Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Oudot uudet naapurit - luikkivat pakooneivätkä tervehdi

Vierailija
16.08.2015 |

En ymmärrä. Omituista väkeä. Kääntävät päänsä pois, kun kohdataan. Yritin mennä esittäytymään. Alkoi akka vaan sanoa, että meillä on ihan hirveän ruma piha. Mitä? Kaikki muut ovat kehuneet. Siistiä ja kaunista. Hullujako noi on? Omakotialue kyseessä.

Kommentit (60)

Vierailija
41/60 |
16.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kertoo ap:sta kaiken tämä aloitus

Vierailija
42/60 |
16.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.08.2015 klo 17:45"]Siihen ap tottuu! Olemme asuneet tällä omakotitaloalueella 10 vuotta ja aina välillä vaihdetaan naapureiden kanssa muutama sana. Joskus ei kuin moikata. Koskaan ei ole toistemme luona käyty tai edes pihassa etuovea pidemmällä. Nelisen vuotta sitten vastapäinen talo myytiin ja tilalle muutti uusi pariskunta. Mies on normaali ja esittäydyttiin. Nainen sen sijaan on neljä vuotta juossut karkuun, ettei tarvi tervehtiä. Jos ollaan vahingossa tulossa samaan aikaan kadulle, kyykkii "muka katsomaan" jotain maassa. Tai jos ajetaan pihoihin samaan aikaan, niin jää autoonsa niin pitkäksi aikaa, että ehdin itse sisälle. Alussa se loukkasi, sitten alkoi naurattamaan ja nykyään en enää välitä. Tässä on piskuisilla tonteilla, vastapäätä toisiamme kapealla kadulla asuttu neljä vuotta ja en tiedä nimeä, ei ole koskaan tervehditty.

Eli ap, siihen tottuu. Et pian enää vaivaa. Jotkut vaan on...
[/quote]
Niin, voin kuvitella, että vähän ajan päästä en ajattele koko asiaa, mut miten te tämmöisten kanssa hoidatte pakolliset yhteiset asiat: naapurin kuuleminen rakennusluvissa ym. ?
Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/60 |
16.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.08.2015 klo 17:49"][quote author="Vierailija" time="16.08.2015 klo 17:34"][quote author="Vierailija" time="16.08.2015 klo 17:29"][quote author="Vierailija" time="16.08.2015 klo 17:24"]
Miksi vitussa häiritset ihmisä jotka selvästi haluaa olla
Rauhassa. Mikä vittu siinä on ihmeellistä. HÄ ! ! !
[/quote]
En ole ajatellut häiritä heitä, mutta kyllä naapurien on hyvä tietää edes vähän toisistaan. Siten voidaan tarvittaessa auttaa puolin ja toisin. Esim. Jos tulee varkaita tms. Ystäväksi en edes yritä enkä tuommoisten kanssa halua, mutta ei se moin sanominen niin ylivoimaista pitäisi olla.
Ap
[/quote]
Noin monta alapeukkua. Miksi? Oletteko sitä mieltä, että ei pidä auttaa? Jos näkee vorojen menevän sisälle, niin myhäilee vaan omassa talossaan eikä tee mitään? Sekö on mielestänne asiallista? Antaa vaan olla ihmisten rauhassa eikä häiriköi.
Ap
[/quote]Toi nyt on vähän eri asia, tottakai sä ilmotat, tunsit tai et, ei kai se siihen liity mitenkään.
[/quote]
No, jos ihmiset on niin tympeitä, niin en vaivautuisi auttamaan. Saavatpahan olla sitten rauhassa.

Vierailija
44/60 |
16.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En minäkään halua moikkailla tai jututtaa ärsyttäviä naapureitani. Ei yhtään kiinnosta. Just niitä pahimpia kyylääjiä en tervehdi.

Vierailija
45/60 |
16.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.08.2015 klo 17:54"]En minäkään halua moikkailla tai jututtaa ärsyttäviä naapureitani. Ei yhtään kiinnosta. Just niitä pahimpia kyylääjiä en tervehdi.
[/quote]
Mielestäni olet tympeäkäytöksinen jurpo.

Vierailija
46/60 |
16.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on oikeasti taloyhtiöön liittyviä asioita, niin kyllähän niistä voi tulla sanomaan, mutta muuten ei huvita jorista heidän kanssaa, pelkkä moi saa riittää, mun yksityisasia ei kuuluu heille.

Vierailija
47/60 |
16.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on työkaverina nainen joka ei voi sietää smalltalkia tai tuttavallisuutta. Hän oikeasti loukkaantuu jos joku kysyy "miten sun loma meni"? Se asia ei kuulu kenellekään muulle kuin hänelle.

Ainoa asia mitä on elämästään antanut on se että asuu 60 kilsan päässä ja joutuu mennä kolmella kulkuneuvolla jotta pääsee kotiin.
Minä itse taas asun 25 kilsaa päässä, samassa suunnassa kuin tämä rouva. Kerran erehdyin tarjoamaan kyytiä kotini läheiselle pysäkille, joka olisi lyhentänyt hänen työmatkaansa 40minuuttia. Työkaveri ei suostunut, koska siinä on pelko että silloin joutuu istumaan jonkun viereen! Hän haluaa itse valita aloituspysäkillä paikkansa ja laittaa laukun viereen ettei kukaan erehdy viereen istumaan :-D :-D

Voisin kuvitella että hän saattaa olla hyvinkin vaikeastilähestyttävä naapuri, vähän kuin ap:llä

Vierailija
48/60 |
16.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.08.2015 klo 17:59"]Jos on oikeasti taloyhtiöön liittyviä asioita, niin kyllähän niistä voi tulla sanomaan, mutta muuten ei huvita jorista heidän kanssaa, pelkkä moi saa riittää, mun yksityisasia ei kuuluu heille.
[/quote]
Mitään muuta en toivokaan. Siitähän tässä juuri on kyse.
Ap

Vierailija
49/60 |
16.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tällaista on Tampereella. Ovatko muuttaneet täältä? Kysy...

Vierailija
50/60 |
16.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.08.2015 klo 18:02"]Tällaista on Tampereella. Ovatko muuttaneet täältä? Kysy...
[/quote]
Ei saa palstan mukaan kysyä mitään, ettei kyylää ;)
Ap

Vierailija
51/60 |
16.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.08.2015 klo 18:00"]Mulla on työkaverina nainen joka ei voi sietää smalltalkia tai tuttavallisuutta. Hän oikeasti loukkaantuu jos joku kysyy "miten sun loma meni"? Se asia ei kuulu kenellekään muulle kuin hänelle.

Ainoa asia mitä on elämästään antanut on se että asuu 60 kilsan päässä ja joutuu mennä kolmella kulkuneuvolla jotta pääsee kotiin.
Minä itse taas asun 25 kilsaa päässä, samassa suunnassa kuin tämä rouva. Kerran erehdyin tarjoamaan kyytiä kotini läheiselle pysäkille, joka olisi lyhentänyt hänen työmatkaansa 40minuuttia. Työkaveri ei suostunut, koska siinä on pelko että silloin joutuu istumaan jonkun viereen! Hän haluaa itse valita aloituspysäkillä paikkansa ja laittaa laukun viereen ettei kukaan erehdy viereen istumaan :-D :-D

Voisin kuvitella että hän saattaa olla hyvinkin vaikeastilähestyttävä naapuri, vähän kuin ap:llä
[/quote]Sitten on, kunnioita hänen yksityisyyden halua, äläkä tuputa mitään, kaikki vaan ei ole yltiösosiaallisia ja viihtyyvät mieluummin itsekseen.

Vierailija
52/60 |
16.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä myös yltiösosiaalinen naapuri omakotitaloalueella. Kun muutimme, oli parin viikon aikana ehtinyt kaivaa meistä vaikka mitä esille. Tuli sitten maireasti juttelemaan ja tuntui tietävän jopa sukutaustamme. Mistä helvetistä se oli kaiken tiedon etsinyt.

Tunkee aina juttelemaan ja juoruamaan ja haukkumaan naapureita ja utelemaan. Minä nykyään aina yritän juosta sitä pakoon, koska en halua kuunnella sitä juoruamista ja pahan puhumista. Tuo naapurin eukko varmaan on tehnyt minustakin aloituksia, että olen omituinen naapuri, kun en tervehdi. Mutta en vain jaksa sitä negatiivista utelemista ja ihmisten asioiden selvittämistä.

Vierailija
53/60 |
16.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotkut vain ovat käytöstavattomia juntteja eikä sille voi mitään. Onko pensasaita jomman kumman tontilla? Jos vain leikaatte siitä oman puolenne jos kommunikointi ei onnistu? :D

Vierailija
54/60 |
16.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.08.2015 klo 18:04"][quote author="Vierailija" time="16.08.2015 klo 18:00"]Mulla on työkaverina nainen joka ei voi sietää smalltalkia tai tuttavallisuutta. Hän oikeasti loukkaantuu jos joku kysyy "miten sun loma meni"? Se asia ei kuulu kenellekään muulle kuin hänelle.

[/quote]Sitten on, kunnioita hänen yksityisyyden halua, äläkä tuputa mitään, kaikki vaan ei ole yltiösosiaallisia ja viihtyyvät mieluummin itsekseen.
[/quote]

No en tosiaan tuputa seuraani :) yhden kerran olen tarjoutunut, vaikka ollaan työkavereina oltu 14 vuotta. Toki siinäkin oli tietysti se yksi kerta liikaa :-D

Vierailija
55/60 |
16.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.08.2015 klo 17:57"][quote author="Vierailija" time="16.08.2015 klo 17:54"]En minäkään halua moikkailla tai jututtaa ärsyttäviä naapureitani. Ei yhtään kiinnosta. Just niitä pahimpia kyylääjiä en tervehdi.
[/quote]
Mielestäni olet tympeäkäytöksinen jurpo.
[/quote]

Sitten olen, niin ovat hekin. Eivät nekään moikkaile. Se onkin hauska tilanne kun näitä kyttääjä-ämmiä en edes katso päin mutta jos mukava naapuri tuleekin hänen takaa moikkaan oikein iloisesti. Sitä saa mitä tilaa :D kaikista ei tarvi tykätä.

Vierailija
56/60 |
16.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huoh, eikö yhtäkään keskustelua voida käydä sivistyneesti?

Vierailija
57/60 |
16.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näitä juntteja metsäläisiä Suomessa riittää. Meidänkin naapurustossa annetaan kaikille oma rauhansa eikä tungeta toisten tonteille ja asioihin, mutta kyllä nyt sentään tervehditään kohdattaessa. Peri lausetta small talkiakaan ei ole mahdottomuus kerran, pari kesässä. Joillekin pelkkä tervehtiminen kai tarkoittaa suunnilleen samaa, kuin että sitoutuisi menemään sänkyyn ja naimisiin sen ihmisen kanssa.

Vierailija
58/60 |
16.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.08.2015 klo 18:15"]Näitä juntteja metsäläisiä Suomessa riittää. Meidänkin naapurustossa annetaan kaikille oma rauhansa eikä tungeta toisten tonteille ja asioihin, mutta kyllä nyt sentään tervehditään kohdattaessa. Peri lausetta small talkiakaan ei ole mahdottomuus kerran, pari kesässä. Joillekin pelkkä tervehtiminen kai tarkoittaa suunnilleen samaa, kuin että sitoutuisi menemään sänkyyn ja naimisiin sen ihmisen kanssa.
[/quote]
:D Niinpä. Kun hain sitä, että sanotaan moi, kun kohdataan, niin samantien joku yleistää, että olen ylisosiaalinen tyrkky juoruämmä ja tungen itseni heidän tontilleen utelemaan asioitaan. Kun ainoa mitä halusin oli yksinkertainen "Hei."
Ap

Vierailija
59/60 |
16.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.08.2015 klo 18:25"][quote author="Vierailija" time="16.08.2015 klo 18:15"]Näitä juntteja metsäläisiä Suomessa riittää. Meidänkin naapurustossa annetaan kaikille oma rauhansa eikä tungeta toisten tonteille ja asioihin, mutta kyllä nyt sentään tervehditään kohdattaessa. Peri lausetta small talkiakaan ei ole mahdottomuus kerran, pari kesässä. Joillekin pelkkä tervehtiminen kai tarkoittaa suunnilleen samaa, kuin että sitoutuisi menemään sänkyyn ja naimisiin sen ihmisen kanssa.
[/quote]
:D Niinpä. Kun hain sitä, että sanotaan moi, kun kohdataan, niin samantien joku yleistää, että olen ylisosiaalinen tyrkky juoruämmä ja tungen itseni heidän tontilleen utelemaan asioitaan. Kun ainoa mitä halusin oli yksinkertainen "Hei."
Ap
[/quote]

Jos törmäätre joka päivä, pitääkö joka kerta moikata

Vierailija
60/60 |
21.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme seitsemän kolme