Jättäisittekö miehenne jos kuulisitte vanhasta sivusuhteesta?
Selvisi, että miehellä on kaksi vuotta sitten ollut muutaman viikon suhde eksäänsä. Ovat nähneet muutamia kertoja ja sekstailleet. Meillä oli tuolloin kriisi ja epäilinkin tuota, mutta vasta nyt mies jäi ns. pakon edessä kiinni ja tunnusti kaiken.
Tuntuisi idioottimaiselta jäädä suhteeseen, vaikka tuon kriisiajan jälkeen meillä on mennyt hyvin ja menisi siis edelleen, ellen olisi saanut tietää tuosta. Mitä ihmettö siis teen?
Ja tiedän - pettää kerran niin pettää toisenkin...
Hullulta tuntuu ajatus laittaa elämä uusiksi.
Mies katuu ja on hyvin suostuvainen tällä hetkellä kaikkiin (älyttömiinkin) ehdotuksiini häpeissään, kuten kostoseksiin taholtani, uuden asunnon hankintaan (pettivät siellä) jne.
Voiko tästä nousta enää...
Kommentit (30)
Siinähän lähdet, vaikka mies on humalassa tuupannut exää niin mitä se kertoo sinusta.
Eihän tuo mukava asia ole mutta jos yhteistä halua on, siitä voi päästä yli. Kerran pettäjä aina pettäjä on suosittu mantra mutta virheellinen. Jokainen ei toista virheitään kerran sellaisen tehtyään maailman tappiin.
Vierailija kirjoitti:
Ap tässä, mies siis veti tuolloin melko hullujen riitojemme jälkeen hirveät perseet ja meni kostoksi minulle eksänsä luo tai kutsui hänet luokseen. Tämän jälkeen pohti että mitä helvettiä tuli tehtyä ja mitä on tehnyt minulle, näin lyhyesti. Tämä selviää viesteistä kaverilleen noilta ajoilta.
Voisin niellä tuon jos se olisi tapahtunut kerran, mutta se on tapahtunut kuulemma kahdesti, minkä lisäksi ovat nähneet muutenkin esim. baarissa. Heillä siis lähemmäs 10 vuoden yhteinen historia, meillä neljän...
Nyt liippaa pelottavan läheltä yksityiskohdat.. Mutta minä olen se "toinen nainen", en tosin tiennyt että mies on varattu. Mies on vikitellyt ja ehdotellut vähän väliä sen jälkeenkin ja nyt minä vihdoinkin sain tietää hänen olevan naimisissa. Toivottavasti nyt ei ole kyse samasta miehestä, koska laitoin tulikivenkatkuiset hyvästit hänelle ja ehkäpä tämän takia nyt pelkää, että minä paljastan hänen oikeat touhunsa vaimolleen.
Jätäisin aivan ehdottomasti. En pääsisi koskaan yli. Arvostan itseäni korkealle ja olisin mieluummin yksin. Saan parempiakin miehiä.
Jos olet valmis rakkaudettomaan liittoon, niin jää ihmeessä. Tulet pettymään vielä monta kertaa ja loppuen lopuksi, et tunne enää mitään miestäsi kohtaan.
Kaksi vuotta kaikki ok, ei häiritsisi minua ja syyttäisin itseäni tiedon kaivamisesta. Luottamus on sitä, että tietää toisen pysyvän rinnalla eikä tuo suhteeseen mitään sitä rikkovaa. Ihan sama mitä tekee omalla ajallaan hoitaakseen itseään, kunhan ei riko illuusiotani ja on hyvä minulle. Tämä on todellista luottamusta.
En minä jäisi. Luotto on mennyt. Se on tärkeä parisuhteessa. Miehesi ei kunnioittanut sinua, miksi jäädä? Pari vuotta on ehkä mennyt ok, mutta nurkan takana uusi pettämisskeida odottaa.
Olen ollut samassa tilanteessa sillä erotuksella, että sain asiaan varmuuden vasta vuosien päästä ja meillä oli jo perhe, eikä asiaan liittynyt mitään riitaa. Pysyimme yhdessä, mutta jotain särkyi kyllä. Olen silti sitä mieltä, että elän mieluiten totuudessa kuin illuusiossa.
Jos teillä ei ole lapsia, niin ehdottomasti tuumaustauon paikka. Kadun sitä, etten itse ottanut jonkinlaista taukoa siihen, vaikka yhteen olisikin palattu. Se tauko on tärkeä sinulle itsellesi ja sille suhteelle, jos päätätte jatkaa. Ilman taukoa kaikki vain jatkuu, mutta tauko antaa mahdollisuuden arvioida tilanteen selkeämmin ja mahdollisuuden aloittaa uudestaan puhtaalta pöydältä. Jos nyt vain jatkatte, siinä käy lopulta niin, että asiat lakaistaan maton alle ja ne vaivaa sieltä sinua ikuisesti aina välillä.
On onnetonta, jos joku ei arvosta perhettään ja liittoaan sen vertaa, että on valmis hajottamaan sen vain siksi että pääsee kertaalleen panemaan jotain itselle merkityksetöntä henkilöä.