Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vinkatkaa biisejä uskonnottomiin hautajaisiin!

Vierailija
13.03.2022 |

Olisi hienoa, jos tähän saataisiin pitkä lista.

Joku muukin voi olla samassa tilanteessa kuin itse nyt olen: kun googlettaa aihetta, vastaukseksi tulee lähinnä virsiä ja uskonnollisia sanoja.

Kommentit (116)

Vierailija
21/116 |
13.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

tryrty kirjoitti:

Ei ole uskonnotonta ihmistä. Evoluutio ja ateismikin ovat uskontoja tai ainakin uskomuksia

Voi hyvät hyssykät. Evoluutiotiede

Ateismi taas on jumalan kieltämistä, ei uskonnottomuutta. Uskonnoton ei kiellä jumalia, koska ei usko mihinkään jumaliin. 

Vierailija
22/116 |
13.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö voisi valita vainajan lempibiisejä?

Mä lähtisin kanssa miettimään edesmenneen musiikkimakua. Jos vainaja oli vaikka rock-henkinen niin olisi vähän hassua muistella häntä Kari Tapion tahtiin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/116 |
13.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No vaikka esim. Eppu Normaalin "Kaljaa nuorille", jos välttämättä haluatte pitää jonkun muistotilaisuuden ateistille.

Tosin olen ihan samaa mieltä kuin tuo yksi yllä kirjoittanut: miksi jumalattomalle yleensäkään pitäisi järjestää minkäänlaisia hautajaisia? Varmaan hän inhoaisi ja boikotoisi niitä itse jos voisi.

Uuniin vaan ja sekulaarin tuhkat isoon tuhkikseen, joka aikanaan tyhjennetään johonkin kompostiin tai likaojaan, kun se tulee täyteen tuhkaa ja tupakantumppeja.

Vierailija
24/116 |
13.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun muistotikaisuudessani voisi soida vaikka Enya ja klassinen musiikki.

Vierailija
25/116 |
13.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Johnnie Walker drinking man kirjoitti:

No vaikka esim. Eppu Normaalin "Kaljaa nuorille", jos välttämättä haluatte pitää jonkun muistotilaisuuden ateistille.

Tosin olen ihan samaa mieltä kuin tuo yksi yllä kirjoittanut: miksi jumalattomalle yleensäkään pitäisi järjestää minkäänlaisia hautajaisia? Varmaan hän inhoaisi ja boikotoisi niitä itse jos voisi.

Uuniin vaan ja sekulaarin tuhkat isoon tuhkikseen, joka aikanaan tyhjennetään johonkin kompostiin tai likaojaan, kun se tulee täyteen tuhkaa ja tupakantumppeja.

Onpa kaunista puhetta kristityltä. Uskonnotonkin on varmasti läheisilleen rakas eikä mikään roska jonka voi vain dumpata menemään. Sinun hautajaisissasi ei varmaan tule olemaan monta vierasta.

Vierailija
26/116 |
13.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miks pitää edes järjestää hautajaiset? Ei se ole mikään pakollinen tilaisuus. Arkku vaan uuniin ja tuhkat muistolehtoon.

Kyllähän hautajaisiin sisältyy muutakin kuin siunaustilaus aivan kuten häissäkin on muuta "ohjelmaa" kuin pelkkä kirkkoseremonia. Yleensä ne vainajan lähisukulaiset, parhaat ystävät ja vanhat tutut kokoontuvat sen siunaustilaisuuden jonnekin mukavaan paikkaan ruuan ja kahvittelun merkeissä ja siellä voidaan jutella jo vapautuneemmin ilman tarpeetonta synkistelyä.

Hautaamisessa on kyse vainajan muiston kunnioittamisesta eikä mistään erityisestä uskosta tuonpuoleiseen etenkin jos ei ole minkään sortin uskovainen. Tuhkaaminen on kyllä käytännöllinen ratkaisu ja se tuhkauurna lasketaan hautaan myöhemmin vain lähiomaisten kanssa.

Vierailija
27/116 |
13.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

May Way, Frank Sinatra

Vierailija
28/116 |
13.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Garth Brooks - The Dance

Vierailija
29/116 |
13.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hautajaismusiikkia – Pro-Seremoniat

https://pro-seremoniat.fi/hautajaismusiikkia

Vierailija
30/116 |
13.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

tryrty kirjoitti:

Ei ole uskonnotonta ihmistä. Evoluutio ja ateismikin ovat uskontoja tai ainakin uskomuksia

Ateismi taas on jumalan kieltämistä, ei uskonnottomuutta. Uskonnoton ei kiellä jumalia, koska ei usko mihinkään jumaliin. 

Uskonnoton ei myöskään yleensä kuulu mihinkään uskonnolliseen yhteisöön ns. tapauskovaisena vaan on julkipakana. Tosin Suomessa luterilaiseen kirkkoon liittyminen lapsikasteen kautta harvoin edellyttää minkäänlaista aktiivisuutta vaan siitä pitää varta vasten erota myöhemmällä iällä.

Huvittavaa miten uskovaisille Charles Darwin tuntuu edelleen olevan kirosana.

Vierailija
31/116 |
13.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Stingin Fragile

Vesalan Sinuun minä jään, ainakin jos vainaja on puoliso

Vierailija
32/116 |
13.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jospa pysyttäis nyt siinä musiikissa, jota ap toivoi, jookos

33/116 |
13.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haetarirock (Kanttori lukaisi otteita psalmista, pastori vittuili "tulipas valmista"..)

Vierailija
34/116 |
13.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anita Hirvonen: Sydän rakastaa

Vierailija
35/116 |
13.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

tryrty kirjoitti:

Uskonnoton ei myöskään yleensä kuulu mihinkään uskonnolliseen yhteisöön ns. tapauskovaisena vaan on julkipakana. Tosin Suomessa luterilaiseen kirkkoon liittyminen lapsikasteen kautta harvoin edellyttää minkäänlaista aktiivisuutta vaan siitä pitää varta vasten erota myöhemmällä iällä.

Huvittavaa miten uskovaisille Charles Darwin tuntuu edelleen olevan kirosana.

Jaa Darwin :D semmottia

Vierailija
36/116 |
13.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi uskonnoton haluaa hautajaiset ylipäätään? Uuniin vaan ja kompostiin, muistotilaisuuden voi pitää lähikuppilassa.

Miksi niin luulet? Ei hautajaiset ole vain satukirjaan uskoville.

Vierailija
37/116 |
13.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
38/116 |
13.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vesala: Sinuun minä jään

Vierailija
39/116 |
13.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Johnnie Walker drinking man kirjoitti:

Koskeeko päähän, kun on noin tyhmä?

-sivusta

Vierailija
40/116 |
13.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Highway to hell

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kaksi seitsemän