. Tarkoitus on (tai ainakin pitäisi olla) hakea keinoja joilla sinut saadaan pysymään mahdollisimman hyvin työkykyisenä. Käytännössä se tarkoittaa sitä, että mietitään pitäiskö toimenkuvaasi muuttaa tai tarvitseko mahdollisesti jotakin apuvälineitä tai jotakin erikoisjärjestelyitä (esim. ylimääräisiä taukoja) jotta jaksaisit töissä.

Vierailija
10/11 |
17.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos poissaoloja on tietty määrä tietyssä ajassa, niin asia otetaan työnantajan puolelta keskusteluun. Ehkä poissaolosi rassaavat työyhteisöä? Työnantajan velvollisuus on puuttua. Keskustelussa kartoitetaan esim. mitä työnantaja voi tehdä, jotta poissaolosi vähenisi, työntekijän henkinen ja fyysinen kunto. Kuuluu ns. Varhaisen välittämisen mallin piiriin. Varhaista välittämistä pitää lain mukaan työnantajan puolelta harjoittaa.

Työntantajasi ja työterveyshuolto on hoitanut asian sikäli huonosti, että meillä ainakin työterveyshuolto käy työntekijän kanssa palaverin asiat etukäteen läpi ja sopii, mistä asioista puhutaan. Työntekijän sairauksista ei voi puhua, jos työntekijä ei ole antanut siihen lupaa.

Vierailija
11/11 |
17.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

saat potkut

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yksi kaksi