Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vitamiinit tulee ulos, mitenkä tämä on edes mahdollista?

Vierailija
13.03.2022 |

Öllövaroitus! Joudun ottamaan joka päivä eri vitamiineja kun on puutoksia ja monenlaisia sairauksia. Vatsan kanssa on ollut myös ongelmia läpi elämän. Olen huomannut että aina kun käyn isolla hädällä niin tabletit/kapselit ovat kokonaisina killumassa vedessä, pöntössä?! Eivät edes vuorokauden aikana sula suolistossa. Mikä mua vaivaa? Löytyisikö kellään kokemuksia taikka tietoa aiheesta. Mitenkä voin saada näitä vitamiinipuutoksia pois jos ne eivät imeydy?

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
13.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osta poretabletteja ja laita se veteen, sitten juot sen.

Vierailija
2/15 |
13.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joissain kapseleissä kuoret eivät sula, eli vaikuttava-aina kyllä imeytyy, mutta kapselit ei.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
13.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joissain kapseleissä kuoret eivät sula, eli vaikuttava-aina kyllä imeytyy, mutta kapselit ei.

Mitenköhän se sieltä sulamattoman kuoren läpi pääsee imeytymään.

Vierailija
4/15 |
13.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mittees kummaa! Mitä syöt/mitkä merkit? Joudun itse vetelemään rautaa, magnesiumia, kalsiumia, b-vitamiineja ja d-vitamiinia (vähähappoinen maha syynä.) Onko sulla siis jotain vatsaongelmia ennestään?

Vierailija
5/15 |
13.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisivatko depot-kapseleita? Niissä on reikiä, jotka vapauttavat lääkeainetta.

Monia vitamiineja saa suusuihkeena tai nestemäisenä.

Käytätkö laadukkaita, luonnonmukaisia vitamiineja vai jotain marketin synteettistä? Itse en saa pidettyä synteettisiä vitamiineja sisällä, vaan oksennan ne pian ottamisen jälkeen. Eivät vaan sovi kaikille. En tiedä, vaikuttaako niiden sulamiseen.

Vierailija
6/15 |
13.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hups oli tarkoitus kysellä siis vatsaongelmista tarkemmin, luin vähän huonosti aloituksesi. Mitä muita sairauksia siis on, käytössä olevat lääkkeet..?

T. 4

Vierailija
7/15 |
13.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap jatkaa. Otan jotkut vitamiineista tippoina, nestemäisinä mutta valitettavasti kaikkia ei saa niissä muodoissa. Suolisto on yleensä ärtynyt ja löysällä. Allergioita on lukuisia ja osasyynä puutoksiin mutta selkeästi vitamiinitkaan eivät imeydy niin kuin pitäisi. Katsoin noita purkkeja ja kyllä niiden tablettien pitäisi sulaa eikä kokonaisena ulos tulla. Puuttuuko minulta jotain happoja mahasta vaiko mitä ihmettä?!

Vierailija
8/15 |
13.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuka tutkii omaa kakkaansa?

Vierailija
9/15 |
13.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yliopiston sivuilla on farmaseuttitsätti. Voisitko eka sieltä tai apteekista varmistaa pitäisikö käyttämiesi valmisteiden varmasti sulaa, sitten yhteys lääkäriin?

Vierailija
10/15 |
13.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaihda poretabletteihin.

Vierailija
11/15 |
13.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä söin yhteen aikaan B-vitamiinia, joka tuli usein melko koskemattoman näköisenä ulos. Ehkä vähän turvonneena. Meni jonkin aikaa, kun luulin syöneeni korvatulppia yön aikana tai jotain, koska tuote näytti samalta kuin koiran kertaalleen syömä keltainen Bilsom-korvatulppa paskassa. Sitten tajusin, että kyseessä on B-vitamiini. En osaa sanoa, imeytyikö siitä mitään.

Vierailija
12/15 |
13.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytä pistoksia,niinkuin minä teen.

Vierailija
13/15 |
13.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanotaan, että vitamiinit tarvitsee rasvaa imeytyäkseen, otatko rasvakapseleina? Ootko koittanut ruuan kanssa?

Mutta jos tosiaan kokonaisina tulee ulos niin sulla lienee oikeasti jotain häikkää jossain, kannattaa tutkituttaa.

Eikö muu ruoka tee samanlaista?

Vierailija
14/15 |
13.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruoka sulaa, vitamiinit ei.  ap

Vierailija
15/15 |
13.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja ruoan kanssa otan ne.  ap