Vituttaa kun kaveri ei kerro olevansa kipeä
Kommentit (20)
Todella ärsyttäviä tyyppejä tällaiset. Meilläkin oli viime viikolla juhlat, yksi kavereista tuli paikalle flunssasta huolimatta ja nyt kaikki on kipeinä. Miten ei aikuiset ihmiset osaa yhtään ajatella muita kuin itseään!
Se on niin kiva lause kun tapaa toisen ja tämä alkaa selittää kuulumisiaan tyyliin "olen tässä ollut kuumeessa pari päivää ja kurkku on tosi kipeä ja varmaan oli sama tauti miehellä, eikä se päässyt sängyn pohjalta ylös moneen päivään kun oli niin kipeä, eikä ole koskaan ollut näin pahaa flunssaa"
Aa, no kiva, onneksi omat supervoimat varmaan estää sen tarttumisen kun istutaankin tässä niin lähietäisyydellä, että jokin pisara taatusti lentää naamalle...
On muuten ihan helvetin ärsyttävää!
Toisaalta mua ärsyttää myöskin mun yksi kaveri joka on kokoajan suunnilleen kuumemittari kainalossa ja voi luoja jos sen on vähänkin yli 36 ja jotain. Sitten ollaan niin kipeitä että ei mitään rajaa mutta töihin mennään kuitenkin (koska ei ne muuten pärjää) ja saadaan sädekehä pään päälle. Ja oikeesti se ei ees mun mielestä ole kipeä vaan vähän lämpöä ja ihan toiminta kykyinen jos töihinkin pääsee, mutta on vaan niin kiva valittaa sitä kipeetä oloa ja miten urhea kuitenkin on!!
[quote author="Vierailija" time="17.08.2015 klo 01:20"]
On muuten ihan helvetin ärsyttävää!
Toisaalta mua ärsyttää myöskin mun yksi kaveri joka on kokoajan suunnilleen kuumemittari kainalossa ja voi luoja jos sen on vähänkin yli 36 ja jotain. Sitten ollaan niin kipeitä että ei mitään rajaa mutta töihin mennään kuitenkin (koska ei ne muuten pärjää) ja saadaan sädekehä pään päälle. Ja oikeesti se ei ees mun mielestä ole kipeä vaan vähän lämpöä ja ihan toiminta kykyinen jos töihinkin pääsee, mutta on vaan niin kiva valittaa sitä kipeetä oloa ja miten urhea kuitenkin on!!
[/quote]
Tuo on suhteellista,
a) joko se keksii draamaa turhasta tai
b) on oikeasti kipeä jo pienessä lämmössä
ei kaikille tule 40c kuumetta jne. harvalle aikuiselle edes tulee, itsellä on normi ruumiinlämpö 36.6 ja jo 36.9-37.2(jota korkeammalle harvoin kipeänä edes nousee) tuntuu aivan paskalta ja kurjalta, olo on heikko ja fyysisesti&henkisesti kurja. että voihan se kaveri esittää tai sitten vaan kokea pienen "lämmön" niin kuin minäkin, kurjasti.
Joo, ymmärrä että kaikille ei kuume nouse korkeelle ja tuntuu paskalta jne. Mutta kun tää ihminen on suunnillen viikottain "kipeenä".
Olen kyllä kyseenalaistanut ihan suoraan kaverilleni hänen kuumeensa ja kysynyt että voisko olla hometta kotona tai jotain kun ei toi normaalia ole, mutta ei.. se on vaan kipee ja oon tullut tähän tulokseen että on tapa valittaja!
Enkä muuten itsekään tykkää siitä että tullaan oikeesti kipeenä töihin.
Mulla tulee niin huono omatunto jos jään saikulle, et yleensä käyn kipeenä töissä. Koitan salata sairauden viimeiseen asti muilta. Mietin jos jään kotiin, että siellä ne luulee mun olevani vaan darrassa. Kun olin vanhainkodissa duunissa, oon varmaan tartuttanut ison nipun mummoja. Toivottavasti niille ei ole käynyt pahemmin..
Mitä te oikein teette niiden teidän kavereiden kanssa?
Vai tuletteko muka kipeäksi siitä, kun näette kipeän kaverin?
Outoa, että lääkärit pysyvät terveinä.
Opetelkaa pesemään kädet.
Kyllä omat kädet voi aina pestä, mutta myös sen kipeän kaverin pitää muistaa pestä ne kädet!
Kannattais vaan lusia ne flunssat kotona ihan suosiolla. Mun mies meni vissiin vähän toipilaana töihin, kun onnistui tartuttamaan koko tiimin. Sitten kun ne tiimiläiset palailivat sairaslomiltaan, onnistuivat tartuttamaan miehen uusiksi ja toisella kierroksella tulikin sitten korvatulehdus kaupan päälle. Eikä ne työkaveritkaan olleet iloisia, että mies sairastutti koko porukan.
Eikö ihmisillä ole enää vastustuskykyä?
Mua vituttaa se, että kaveri tais suuttua kun kerroin olevani kipeä. Olis tarvinnut yöpaikkaa, ja ensimmäistä kertaa koskaan jouduin kieltäytymään. Sanoin olevani pahassa taudissa ja että mun luota sais nyt vaan tartunnan. Ei enää vastannut mitään. Aatteli varmaan että tekosyyn keksin. Ite kyllä toivottelen paranemiset edes, jos joku sanoo olevansa kipeä. Tuli olo että haluaa vain hyötyä.
[quote author="Vierailija" time="17.08.2015 klo 03:01"]
Eikö ihmisillä ole enää vastustuskykyä?
[/quote]
No jos on 10 v näpertänyt tietokoneita puhdastilassa valkoinen takki päällä niin ei?
Sama pätee näihin jotka tulee sairaana töihin tartuttamaan muut.
Millä on töissä näitä "uhrautujia". Ei voi olla pois vaikka on flunssassa ja sitten tartutetaan muut.
Nämä flunssat on erityisen kivoja bonuksia niille, joilla on jokin perussairaus, joka voi pahentua infektion myötä, ja esim. niille vanhuksille, joiden peruskunto on heikko. Tuo vanhainkodissa usein kipeänä työskennellyt voi ihan syystä potea huonoa omaatuntoa, se ei ole ihan pikkujuttu.
Mulla esim. on MS-tauti, joka ei näy päälle ja josta en ole kaikille kertonut. Flunssakauden tullen saa olla varuillaan, sillä tartunta voi aiheuttaa pahenemisvaiheen, josta ei niistämällä ja mehua juomalla selvitäkään.
Sitä itsekkyyttä voisi vähän tässäkin kohdin karsia.
Kiva nyt saatana kun viimeiset helteet niin on kipeä! Ap
En minä nyt suoriltaan tuomitsisi itsekkääksi ihmistä, joka menee töihin tai kouluun flunssassa. Pitäisi olla ihan yleisesti tiedossa, miten tänä päivänä monissa työpaikoissa suhtaudutaan poissaoloihin...samoin esim. kun itse opiskelin aikuispuolella ammattikoulussa, ei poissa voinut kerta kaikkiaan olla kun lähiopetusta oli vain pari tuntia viikossa eikä korvaavia kursseja ollut.
Ja jossain vanhainkodissa se vasta onkin vikatikki jos olet jonkun normiflunssan takia pois. Hirveät huudot saa tai vähintäänkin jatkuvaa kyräilyä ja vittuilua jatkossa. Varsinkaan yksityisellä puolella ei todellakaan kiinnosta työntekijöiden tai asukkaiden hyvinvointi vaan raha.
[quote author="Vierailija" time="17.08.2015 klo 06:34"]
Sama pätee näihin jotka tulee sairaana töihin tartuttamaan muut.
[/quote]
Niin juuri. Hoitaja tuli toissa viikolla flunssassa töihin ja saldona monta muuta kipeää hoitajaa ja pneumoniaa/ bronkiittia sairastavaa asiakasta, joilla perussairauksia riittävästi muutenkin. Aika epäempaattista porukkaa hoitajissa vai pitääkö itseään niin korvaamattomina, ettei voi paria päivää olla kotona potemassa.
Siis sama, tiiän tunteen! En ymmärrä joitakin ihmisiä siinä, että miten on nii vaikeaa jäädä kotiin ku on kipeenä? Pakko tulla tartuttaa muut, ja pokkana vaan sit sanotaan "en oo kipee"
Se on niin ärsyttävää, en tajuu mikä siinä on nii vaikeaa jäädä kotiin jos on kipeenä!
Mullekki on käynny tota samaa :/ todella ärsyttävää , että väkisin pitää tulla tartuttaa toinen :(