Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kriittistä näkemystä laihisryhmään

Vierailija
17.08.2015 |

Mulla alkaa ryhmämuotoinen kolmen kuukauden painonhallinta tai -pudotus syyskuun alussa. Mihin asioihin ryhmässä kannattaa varautua/ suhtautua kriittisesti / ajatella omilla aivoilla? Personal trainer pitää sitä ja sillä on ok tuloksia aiemmista ryhmistä.

Oma tilanne on se, että olen 40+ nainen, 170cm ja painoa yli 100. Aiemmin olen onnistunut itse laihtumaan, mutta nyt tsemppi ja pitkäjänteisyys puuttuu, ja toisaalta toukokuussa olin isossa leikkauksessa, josta toipuminen vei koko kesän. Kuntotaso on siis nollassa. Mua kiinnostavat likuntalajit on ehkä spinning, jooga, pilates, pyöräily ja järjettömät tavoitteelliset lenkit, eli en jaksa kävellä tai juosta samaa reittiä, sen sijaan vaikka sauvakävelen mielellään jostain +10km päästä kotiin. Kahvakuulailu on kanssa ok, mulla onkin 6, 8 ja 10 kg kuulat itsellä, mahdollisuus lainata 2 ja 4 kg kuulia ja ehdittomasti nahdollisuus hankkia niitä lisää, 12 ja 16 siis hankintalistalla, jos joskus pystyn sellaista oikeasti käyttämään. Kuntosalille voin mennä.

Millaisia kokemuksia muilla on ryhmävalmennuksista, nää on ihan kasvokkaisia tapaamisia, punnitus ja kehonkoostumus mukana.

Ruokavaliorunko mulla on aika lailla ollut kunnossa, mutta suklaa maistuu lian hyvin ja määrät, niin kotiruualla kuin suklaallakin on liian isot. Aamupalana mulla on useimmiten neljän viljan puuro ruisleseillä ja raejustolla sekä marjoilla, juomana vesi. Lounassalaattiin kuuluu kananmunaa, fetajuustoa, raejuustoa, kanaa, tonnikalaa (ei kaikkea kerralla), välipala useimmiten mysliä (ei lisättyä sokeria myslissä) ja maustamaton rasvaton jogurtti tai skyr, päivällinen kuten lounas tai lapsiperheen tavanomaisia ruokia, iltapalaksi sama puuro kuin aamulla, tai jos päivällinen jää väliin, munakas tomaatilla, avokadolla, sipulilla ja raejuustolla. Mitä oon miettiny, niin iltapalasta saisi kaloreita helposti pois, välipalan voisi muuttaa pähkinöihin tms ja määrät muilla aterioilla kuntoon. Noidelisäksi päivässä tulee suklaata esim, mitä sattuu lapsiperheestä löytymään, karkkia ja keksiä. Mielitekoja, vaikka kuitujen ja proteiinin pitäisi niitä hillitä.

Liikuntakertoja on viikossa liian vähän, pyrin niitä nyt kun leikkauksesta toipuminen lepäämällä on ok, lisäämään. Lapset ja miehen matkatyö ja vanha koira rajoittavat jonkun verran omaa aikaa. Koira: kävelylenkit päivittäin, mutta hitaasti nuuskutellen, jolloin aikaa menee hihnan päässä seisomiseen. Tosin olen tehnyt siinä seistessä tasapainoliikkeitä, kyykkäyksiä ja erilaisia pohjesarjoja.

Kaikki vinkit tervetulleita ;)

Kommentit (0)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla