Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Saako vanhempi noutaa alaikäisen paketin postista ilman valtakirjaa?

Vierailija
13.03.2022 |

Otsikossa kysymys! Teini kovasti sairaana, eikä pääse postiin itse.

Ja jos valtakirja tarvitaan, kelpaakohan käsin tehty, koska talossa ei ole printteriä...?

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
13.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saa. Teini antaa vaan hyllykoodin sulle. Itseasiassa kuka tahansa voi hakea toisen puolesta paketin. Näin sanoi minulle postivirkailija kun yritin tyrkyttää valtakirjaa.

Vierailija
2/23 |
13.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

??

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
13.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Saa. Teini antaa vaan hyllykoodin sulle. Itseasiassa kuka tahansa voi hakea toisen puolesta paketin. Näin sanoi minulle postivirkailija kun yritin tyrkyttää valtakirjaa.

Jos paketti on matkahuollon niin siitä en tiedä. Silloin ehkä tarvitaan valtakirjaa.

Vierailija
4/23 |
13.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No eikä voi. Henkkarit tai valtakirja pitää olla. Muutenhan kuka tahansa voisi pölliä kenen tahansa paketteja tekaisemillaan hyllykoodeilla.

Vierailija
5/23 |
13.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Posti antaa paketin mutta katsoo kuka hakee. Matkahuolto vaatii valtakirjan.

Valtakirja on ihan vapaa muotoinen asiakirja. Kyllä kaikki voi kynällä kirjoittaa ei se tulostettu asiaa muuksi muuta. Kirjoitusvälineen välineen tulee olla sellainen että sitä ei voi pyyhkiä/muuttaa.

Vierailija
6/23 |
13.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No eikä voi. Henkkarit tai valtakirja pitää olla. Muutenhan kuka tahansa voisi pölliä kenen tahansa paketteja tekaisemillaan hyllykoodeilla.

Täytyyhän sen koodin takana olla tuote, ei arvaamalla samasta paikasta montaa kertaa onnistu. Ja lisäksi kun tulee muutama ilmoitus tuollaisesta niin luultavasti tulee kehoitus tarkistaa henkilöllisyys huolellisemmin. Nythän monessa paikassa vaan luetaan viivakoodi katsomatta papereita.

Vierailija
7/23 |
13.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valtakirjan voi tehdä ihan itse paperille kirjoittamalla.

Vierailija
8/23 |
13.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hmm, mun lähipostini on kyllä ainakin tähän asti halunnut valtakirjan, kun mies on joskus hakenut mun pakettejani. Onko jokin säännöissä muuttunut?

Vierailija
9/23 |
13.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No mun paketteja hakee kuka milloinkin, mun mies, vanhemmat tai anoppi.

Ikinä ei tarvita valtakirjoja tai henkkareita.

Vierailija
10/23 |
13.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Henkkarit tarvitaan vaikka hakisi omaa pakettia. Viivakoodi luetaan, että tiedetään kuka paketin on hakenut jos siinä on jokin kömmähdys.

Vierailija
11/23 |
13.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seurantakoodilla ja ajokortilla/passilla/henkilökortilla saa haettua Postim paketin toisen puolesta. Enää ei tarvitse valtakirjaa.

Vierailija
12/23 |
13.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entä jos alaikäinen ei ole vielä kirjoitustaitoinen eikä pysty tekemään valtakirjaa?

Vierailija
13/23 |
13.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Entä jos alaikäinen ei ole vielä kirjoitustaitoinen eikä pysty tekemään valtakirjaa?

Postille riittää seurantakoodi+henkkarit. Muista firmoista en tiedä.

Vierailija
14/23 |
13.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Postista neuvottiin itseäni väärentämään valtakirja, jotta sai vauvan paketin.

Vierailija
15/23 |
13.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tavallisen paketin saa henkkareita esittämällä, mutta jos on tilannut esim. nettikaupasta, niin niihin tarvitsee sen valtakirjan.

Kyse on siitä, että lähettäjä saa todistuksen siitä, että vastaanottaja on saanut lähetyksen. Ei voi ilmoitella, että ei ole saanut sitä maksamaansa pakettia ja vaatia uutta tilalle.

Vierailija
16/23 |
13.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Henkkarit tarvitaan vaikka hakisi omaa pakettia. Viivakoodi luetaan, että tiedetään kuka paketin on hakenut jos siinä on jokin kömmähdys.

Meidän postissa ei tarvi henkkareita.

Vierailija
17/23 |
13.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tavallisen paketin saa henkkareita esittämällä, mutta jos on tilannut esim. nettikaupasta, niin niihin tarvitsee sen valtakirjan.

Kyse on siitä, että lähettäjä saa todistuksen siitä, että vastaanottaja on saanut lähetyksen. Ei voi ilmoitella, että ei ole saanut sitä maksamaansa pakettia ja vaatia uutta tilalle.

Mitä eroa on tavallisella ja netistä tilatulla paketilla?

Vierailija
18/23 |
13.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksiköhän posti ei siirry käyttämään pin koodia kuten pakettiautomaatissakin. Menisi kaikkwin helpoimmin.

Ärsyttää kun usein menee palvelutiskille vaikkka on tilannut lokeroon, ja tulee noi typerät valtakirjaongelmat.

Vierailija
19/23 |
13.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjattuun kirjeeseen tarvitaan valtakirja, ei postipakettiin.

Vierailija
20/23 |
13.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Johtuiskohan siitä, että monet nettikaupat lähettää tuotteen kirjattuna kirjeenä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän viisi viisi