Te, jotka ette harrasta liikuntaa
Kuinka energinen olo teillä on noin yleensä? Mä en harrasta oikeastaan ollenkaan liikuntaa ja tosi vähän tulee hyötyliikuntaakaan. Mulla on usein vetämätön olo ja en "jaksa" tehdä paljon mitään. Mietinkin nyt sitten, että johtuukohan se vain siitä etten liiku. Miten teillä muilla, jotka ette liiku? Kuinka energisiä olette?
Kommentit (26)
Sama,juoksen lasten perässä sisällä ja ulkona joten siinä mun liikunta..ulkoilu riittää tällä hetkellä..joskus 5 vuotta sitten liikuin enemmän ja ei se siitä kovin ole muuttunut..ihanaa siinä oli se et aamuisin ei kolottanut niin paljon ja oli vetreämpi..
Vierailija kirjoitti:
Kiinnostavaa keskustelua! Olen toimittaja ja etsin Me Naisten terveysjuttuun haastateltavaksi naista, joka ei harrasta liikuntaa mutta on kuitenkin normaalipainoinen tai hoikka. Jos saattaisit sopia juttuun, lähetä viesti osoitteeseen hm.maxie@gmail.com, niin kerron lisää. Kiitos!
Mä sopisin täydellisesti, mutta ei nyt oikein vakuuta tämä sun ilmoituksesi.
Olen nelikymppinen enkä harrasta, enkä ole koskaan harrastanut liikuntaa. Mulla on kuitenkin lähes aina, ellen ole kipeä tai jotain, vähän liiankin energinen olo. Olen aina ollut sellainen nopea, energinen, temperamenttinen jo perusluonteeltani. Joskus menee vähän överiksikin varsinkin jos on stressiä, ja silloin normaali perusenergisyys alkaa mennä ahdistuneen hätäily-höseltämisen puolelle.
Joskus ihannoin kovasti sellaisia rauhallisia, ei-energisiä ihmisiä, koska ajattelen että niiden mielessä on joku ihana zenimäinen rauha aina. Mutta toisaalta, on tälläkin hyvät puolensa että on sellainen kuin minä, ja hyväksyn että tämä on minun luonteeni, muilla on toiset vahvuudet.
Olen pakollisella sairaslomalla, ainoa liikunta, mitä voin harrastaa moneen viikkoon on kävely ja muutamat lihaskuntoliikkeet. Ja tämä on minulle ihan myrkkyä, miten te liikkumattomat oikein kestätte sellaista elämää? Normaaliolotilassani juoksen, pyöräilen, uimahyppään, nostan puntteja. Liikuntaa tulee tunnista kahteen. Voi kun kaipaan sitä!
Nyt on väsähtänyt, turhautunut, raskas, hidas olo verrattuna siihen, mitä yleensä. Koteloidun ja muutun toukaksi, jonka päässä pari tylsää ajatusta harhailee.
Siis joka päivä tunnista kahteen, sori.
Olen ihan energinen ja jaksava, vaikka en liikuntaa harrasta. Arkiliikunnassa tulee tehtyä sen verran paljon kaikenlaista, ettei lisäliikunnasta ole apua.