Kuinka monta prosenttia suomalaisista on sairastanut koronan?
Kysymys otsikossa. En löydä mistään vastausta, vain lukuja. Enkä osaa laskea noin suurilla luvuilla 😊
Kommentit (25)
Hyvä kysymys. Siihen pitäisi laskea mukaan myös ne, jotka ovat saaneet positiivesen kotitestillä. Eli taitaa olla, että kysymekseen ei tiedä kukaan vastausta. Ainakin minun tuttavapiiristä lähes kaikki ovat sairastaneet.
Meidän perheessä 2/7, töissä taitaa olla jo 80% henkilöstöstä.
Minun tuttavapiiristäni ehkä 15 % on sairastanut. Ei ikinä 80 % ole sitä saanut, vaikka kaikki testaamattomatkin laskettaisiin mukaan.
734 000 tartuntaa tilastoitu, Suomessa n. 5,5 miljoonaa asukasta. Anybody?
Ap
Sitä todellista lukua ei taida kukaan tietää, koska testauksia ei tehdä ja on voinut oireettomana sairastaa. Mutta ainakin suurin osa väestöstä on käynyt sen läpi. Oma veikkaus on että n. 80%, mutta voin toki olla hyvinkin väärässä.
Et osaa laskea suurilla luvuilla? No pienilläkö se sitten on jotenkin erilaista?
Vierailija kirjoitti:
Ap
734 000 : 5 500 000 x 100 = LASKE ITSE
Kiitti 8, en muistanut kaavaa. Löysin myös prosenttilaskurin 😁
Kuinka moni on ottanut sitä pitkää sisäänsä ja saanut positiiviin tuloksen, laske siitä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap734 000 : 5 500 000 x 100 = LASKE ITSE
Niinno eihän tuo ole mikään oikea prosenttilasku. Kyllä se tartuntalukujen muuttuja on x. Spekuloida voi kuinka monikertaisesti tuon 734000 voi kertoa. Taudin voi edelleenkin sairastaa oireettomana ja oireellisenakaan alussa ei testattu tarpeeksi ja nyt sama tilanne. Itse veikkaan joku 3/4 milj.
Vierailija kirjoitti:
Kiitti 8, en muistanut kaavaa. Löysin myös prosenttilaskurin 😁
Siis piti muistuttaa kaavasta prosenttilaskuun?
Kiinnostaisi sama tieto, tuntuu että isot lukemat, mutta esim. omassa lähipiirissä (sukulaiset/tutut) todella harva, lähinnä muutama lapsiperhe (tartunnat koulusta).
Oma sukuni on sairastanut 90% - kaikki ovat saaneet tartunnan myös eri lähteestä. Ystävistä ja työtovereista ehkä puolet. Etätöiden takia työpaikan tartunnat on pysyneet alhaisena, muuten varmaan kaikki olisi käynyt läpi. Tässä suhteessa ihmetyttää tartuntaluvut, kun tuntuu että kaikki on sen jo saaneet.
Vierailija kirjoitti:
Ap
Jaa tuo pienempi luku Suomen asukasluvulla ja kerro sadalla.
Pieni osa, en vieläkään tiedä yhtään sairastunutta.
Korona on suuri kusetus. Maailma suljettiin Kiinan malliin, myös järkevä Suomi. Kahtiajako rokotetut vastaan rokottamattomat. En ihan äkkiä haluisi nyt olla rokotettu, sillä pahenpaa on luvassa! Teitä kustiin silmään!
Ettekö nää hysteria loppui kuin seinään!
Veikkaisin 80-90%%, jos laskee suhteessa kuinka tutut on sairastuneet