Miten nyt lomamatkoja hamuavat ihmiset saataisiin ymmärtämään, että euroopassa on käynnissä sota jossa ihmisiä kuolee?
Mikä saa ihmisen kääntymään niin paljon sisäänpäin ja ajattelemaan vain omaa itseään, että haluaa sulkea itsensä pois tältä todellisuudelta? Ja sitten nämä yritykset jotka näitä matkoja tarjoaa, jos heidän yritysarvoissaan on vähäinenkin maininta eettisistä arvoista, on se suoraa valehtelua.
Raha on verta tärkeämpää.
Kommentit (59)
Vapaassa maassa kukin saa tehdä kuten haluaa. Osa varustautuu ja varautuu sodan varalle ja osa lähtee lomamatkalla.
Itse lähden kesämökille ja varustan sitä vähän sodan ja kallistuvien elintarvikkeiden varalle. Istutan omenapuita ja laitan isomman kasvimaan. Kunnostan kaivon jne. Rahaa ja aikaa ei jää enää lomamatkaan. Muuten voisin ehkä mennäkin.
Ennen Ukrainan tilannetta ihmisiä on koko ajan kuollut erilaisissa konflikteissa tai köyhyyteeen, ainoa ero on että nyt kuolleet ovat samannäköisiä kuin me.
Mitä kenellekään kuuluu toisten lomamatkat? Kaksi vuotta painettu duunia että kaikenmaailman sohvallamakoilijat ovat saaneet tukensa, ja nytkö ei saisi ladata akkuja että jaksaa elättää samoja syöttiläitä?
Vierailija kirjoitti:
Mitä kenellekään kuuluu toisten lomamatkat? Kaksi vuotta painettu duunia että kaikenmaailman sohvallamakoilijat ovat saaneet tukensa, ja nytkö ei saisi ladata akkuja että jaksaa elättää samoja syöttiläitä?
Niin. Nyt ei saa.
Pidä huoli omista asioistasi, etenkin niistä johon voit vaikuttaa.
Ihmisellä in vain yksi elämä. Miksi ihmeessä pitäisi se pitäisi kärsien ja ahdistuen joka asiasta vain suorittaa läpi? Eikö elämästä mielestäsi kuulu nauttia niin kauan kuin sitä kestää?
Nyt vielä pääsee, DDR2:sta ei pääse. Tai jos eskaloituu ydinsodaksi, maailam tuhoutuu kokonaan.
Miten mun viikon reissu Keski-Eurooppaan toukokuussa -jollei lentoja peruta- vaikuttaa maailmantilanteeseen mitenkään?
Luuletko että ihmiset tarvitsee palstahullun hyväksynnän tekoihinsa? Olet sairaampi kuin luulin.
Saako nauraa ystävän kanssa jollekin jutulle? Saako katsoa komedialeffaa? Saako matkustaa Suomen rajojen sisäpuolella?
Elämästä pitää yrittää nauttia niin kauan kuin se jatkuu. Kun elämä loppuu, on myöhäistä.
Sota voi jatkua vuosia. Pitäisikö meidän laittaa koko siksi ajaksi elämämme tauolle. Suurin osa kokee suurta myötätuntoa, mutta näin kahden koronavuoden jatkeeksi on mielenterveyden kannalta vain hyvä, että välillä irrottautuu surullisista ja ahdistavista asioista..
Se, että lukittautuu kotiin masentumaan ja ahdistumaan sotauutisista, ei auta ketään Ukrainassa eikä omassa lähipiirissä.
Miten se auttaisi ukrainalaisia, että matkustelua harrastava lopettaisi matkustelun?
Onko se sama asia kaikkien asioiden kohdalla, mikä tuottaa iloa?
Miten auttaa ukrainalaisia, että esim. minä lopetan ulkoilun, trampoliinihypppelyn, pyöräilyn, kirjastossa käymisen ja kirjojen lainaamisen, lasteni kanssa lautapelien pelailun, leipomisen, koska nämä tuottavat minulle iloa. Miten näiden tekemisten lopettaminen auttaa ukrainalaisia?
Ensin meidän piti velloa koronaharhassa ja lopettaa normielämä. Sitten tuli Venäjän erikoisoperaatio ja kaikki unohti koronan sekä digipassiuhan. Nyt sitten pitäisi velloa vain tässä tilanteessa, eikä missään nimessä yrittää vieläkään elää edes puolittaisesti normaalia elämää.
Ok.
Lopeta av:lle kirjoittelu, nyt on sota! Miten joku voi olla noin itsekäs!
Ainahan sotia on ollut. Ei pääsisi ikinä matkustamaan, jos aina yhden sodan takia pitää kotona kökkiä. Irakin sota kesti kahdeksan vuotta, mutta kiinnostiko se sinua laisinkaan?
Konsertti keräsi yli 5 milliä, joten eiköhän meillä ole lahjoitettu ihan hyvin? Lisäksi kaikki muu apu. Kotimmekin ovat jo avoinna tulla. Ei tuohon yhden hirviön toimintaan vaikuta hevon paskaa, vaikka istuisimme körttiläisinä ja ilman ruokaa pimeässä kämpässä itkemässä.
Meillä yhteiskunta toimii normaalisti, ja on tehtävä töitä. Miksi ei siis saisi lomaillakin. Kyllä mekin vielä ehditään sota ja kurjuus kokemaan, kuinkahan moni kansa silloin lopettaa lomailunsa ?
Olin lähdössä lenkille, mutta olisi niin törkeää, että en viitsi.
Seuraavaksi tulee massiivinen talouskriisi ja ruokapula, silloinkaan MUUT eivät saa tehdä muuta kuin pelätä, itse jatkan sormella osoittelua.
Ap
Kermaperseisyys. Nykyihminen ajattelee vain itseään ja oikeuksiaan. Hänellä ei ole vastuita tai velvollisuuksia. Siksi meillä on korona ja sota. Tultiin pisteeseen, jossa tällainen sikailu lopetetaan isommalla kädellä.