Tori.fi
Hei! Kertokaa te joilla kokemusta tori.fi nettisivuista. Onko tämmönen siellä hyvinkin yleistä käytöstä? Löysin tarvitsemani tuotteen, hintapyyntönä 30€ tai järkevä tarjous. No ilmoituksessa ei ollut puhelinnumeroa. Laitoin viestin, että olen kiinnostunut ja tarjoan 25€. Noudan nopeasti heti samana tai seuraavana päivänä. En saanut mitään vastausta viestiini. Seuraavana päivänä laitoin uuden viestin ja siihen sitten tuli vastaus, tuote on juuri myyty.
Siis mielestäni aika tökeröä käytöstä! Onko tämä siis yleistäkin Tori.fi tai muilla nettikauppasivuilla?
Kommentit (20)
Se on saattanut saada 15 viestiä, eikä välttämättä päivystä kauniiseen kesäaikaan sähköpostin äärellä. Itse luen sähköpostit noin kerran päivässä ja toribisneksissä tarjoan useimmiten ekalle _fiksulta kuulostavalle_ ostajalle. Ehkä joku muu ehti laittaa myyjälle viestiä ennen sinua ja oli valmis ostamaan 30 eurolla ja asui lisäksi lähestulkoon naapurissa? Ihan yleisenä käytäntönä on myydä sille jolle haluaa ja sitten ilmoitella muille kun kaupat on tehty. Ei tarvitse kaikille ilmoitella joka liikkeestä.
Uskon, että meni kyllä läpi. Kun olin saanut vastauksen, että tuote myyty vastasin ' harmi! Laitoin kyllä jo eilen viestiä mutta en saanut vastausta'. En taaskaan saanut mitään vastausta enää. Kai siihen olisi vastattu, ettei viesti ole tullut perille jos näin olisi?
Tai sit se odotti sen päivän, sai ostajan pyytämällään 30 e hinnalla ja myi sille.
Että ihan tänne jaksoit kirjoittaa..heh..Joku on ehkä ollut jo hakemassa tavaraa kun olet laittanut viestiä ja myyjä on päättänyt poistaa ilmoituksen kun tavara on haettu. Niitä viestejä voi Tori.fi-ilmoituksesta tulla kymmenenkin.
[quote author="Vierailija" time="16.08.2015 klo 18:59"]
Uskon, että meni kyllä läpi. Kun olin saanut vastauksen, että tuote myyty vastasin ' harmi! Laitoin kyllä jo eilen viestiä mutta en saanut vastausta'. En taaskaan saanut mitään vastausta enää. Kai siihen olisi vastattu, ettei viesti ole tullut perille jos näin olisi?
[/quote]
Miksi vastaisi? Tuote meni jo, mitäpä sitä pitämään tuntemattoman kanssa dialogia.
Ap unohda jo..joku ehti ensin ja sillä hyvä!
Normaalilta kuulostaa. Joku tarjosi ehkä 30 eur tai oli ottanut yhteyttä ennen sinua ja myyjä odotteli noutoa.
Ap! Laita uusi viesti ja kirjoita sille myyjälle, että kirjoitit tästä mieltäsi kuohuttaneesta episodista tänne Vauva.fi-palstalle. Lisäksi tietenkin Tori.fi-sivun asiakaspalveluun valitusta tästä asiasta.
Joku maksanut pyydetyn hinnan ja kaupat syntyi. Ei siitä kaikille ostajaehdokkaille tarvitse ilmoittaa, ottaa vain pois ilmoituksen.
Torissa pitää olla nopea mieli saada haluamansa. Minulla on käynyt kolme kertaa todella hyvä tuuri olen ollut ensimmäinen soittaja, ilmoituksen jätöstä vain pari minuuttia.
rautapata 10 €
emännänkaappi 50-luvulta ilmainen, ehyt
mustikoita todella edullisesti puhdistettuna ja kotiintuotuna, laatukin oli priimaa
[/quote]
Nyt kyllä kuulostaa siltä että sinä olet se "outo" ostaja jota kannattaa vältellä.
Pommita ap myyjää vielä!! Vaadi kaupan purkua edellisen ostajan kanssa ja sano, että sinun on saatava se tavara!!
[quote author="Vierailija" time="16.08.2015 klo 19:03"]
[/quote]
Nyt kyllä kuulostaa siltä että sinä olet se "outo" ostaja jota kannattaa vältellä.
[/quote]
Jep. Oon aina ihmetellyt ostajia jotka alkavat suoraan epäilemään ja hermoilemaan kun tuote onkin myyty eikä ilmoitus ole ehtinyt poistua. Ihmeen aggressiivinen sävy.
En mä agressiivinen ole! Juur siksihän mä teiltä kysyin, kun en ite tori.fi tapoja tunne. En mä haukkunu tai moittinut ketään enkä ole tälle myyjälle kiukkuinen! Vaikka pidänkin käytöstä melko tökerönä.
Itse ole myynyt tavaraa paljon face kirppiksillä. Jos tarjouksia tulee vaikka nyt 20 niin kyllä, olen jokaiselle vaivautunut jotain vastaamaan.
Mutta kiitos teille vastauksista ne selvensi torin käyttäytymistä ja tuota en tiennyt, etteivät viestit välttämättä mene läpi. Ap 
[quote author="Vierailija" time="16.08.2015 klo 19:13"]
En mä agressiivinen ole! Juur siksihän mä teiltä kysyin, kun en ite tori.fi tapoja tunne. En mä haukkunu tai moittinut ketään enkä ole tälle myyjälle kiukkuinen! Vaikka pidänkin käytöstä melko tökerönä. Itse ole myynyt tavaraa paljon face kirppiksillä. Jos tarjouksia tulee vaikka nyt 20 niin kyllä, olen jokaiselle vaivautunut jotain vastaamaan. Mutta kiitos teille vastauksista ne selvensi torin käyttäytymistä ja tuota en tiennyt, etteivät viestit välttämättä mene läpi. Ap
[/quote]
eikös fb kirppiksillä ole yleisisti av ja jono systeemi. ei kai siinä kauheesti tarvii jokaiselle erikseen ilmoitella?
Joku tarjosi myyjän haluaman 30e ja siksi ei ollut kiinnostunut sinun tarjouksestasi. Olisi myynyt sinulle (ja vastannut) jos ei olisi saanut myytyä tuotetta jollekin toiselle.
Torilla ilmoituksiin saattaa tulla kymmeniä vastauksia, ei niille kaikille jaksa vastata. Tuote meni jo, ilmoitus poistettu - se siitä. Ole ensi kerralla nopea ja maksa hinta, jonka myyjä pyytää.
Yleisesti kyllä, mutta ei ihan kaikissa. Ja asutaan pienemmällä paikkakunnalla jossa oma suljettu ryhmä, tulee paljon sääntöjenvastaiseksi yv viestiä kun kaikki tuntee toinen toisensa. Tökeröä sekin mutta näin vaan tapahtuu. Ap
En edes vastaa jos on tarjottu alle pyynnin.
[quote author="Vierailija" time="16.08.2015 klo 19:26"]
En edes vastaa jos on tarjottu alle pyynnin.
[/quote]
Sama juttu. En vaivaudu vastaamaan mitään jos tulee vain viesti tyyliin: "Ostan tän. Maksan 25e" ja olen laittanut hinnaksi 30e. Miksi vaivautua vastaamaan kun joku toinen maksaa sen pyytämäni 30e.
Osa tori.fistä tulevista viesteistä menee roskapostiin. ei siis eka välttämättä mennyt läpi.