Akuutti kysymys ihan oikealle lääkärille!
Jos joku voisi ystävällisesti ja ihan ammattitaidolla vastata, että voinko käyttää näillä oireilla tämän kuurin?
Eli minulla ollut kaksi viikkoa yskää ja sen jälkeen yskä noussut ylemmäkisi ylähengitysteihin ja poskionteloissa tuntuu painetta. Nenästä ja kurkusta tullut paksua kaltaista ja vihertävää räkää. Lämpöä on hieman yli 37 astetta, normaalilämmön ollessa 36.4.
Kysessä valmiiksi kotoa löytyvä kokonainen Zinnat 250 mg kuuri, joka jäi käyttämättä ja on päiväykseltään voimassa.
Kommentit (51)
[quote author="Vierailija" time="16.08.2015 klo 15:02"]
Soita kuule johonkin terkkariin lääkärille ja kysy siltä. Noin yleisesti ei kannata vetää mitä tahansa antibiootteja mihin tahansa vaivaan, vaan käyttää "täsmälääkkeitä" ettei superbakteereja pääsis kehittymään.
[/quote]
Ei sunnuntaina pääse helposti lääkäriin ja mitä googletin, niin tämän pitäisi tehota näihin oireisiin ja vaikutus sama kuin penisilliinillä. Siksi kysyn ensin täältä, jos joku lääkäri sattuisi olemaan paikalla ja voisi ystävällisesti vastata. Meiltä on lisäksi noin 80 km lähimpään terveyskeskukseen, mies on reissuhommissa ja minä lasten kanssa kotona. ap.
Niin ja vielä, että oireiden perusteella tämä on bakteerin aiheuttamaa, eikä viruksen. Kuuri siis olisi tarpeen. ap.
[quote author="Vierailija" time="16.08.2015 klo 15:06"]
Soita kuule johonkin terkkariin lääkärille ja kysy siltä. Noin yleisesti ei kannata vetää mitä tahansa antibiootteja mihin tahansa vaivaan, vaan käyttää "täsmälääkkeitä" ettei superbakteereja pääsis kehittymään.
[/quote]
Ei sunnuntaina pääse helposti lääkäriin ja mitä googletin, niin tämän pitäisi tehota näihin oireisiin ja vaikutus sama kuin penisilliinillä. Siksi kysyn ensin täältä, jos joku lääkäri sattuisi olemaan paikalla ja voisi ystävällisesti vastata. Meiltä on lisäksi noin 80 km lähimpään terveyskeskukseen, mies on reissuhommissa ja minä lasten kanssa kotona. ap.
[/quote]
Googlellako teillä lääkäriasiat hoidetaan? Aaadut antibioottikuurit jätetään käyttämättä?
Ei antibiootteja ilman bakteeriviljelyä. Nenää voi avata nenäsuihkeilla, särkylääkettä tarpeen mukaan.
[/quote]
Ja sen verran vielä, etten ole aikuisikänäni syönyt kuin ehkä kaksi antibioottikuuria. Nämä kotoa löytyvät lääkkeet ovat peruja äidiltäni, joka sairastui vitrsikseen, mutta joutuikin sairaalaan, jolloin kuuri jäi käyttämättä. ap.
Soita apteekkiin tai terveyskeskuspäivystykseen. Todennäköisesti ohjaavat kuitenkin lääkärille, eivät hekään voi puhelimitse kerrotun oirekuvauksen perusteella "määrätä" kuuria.
[quote author="Vierailija" time="16.08.2015 klo 15:08"]
Niin ja vielä, että oireiden perusteella tämä on bakteerin aiheuttamaa, eikä viruksen. Kuuri siis olisi tarpeen. ap.
[/quote]
Jännä juttu että oikeat lääkärit joutuvat teettämään labrat tuon tiedon selvittämiseksi
En usko,e ttä kukaan lääkäri, siis ei kukaan, haluaa vastata sinulle netissä näin epämääräiseen asiaan.
Mihin oireisiin se lääke on määrätty ja onko määrätty sinulle? Miksi jätit sen aikoinaan syömättä? Jos olisin sinä ja lääke olisi määrätty minulle ja kyseessä olisi vastaavanlaiset oireet, niin söisin sen lääkkeen, enkä odottelisi kenenkään lääkäin vastauksia. Jos lääkettä ei ole määrätty aiemmin sinulle ja ihan eri asiaan, niin en söisi ja en myöskään säilytelisi kotona enää vaan veisin apteekin lääkehävitykseen.
[/quote]
[/quote]
Googlellako teillä lääkäriasiat hoidetaan? Aaadut antibioottikuurit jätetään käyttämättä?
[/quote]
Kyllä, meillä on Helsingissä kahden kuukauden jono terveyskeskukseen. Google oikeasti auttaa monessa asiassa.
- ohis
Sinänsähän se että joku on bakteeritauti ei tarkoita etteikö se voisi parantua ilman antibioottia.
Oireethan toetysti sopii poskiontelontulehdukseen mutta a) poskiontelotulehdus usein paranee pelkillä nenäsuihkeilla ja nenähuuhtelullA
B) pelkkä poskionteloiden limakaloturvotus aiheuttaa paineoireita, aikä siihen antibiootyi auta.
C) ihan omaa itseäsi ja suolistosi mikrobiflooraa ajatellen ei kannattaisi käyttää noin laajakirjoista antibioottia jossei oo pakko.
No tuollahan tuo ap:n lisätietoja antava vastauskin oli eli määrätty ihan eri ihmiselle ja ihan eri oireisiin. En siis söisi. Vaikk aolisikin lääkkeestä kerrottu,e ttä sopii ylähengitystietulehdukseen, niin pitäisi tietää oikea vahvuus ja oikea annosmäärä.
[quote author="Vierailija" time="16.08.2015 klo 15:09"]
[/quote]
Ja sen verran vielä, etten ole aikuisikänäni syönyt kuin ehkä kaksi antibioottikuuria. Nämä kotoa löytyvät lääkkeet ovat peruja äidiltäni, joka sairastui vitrsikseen, mutta joutuikin sairaalaan, jolloin kuuri jäi käyttämättä. ap.
[/quote]
Tuota kyllä minulla virtsatietulehduksia on hoidettu ihan eri antibiioteilla kuin keuhkoputken- tai poskiontelontulehduksia.
[quote author="Vierailija" time="16.08.2015 klo 15:12"][quote author="Vierailija" time="16.08.2015 klo 15:08"]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
Kyllä, meillä on Helsingissä kahden kuukauden jono terveyskeskukseen. Google oikeasti auttaa monessa asiassa.
- ohis
[/quote]
Helsingissä on terveysneuvontapuhelin, josta saa ehkä hieman luotettavampaa tietoa kuin täältä.
Ei mulla ainakaan ole aina viljelyjä otettu, jos oireet selkeät. Ja ihan yksityislääkäriltä olen saanut kuurin sunnuntaina.
[quote author="Vierailija" time="16.08.2015 klo 15:12"]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
- ohis
[/quote]
Meillä sen sijaan on aina terveyskeskuksen puolella päivystysaikoja saatavilla. Enkä puhu nyt siraalan puolen hätäpäivystyksestä jonne mennään pää kainalossa.
Voi olla virusperäistä, siihen ei antibiootit auta. Antibiootteja ei missään nimessä pidä syödä turhaan.
[quote author="Vierailija" time="16.08.2015 klo 15:14"]
Ei mulla ainakaan ole aina viljelyjä otettu, jos oireet selkeät. Ja ihan yksityislääkäriltä olen saanut kuurin sunnuntaina.
[/quote]
Mitä viljelyä?
[quote author="Vierailija" time="16.08.2015 klo 15:14"]
[quote author="Vierailija" time="16.08.2015 klo 15:12"][quote author="Vierailija" time="16.08.2015 klo 15:08"] [quote author="Vierailija" time="16.08.2015 klo 15:06"] [quote author="Vierailija" time="16.08.2015 klo 15:02"] Soita kuule johonkin terkkariin lääkärille ja kysy siltä. Noin yleisesti ei kannata vetää mitä tahansa antibiootteja mihin tahansa vaivaan, vaan käyttää "täsmälääkkeitä" ettei superbakteereja pääsis kehittymään. [/quote] Ei sunnuntaina pääse helposti lääkäriin ja mitä googletin, niin tämän pitäisi tehota näihin oireisiin ja vaikutus sama kuin penisilliinillä. Siksi kysyn ensin täältä, jos joku lääkäri sattuisi olemaan paikalla ja voisi ystävällisesti vastata. Meiltä on lisäksi noin 80 km lähimpään terveyskeskukseen, mies on reissuhommissa ja minä lasten kanssa kotona. ap. [/quote] Googlellako teillä lääkäriasiat hoidetaan? Aaadut antibioottikuurit jätetään käyttämättä? [/quote] Kyllä, meillä on Helsingissä kahden kuukauden jono terveyskeskukseen. Google oikeasti auttaa monessa asiassa. - ohis [/quote] Helsingissä on terveysneuvontapuhelin, josta saa ehkä hieman luotettavampaa tietoa kuin täältä.
[/quote]
Ei se terveyspuhelimen vastaaja käske syömään toiselle määrättyjä lääkkeitä. Ap:n pitää tehdä ihan itse päätös syökö antibiootin vai ei.