Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lensin tietämättäni koronassa

Vierailija
13.03.2022 |

Näin kävi. Oli vähän outo olo edellisenä päivänä. Tein testin ja oli negatiivinen. Lentokoneessa puhkesi oireet ja heti kotiinpäästyäni tein koronatestin ja positiivinen tuli.

Varsinainen kysymys on se, että jos ulkomaille joutuisi jäämään koronan takia, niin miten hlvetissä se maksetaan? Ilmoitatko vaan hotellille, että hei mulla korona, en pääse lähtemään.

Hillutko siellä maksaen 50-100 € päivältä ja tilaat ruokaa? Onko jollakin käytännön kokemuksia?

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
13.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ok

Vierailija
2/15 |
13.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toi on aika hyvä kysymys. Ilmoittaako vaan että nyt ei varaa maksaa…? Kun lentää ei saa kotiin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
13.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siellä maksetaan sen verran mitä päivä maksaa. Jos pakettihinnalla on päässyt edullisesti, voi päivähinta nousta hotellin normaaliin päivähintaan.

Vierailija
4/15 |
13.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse ainakin menisin koronaisena koneeseen. Sori.

Vierailija
5/15 |
13.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kannata lähteä ulkomaille, jos ei ole matkavakuutusta, luottokorttia ja tarpeeksi rahaa.

Vierailija
6/15 |
13.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaveri lähti vaihtoon, koronatesti oli Suomessa nega ja perillä lentokentällä otetussa testissä positiivinen. Tietysti tässä tapauksessa ei joutunut siirtämään paluulentoa Suomeen, mutta vastoin suunnitelmiaan hän joutui jäämään hotelliin eristykseen 10 päiväksi. Hänen onnekseen matkavakuutus korvasi hotellin koronaeristyksen ajalta.

Vierailija
7/15 |
13.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siellä maksetaan sen verran mitä päivä maksaa. Jos pakettihinnalla on päässyt edullisesti, voi päivähinta nousta hotellin normaaliin päivähintaan.

Joo, mutta jos ei ole varaa? Ja hotelli kallistaa hintoja, koska samainen huone on jo varattu eteenpäin toiselle vieraalle. Eristetäänkö koko hotellin kerros?

Vierailija
8/15 |
13.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo, mutta jos ei ole varaa? Ja hotelli kallistaa hintoja, koska samainen huone on jo varattu eteenpäin toiselle vieraalle. Eristetäänkö koko hotellin kerros?

Ei oo hotellin ongelma jos sulla ei oo varaa. Kukaan ei maksa puolestasi ja tavalla tai toisella summa siltä peritään vaikka sitten ulosotolla. Kannattaisi ottaa matkavakuutus joka korvaa.

Vierailija
9/15 |
13.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kannata lähteä ulkomaille, jos ei ole matkavakuutusta, luottokorttia ja tarpeeksi rahaa.

Totta tuokin. Mulla oli aikoinaan matkavakuutus ja tapaturmavakuutus, mutta yllättäen ei korvannutkaan mitään. Olin opiskelija ja jouduin sairaana lentämään suomeen. (Ei ollut korona, vaan murtuma)

Vierailija
10/15 |
13.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin kun kerran koronatestissä

Nimittäin näin viivoja testitikussa

Yöllä sänkyyni hiipi yskä

Tunsin aamulla riivityksi

Keuhkoni se meni haavojaan nuolemaan

Hei näin menoina tuloni kaupunkiin

Kun keikuin enoina veneissä pelti kii

Kun kaljaa itseltä pummasin

Päiväkirjoista päiviä kummasin

Tuntui kuin olisin syntynyt kuolemaan

Lensin koronassa sassa

Liian sairaana nana

Voi tartuttaa johonkin

Yskiä klimpin ja keuhkotkin

Nousin ylemmäksi

Ja kaikki hidastui

Muuttui pieneksi ymmärrän

Koska näen nyt enemmän

Kun maa on roudassa mieli tekee seuraa

Kun routa on mennyt mielikin mennä saa

Silloin sydämeni halusta rakastun ja aloitan alusta

Ja ympyrä katkeaa alkaakseen uudestaan

Lensin matalalla...

Vierailija
11/15 |
13.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No siis jos yllättäen tulisi tilanne, että pitäisi jäädä pariksi viikoksi sairastamaan ja vaihtaa lennot, niin kuinka monella rehellisesti olisi lähes tuhat euroa heittää siihen…

Vierailija
12/15 |
13.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä ainakin tiedän tapauksia, että matkavakuutus ei ole korvannut noita. Sanonut, että pitää vaihtaa hotellia halvempaan joka on 10 kilometrin päässä ja sut asetettu karanteeniin. Yritäppä siinä sitte.

Vierailija
13/15 |
13.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä ainakin tiedän tapauksia, että matkavakuutus ei ole korvannut noita. Sanonut, että pitää vaihtaa hotellia halvempaan joka on 10 kilometrin päässä ja sut asetettu karanteeniin. Yritäppä siinä sitte.

Tutulla kävi noin! Joutui lopuksi maksamaan koko lystin itse. Lentoja ei vakuutusyhtiö suostunut korvaamaan.

Vierailija
14/15 |
13.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten saa luottokortin?

Vierailija
15/15 |
13.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lasku tulee perässä ja se peritään takaisin vaikka ulosoton kautta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kaksi kahdeksan