Vitamiinit tulee ulos, mitenkä tämä on edes mahdollista?
Öllövaroitus! Joudun ottamaan joka päivä eri vitamiineja kun on puutoksia ja monenlaisia sairauksia. Vatsan kanssa on ollut myös ongelmia läpi elämän. Olen huomannut että aina kun käyn isolla hädällä niin tabletit/kapselit ovat kokonaisina killumassa vedessä, pöntössä?! Eivät edes vuorokauden aikana sula suolistossa. Mikä mua vaivaa? Löytyisikö kellään kokemuksia taikka tietoa aiheesta. Mitenkä voin saada näitä vitamiinipuutoksia pois jos ne eivät imeydy?
Kommentit (15)
Joissain kapseleissä kuoret eivät sula, eli vaikuttava-aina kyllä imeytyy, mutta kapselit ei.
Vierailija kirjoitti:
Joissain kapseleissä kuoret eivät sula, eli vaikuttava-aina kyllä imeytyy, mutta kapselit ei.
Mitenköhän se sieltä sulamattoman kuoren läpi pääsee imeytymään.
Mittees kummaa! Mitä syöt/mitkä merkit? Joudun itse vetelemään rautaa, magnesiumia, kalsiumia, b-vitamiineja ja d-vitamiinia (vähähappoinen maha syynä.) Onko sulla siis jotain vatsaongelmia ennestään?
Olisivatko depot-kapseleita? Niissä on reikiä, jotka vapauttavat lääkeainetta.
Monia vitamiineja saa suusuihkeena tai nestemäisenä.
Käytätkö laadukkaita, luonnonmukaisia vitamiineja vai jotain marketin synteettistä? Itse en saa pidettyä synteettisiä vitamiineja sisällä, vaan oksennan ne pian ottamisen jälkeen. Eivät vaan sovi kaikille. En tiedä, vaikuttaako niiden sulamiseen.
Hups oli tarkoitus kysellä siis vatsaongelmista tarkemmin, luin vähän huonosti aloituksesi. Mitä muita sairauksia siis on, käytössä olevat lääkkeet..?
T. 4
Ap jatkaa. Otan jotkut vitamiineista tippoina, nestemäisinä mutta valitettavasti kaikkia ei saa niissä muodoissa. Suolisto on yleensä ärtynyt ja löysällä. Allergioita on lukuisia ja osasyynä puutoksiin mutta selkeästi vitamiinitkaan eivät imeydy niin kuin pitäisi. Katsoin noita purkkeja ja kyllä niiden tablettien pitäisi sulaa eikä kokonaisena ulos tulla. Puuttuuko minulta jotain happoja mahasta vaiko mitä ihmettä?!
Yliopiston sivuilla on farmaseuttitsätti. Voisitko eka sieltä tai apteekista varmistaa pitäisikö käyttämiesi valmisteiden varmasti sulaa, sitten yhteys lääkäriin?
Mä söin yhteen aikaan B-vitamiinia, joka tuli usein melko koskemattoman näköisenä ulos. Ehkä vähän turvonneena. Meni jonkin aikaa, kun luulin syöneeni korvatulppia yön aikana tai jotain, koska tuote näytti samalta kuin koiran kertaalleen syömä keltainen Bilsom-korvatulppa paskassa. Sitten tajusin, että kyseessä on B-vitamiini. En osaa sanoa, imeytyikö siitä mitään.
Käytä pistoksia,niinkuin minä teen.
Sanotaan, että vitamiinit tarvitsee rasvaa imeytyäkseen, otatko rasvakapseleina? Ootko koittanut ruuan kanssa?
Mutta jos tosiaan kokonaisina tulee ulos niin sulla lienee oikeasti jotain häikkää jossain, kannattaa tutkituttaa.
Eikö muu ruoka tee samanlaista?
Osta poretabletteja ja laita se veteen, sitten juot sen.