Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kahdeksaakymppiä satasen rajoitusalueella

Vierailija
16.08.2015 |

Ajoin eilen noin 30 km matkan satasen tiellä. Ajoin kahdeksaakymppiä. Minut ohitettiin kymmenen kertaa, toiset tosi raivokkaan tuntuisesti koukkaillen ja yksi oikea vaaratilannekin syntyi liian täpärästä ohituksesta johtuen.

Mitä mieltä olet - onko täysin ok ajaa ihan normaalilla autolla kahdeksaakymppiä, jos rajoitus on sata?

Kommentit (70)

Vierailija
61/70 |
16.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Mitä luulet että tapahtuisi jos joku ajaisi 60km/hjoku 40km/hjoku 80km/h tai ylipäätään kaikki ajelisivat miten itse haluavat, voin mäkin lähtee kotoa ajamaan 60km/ tunnissa ja pakottaa muut tulemaan perässä samaa vauhtia mutta ajattelen kuitenkin muitakin liikenteessä olijoita ja jos suurin sallittu nopeus on 80 niin tietysti ajan sitä koska silloin liikenne liikkuu hyvin, ei synny ruuhkia ja kaikilla on turvallista ajaa! Mutta sitten on näitä Ap:n kaltaisia jotka ajattelevat vain omaa napaa, kyllä minä ehdin perille vaikka ajaisin kahtakymppiä ja minun auto ja minun polttoaineen kulutus ja minä minä minä!"

Jos ajelee Suomen teitä, niin täytyy olla todella surkea kuski, jos ei ohi pääse hitaamin ajavasta henkilöautosta. En pidä itseäni huippukuskina, vaikka ajokortti on ollut yli 30-vuotta ja ajan n. 3000-4000 km/kk. mutta eipä ole tullut vastaan tuota ongelmaa.

Miten ihmeellä te ohitatte kaksiperävaunu-rekat, peräkärritraktorit tai täydessä puulastissa olevat ajoneuvot jne. kahdeksankympin nopeusalueella, jos ongelmia tuottaa pelkän henkilöauton ohittaminen.

Vierailija
62/70 |
16.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.08.2015 klo 16:06"]

No niin etanat! Ottaa päähän tää itsekkyys ajaa selvästi alle sallitun nopeusrajoituksen. On se kiva aina Lapin reissuilla ajaa tuntitolkulla näiden hissukoiden perässä kun ohituskaistoja ei ole eivätkä he vahingossakaan anna tietä sujuvammin ajaville. Kortti pois tuollaisilta nyhveröiltä.

[/quote]Sinunlaisiltasi paskaperseiltä siis kortit pois. Taisi jäädä peruskoulukin käymättä kun et laskea osaa!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/70 |
16.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.08.2015 klo 14:19"][quote author="Vierailija" time="16.08.2015 klo 14:12"][quote author="Vierailija" time="16.08.2015 klo 13:17"]

Ajoin eilen noin 30 km matkan satasen tiellä. Ajoin kahdeksaakymppiä. Minut ohitettiin kymmenen kertaa, toiset tosi raivokkaan tuntuisesti koukkaillen ja yksi oikea vaaratilannekin syntyi liian täpärästä ohituksesta johtuen.

Mitä mieltä olet - onko täysin ok ajaa ihan normaalilla autolla kahdeksaakymppiä, jos rajoitus on sata?

[/quote]

Kyllä tuo on jo aika ratkaiseva nopeusmuutos. Voi aiheutua vaaratilanteita noissa ohituksissa. Jos taas arvioit ajotaitosi ja tai autosi sellaiseksi ettei kovempaa ajeta, niin sitten ei. Mutta periaatteessa oikeasti tuollaiset alinopeudet voi vaiheuttaa vaaratilanteita.
[/quote]
Eli mielestäsi rekat ja peräkärryt aiheuttavat vaaratilanteita liikenteessä nopeutensa takia?
[/quote]

Autoilijat tietävät että rekka ja peräkärrylliset ajavat hitaammin joten osaavat ajoissa reagoida tilanteeseen. Mutta oletus on että normi henkilöautot ajavat rajoitusten mukaista vauhtia

Vierailija
64/70 |
16.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ohittajilla on psyyken vamma. Huomaan selväst,i että kun ajan kakkosautollamme, paskaperseiden törttäys on paljon yleisempää, kuin ykkösautolla ajaessani.

Vierailija
65/70 |
16.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.08.2015 klo 15:07"]

[quote author="Vierailija" time="16.08.2015 klo 15:00"]

Miksi sun pitää ajaa alinopeutta? Jos et uskalla normaali keliolosuhteissa ajaa sitä suurinpiirtein satasta niin jää kotiin tai hommaa joku muu kyyti. Muut ihmiset on saattaneet mitoittaa matkustusaikansa niin, ettei joutuisi etanoiden perässä matelemaan.

[/quote]

Ei ole olemassa alinopeutta.

[/quote]

Moottoritiellä ei saa ajaa alle 40 km/h. Eli on alinopeus, mutta se ei koske ap:n tapausta jossa hän ajaa 80 km/h.

Vierailija
66/70 |
16.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.08.2015 klo 16:14"]"Mitä luulet että tapahtuisi jos joku ajaisi 60km/hjoku 40km/hjoku 80km/h tai ylipäätään kaikki ajelisivat miten itse haluavat, voin mäkin lähtee kotoa ajamaan 60km/ tunnissa ja pakottaa muut tulemaan perässä samaa vauhtia mutta ajattelen kuitenkin muitakin liikenteessä olijoita ja jos suurin sallittu nopeus on 80 niin tietysti ajan sitä koska silloin liikenne liikkuu hyvin, ei synny ruuhkia ja kaikilla on turvallista ajaa! Mutta sitten on näitä Ap:n kaltaisia jotka ajattelevat vain omaa napaa, kyllä minä ehdin perille vaikka ajaisin kahtakymppiä ja minun auto ja minun polttoaineen kulutus ja minä minä minä!"

Jos ajelee Suomen teitä, niin täytyy olla todella surkea kuski, jos ei ohi pääse hitaamin ajavasta henkilöautosta. En pidä itseäni huippukuskina, vaikka ajokortti on ollut yli 30-vuotta ja ajan n. 3000-4000 km/kk. mutta eipä ole tullut vastaan tuota ongelmaa.

Miten ihmeellä te ohitatte kaksiperävaunu-rekat, peräkärritraktorit tai täydessä puulastissa olevat ajoneuvot jne. kahdeksankympin nopeusalueella, jos ongelmia tuottaa pelkän henkilöauton ohittaminen.
[/quote]

täällä missä itse asun on aamu ja iltapäiväruuhkat sitä luokkaa että ohitustilanteita ei ole, joskus joutuu jopa traktorin perässä ajamaan monta kilometriä kun vastaan tulee koko ajan rekkaa yms. Kyllä se jonkin verran pistää vituttamaan että edellä olija aiheuttaa kilometrin ruuhkan taakse kun haluaa 80 alueella ajaa 50-60 itse kuitenkin vien lapset kouluun ja pitäisi vielä töihinkin ehtiä mutta väkisin myöhästyy jos joutuu yli 50 km ajaan tuollaisen hidastelijat perässä!

Vierailija
67/70 |
16.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

"No niin etanat! Ottaa päähän tää itsekkyys ajaa selvästi alle sallitun nopeusrajoituksen. On se kiva aina Lapin reissuilla ajaa tuntitolkulla näiden hissukoiden perässä kun ohituskaistoja ei ole eivätkä he vahingossakaan anna tietä sujuvammin ajaville. Kortti pois tuollaisilta nyhveröiltä."

Kannattaa miettiä lisätunteja ajo-opetukseen, jos noin on. Ajoin muutama päivä sitten tuota reittiä ja sain ihan rauhassa ajella kymmeniä kilometrejä yksin, eikä autoja näkynyt mailla eikä halmeilla, kuin oma autoni, eikä ollut tarvetta ohitukseen, eikä kukaan myöskään ohittanut minua.

Vierailija
68/70 |
16.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.08.2015 klo 16:14"]"Mitä luulet että tapahtuisi jos joku ajaisi 60km/hjoku 40km/hjoku 80km/h tai ylipäätään kaikki ajelisivat miten itse haluavat, voin mäkin lähtee kotoa ajamaan 60km/ tunnissa ja pakottaa muut tulemaan perässä samaa vauhtia mutta ajattelen kuitenkin muitakin liikenteessä olijoita ja jos suurin sallittu nopeus on 80 niin tietysti ajan sitä koska silloin liikenne liikkuu hyvin, ei synny ruuhkia ja kaikilla on turvallista ajaa! Mutta sitten on näitä Ap:n kaltaisia jotka ajattelevat vain omaa napaa, kyllä minä ehdin perille vaikka ajaisin kahtakymppiä ja minun auto ja minun polttoaineen kulutus ja minä minä minä!"

[/quote]

Tervetuloa Mynämäeltä Turkuun päin yrittämään ohitusta puoli kahdeksan aikaan kun 30 autoa on edessäsi koska ensimmäinen haluaa ajaa 60km tunnissa 80km alueella

Vierailija
69/70 |
16.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Ohittajilla on psyyken vamma. Huomaan selväst,i että kun ajan kakkosautollamme, paskaperseiden törttäys on paljon yleisempää, kuin ykkösautolla ajaessani."

Tuo on niin totta, niin totta. Ja ohi pitää päästä, oli millainen romu tahansa.

Vierailija
70/70 |
16.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.08.2015 klo 16:36"]

"Ohittajilla on psyyken vamma. Huomaan selväst,i että kun ajan kakkosautollamme, paskaperseiden törttäys on paljon yleisempää, kuin ykkösautolla ajaessani."

Tuo on niin totta, niin totta. Ja ohi pitää päästä, oli millainen romu tahansa.

[/quote]

Se on se keski-ikäisen miehen haavoittuva ego, joka siellä tien päällä näkyy. Itse kävin kesälomareissun Suomessa miehen Bentleyllä, ja oli suorastaan surkuhupaisaa huomata, kuinka tuon auton ja pitkien blondien hiuksien yhdistelmä provosoi näitä pälvikaljuaudimiehiä aivan käsittämättömiin älyttömyyksiin.

Ja joo, en ollut tukkeena vaan vakkarissa aina se 10-15km/h päälle rajoituksen, mutta silti näiden sankareiden piti tottakai päästä näyttämään tyhmälle blondille miten tosimies ajaa :)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kahdeksan yhdeksän