Alan säästämään kuukautissiteiden käytössä!!!!!!! Sama side
Useamman tunnin ajan ilman vaihtoa, vaikka olisi jo veret siteessä. Pakko jostain nipistää säästöä.
Kommentit (17)
Osta kuukautisalushousuja muutamat kappaleet ne voi pestä ja kuivan tuntusia kuulemma useamman tunnin.
Vierailija kirjoitti:
Hölmö. Miksi et vaan käytä kuukuppia tai kestositeitä?
Kuukuppi maksaa 30e
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuukuppi maksaa 30e
Saisiko käytettynä jostain? Myös kestositeitä voi ostaa käytettyinä.
Siitä vaan, ei siitä kärsi kukaan muu kuin ap itse.
Kohta ei ole enää varaa ostaa ruokaa, niin laihdut siinä määrin, että menkat jää pois. Problem solved.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuukuppi maksaa 30e
Montako vuotta sinulla on vielä tiedossa kuukautisia? Laske siitä kannattaako laittaa 30€ kuukuppiin. Tuo summa tulee muutamassa kuukaudessa täyteen kertakäyttövaippoja ostamalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuukuppi maksaa 30e
Kirjoita joulupukille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuukuppi maksaa 30e
Aivan. Ja jos oletetaan, että sidepaketti maksaa keskimäärin 3 euroa ja niitä menee paketti kuukaudessa (mikä itselläni ei olisi riittänyt) niin kuukupin hinta on tienattu takaisin alle vuodessa. Kupin käyttöikä taas on useita vuosia.
Itse tosin siirryin rahapulassa kestositeisiin. Tein ne vielä itse jämäkankaista, joten tulivat köytönnössä ilmaiseksi. (Joo, pesukulut toki tulee, mutta ne jää aika mitättömiksi)
Kerran oli jäänyt pikkuhousunsuoja kiinni alkkareihin pesun ajaksi. Puhtaalta näytti ja liimakin oli vielä kiinni.
Ap, ala siis pyykkäämään kertakäyttösiteitä!
Minulla olisi rahanarvoinen ehdotus. Voin panna sinut paksuksi niin loppuu kuukautiset ja siteiden kanssa puljaaminen kokonaan. Mitäs sanot?
Tässä yhden köyhän vinkki työpäivän ajalle. Muutama kerros firman vessapaperia siteen päälle, jokaisella vessareissulla vaihtaa paperin ja varsinainen side säilyy puhtaana. Paperin läpi tulevat läikät ovat niin pieniä, ettei haittaa, ja sama side menee parhaimmassa tapauksessa koko päivän.
Vierailija kirjoitti:
Minulla olisi rahanarvoinen ehdotus. Voin panna sinut paksuksi niin loppuu kuukautiset ja siteiden kanssa puljaaminen kokonaan. Mitäs sanot?
Synnytyksen jälkeen niitä menee tuplasti monta kuukautta.. että ei auta.
On kyllä tosiaan tyhmää käyttää kertakäyttösiteitä ja tamponeja. Eikä se kuukuppi maksa edes 30, vaan n. 25€ useimmissa paikoissa ja kestää ainakin 10 vuotta. Netistä löytyy paljon ohjeita kestositeiden tekoon itse, jollei niitä halua ostaa valmiina ja tamponeistakin on luomuja kestoversioita puuvillaisena tai luonnonsienestä.
Minä säästelen vessapaperia. Laitan käytetyt paperit patterin päälle kuivumaan ja kierrän parin päivän päästä takas hylsylle. Onneks tulee kesä, voi kuivatella partsilla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuukuppi maksaa 30e
Ja kun käytät sitä 10 vuotta, hinta on 25 senttiä per kuukausi. Aika edullista.