"Noh, jokos olet oppinut itse laittamaan ruokaa?"
Parikymppinen sanoo toiselle parikymppiselle naiselle noin, miehensä siskolleen. Miltä kuulostaa? Kuin ajattelisi toisen olevan lapsen tasolla ja itse olisi "ylempi". Yleensä parikymppiset juttelevat ikäisilleen naisille hieman eri asioita.
Kommentit (22)
Minusta tuntuu että moni on tosi ulapalla jatkuvasti päivittäisessä elämässään, koksa pari päivää kaksi parikymmppistä tuttä' tuli ALepaan ja kuuntelin kun ne puhui,että ei me voida taas ottaa paistopistetuotteita, että pitää nyt oikeaa ruokaa syödä. Sitten ne siitä yhdessä tuumin miettivät että otetaan sittne sipsejä ja siitä ne singahti ottaa sipsejä ja kassalle. Siinä niille oikeaa ruokaa.
Vierailija kirjoitti:
Minusta tuntuu että moni on tosi ulapalla jatkuvasti päivittäisessä elämässään, koksa pari päivää kaksi parikymmppistä tuttä' tuli ALepaan ja kuuntelin kun ne puhui,että ei me voida taas ottaa paistopistetuotteita, että pitää nyt oikeaa ruokaa syödä. Sitten ne siitä yhdessä tuumin miettivät että otetaan sittne sipsejä ja siitä ne singahti ottaa sipsejä ja kassalle. Siinä niille oikeaa ruokaa.
Nyt ei liene tuosta ollut kyse.
Kun lapsi avaa suunsa hän puhuu kodistaan. Ei se lasten ja nuorten vika ole, jos heiltä on puuttunut aikuisten esimerkki ja ohjaus.
Kuulosti lähinnä keskinäiseltä vitsiltä. Sukulaiset ärsytykseen saakka kyselleet tuommoisia typeriä kysymyksiä ja nyt sitten keskenään heittävät läpändeerusta aiheesta.
Vierailija kirjoitti:
Ja tämä ruoanlaitosta kommentoija on vielä amismuija. Röökiä vetävä sellainen. Olisihan voinut kommentoida takaisin: "Noh, jokos olet lopettanut tupakan polton?"
Miten amis asiaan liittyy?
Vierailija kirjoitti:
Kun lapsi avaa suunsa hän puhuu kodistaan. Ei se lasten ja nuorten vika ole, jos heiltä on puuttunut aikuisten esimerkki ja ohjaus.
Itse olen alkoholismi- ja mielenterveysongelmaperheestä ja ihan itse on saanut kaiken yksin opetella. Sitä, kun on elänyt sen suht normaalin lapsuuden on niin helppo tuomita ja arvostella muita. Eipä siinä mitään, jos siitä tulee esim aloittajalle kivempi olo ja kokee sillä tavalla olevansa suhteessa parempi ihminen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse olen alkoholismi- ja mielenterveysongelmaperheestä ja ihan itse on saanut kaiken yksin opetella. Sitä, kun on elänyt sen suht normaalin lapsuuden on niin helppo tuomita ja arvostella muita. Eipä siinä mitään, jos siitä tulee esim aloittajalle kivempi olo ja kokee sillä tavalla olevansa suhteessa parempi ihminen.
Nyt en kyllä ymmärtänyt. Sehän olin minä, jolle kommentoitiin noin tuosta ruoanlaitosta, silloin parikymppisenä. Ja olen itsekin alkoholismiperheestä. Se kommentoija ei.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja tämä ruoanlaitosta kommentoija on vielä amismuija. Röökiä vetävä sellainen. Olisihan voinut kommentoida takaisin: "Noh, jokos olet lopettanut tupakan polton?"
Röökiä vetävä amismuija kirjoittaa itseään koulutetummalle savuttomalle ruoanlaitosta. Mietihän vähän.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Amista käyneet on yleensä just näitä ongelmatapauksia.
Mitä aloitus edes tarkoittaa? Miehensä siskolleen? Kuka sanoo kenelle ja mitä?
Oletpas ottanut pahasti itseesi kun vieläkin mietit asiaa ja haukut sitä kysyjää.
Peruskoulun oppimäärään kuuluu kaikille pakollinen kurssi kotitaloutta. Eli ihan jokainen saa perusopit joista lähteä kehittämään omia taitoja.
Suomessa ei siis pitäis edes olla peruskoulun suorittaneita jotka eivät osaa kokata.
Vierailija kirjoitti:
Siis se nainen sanoin tuosta ruoanlaitosta miesystävänsä siskolle.
Kuulostaa siltä että mietit liikaa.
Nykypäivänä kaikkien tulisi olla hiljaa eikä puhua kenellekään mitään, eikä se todellakaan ole ratkaisu yhtään mihinkään.
Kävin juuri 20v opiskelijatyttöni luona. Olisin vienyt hänet kauppaan mutta hän oli juuri käynyt siellä - kaapit notkuivat salaattitarpeita, lohta, broileria ja jauhelihaa. Sanoi että saa tehtyä hyvin viikon ruuat niistä. Olen todella ylpeä että hän seuraa sisarustensa (ja vanhempiensa) esimerkkiä ja näkee sen verran vaivaa että tekee erinomaista ruokaa itselleen. Ei ihme että opiskelukaverit ovat aina tarjolla ruokailuseuraksi:)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis se nainen sanoin tuosta ruoanlaitosta miesystävänsä siskolle.
"Se nainen sanoin"? Yhä edelleen, kuka senoo kenelle ja mitä?