Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

32v mies, ei koulutusta

Vierailija
16.08.2015 |

Tapasin eilen baarissa. Ihana, herkkä, fiksu, kohtelias ja hauska mies. Ja todella hyvännäköinen. :-) Arveluttaa kuitenkin kun kertoi olleensa lähes koko elämänsä työtön ja käynyt vain peruskoulun. Mitä tämä kertoo miehestä jos ei saa edes yhtä ammattia aikaiseksi? Onko lusmu vai käyttääkö aikansa muulla tavalla itsensä kehittämiseen?

Kommentit (59)

Vierailija
41/59 |
17.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua ei haittaa koulutuksen puute mutta toi että on ollut ikänsä työtön... Jokin sairaushan se varmaan siellä taustalla on.

Vierailija
42/59 |
17.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.08.2015 klo 12:57"][quote author="Vierailija" time="16.08.2015 klo 12:52"]AV-mammat ovat niin jumalattoman idioottia sakkia että heidän ainoa pätemisensä on joku vitun saatanan ylempi korkeakoulututkinto. Ja silti olen lukeneempi kuin yksikään palstan multimaisteri. Enkä ole haaskannut aikaani jossain koulunpenkillä.
[/quote]
Mitä sä riehut? Moni ihmetteli, ettei miehellä ole ammatillista tutkintoakaan. Se olisi riittänyt. Itse voisin tavata uudelleen ja jutella miehen tulevaisuudensuunnitelmista. Jos aikoisi opiskella, jatkaisin tapailua. Muuten en.
[/quote]

Tai kävisi töissä ja pystyisi huolehtimaan asioistaan. Eli olisi tasapainoinen

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/59 |
17.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.08.2015 klo 01:32"]No voi vittu.. Eipä tarvi ihmetellä, miksi niin moni ihminen on sinkku eikä löydä kumppania kun ollaan niin saatanan nirsoja.

Fiksu, hyvännäköinen mukava mies ja sä mietit, että viihtiikö tuota edes tutustua vain sen takia, kun se on 30vee eikä ammattia? 

En ihmettele vaikka AP eläis loppu elämänsä sinkkuna tuolla asenteella. TUTUSTU!? Mitä sä siinä menetät? Kai voit hieman uhrata elämästäsi aikaa 30vuotiaalle miehelle, kerta muuten tuntuu hyvältä? 
[/quote]

Miksi uhraisi? Jos mies ei osaa huolehtia itsestään. Hänen kanssaan ei voi perustaa perhettä eikä kannata ottaa vaivoikseen.
Lyhyt ja kiihkeä suhde voisi olla ok. Jos siihen haluaa vielä

Vierailija
44/59 |
17.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnen yhden 30v miehen joka on työtön, ollut pitkään. rahaa hän kuitenkin hankkii, tekee pikkukorvausta vastaan remppoja ja korjailee autoja. muuten hän tapaa ihmisiä, urheilee jne. kehittää itseään. nauttii elämästä ja hän on yksi niistä joita arvostan.

Aikaisemmassa suhteessani opiskelimme molemmat samaan aikaan ja kun koulu loppui, minä menin töihin ja mies jäi työttömäksi omasta tahdostaan. Kyllähän se alkoi ärsyttämään kun itse hoidat kodin ja käyt töissä, heräät aikaisin aamulla väsyneenä ja katsot kun toinen jää nukkumaa. ero siitä tuli sitten.. tapauksia on niin monenlaisia :)

Vierailija
45/59 |
17.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sillä on rikkaat vanhemmat.

Vierailija
46/59 |
17.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon huomannut että monet miehet joilla ei ole koulutusta on ihmisten mielestä luusereita jne mutta jos on nainen ilman ammattia se ei todellakaan ole yhtä paha asia.. Miksiköhän näin?

Vierailija
47/59 |
17.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.08.2015 klo 11:52"]Älä kuuntele näitä katkeria av mammoja. Tutustu mieheen ennnen kuin tuomitset. M34
[/quote]

No hei, alkaisitko itse 32 v naisen kanssa joka on ollut koko ikänsä työtön vakavaan suhteeseen? Eikö yhtään epäilyttäisi?

Vierailija
48/59 |
17.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.08.2015 klo 12:57"][quote author="Vierailija" time="16.08.2015 klo 12:52"]AV-mammat ovat niin jumalattoman idioottia sakkia että heidän ainoa pätemisensä on joku vitun saatanan ylempi korkeakoulututkinto. Ja silti olen lukeneempi kuin yksikään palstan multimaisteri. Enkä ole haaskannut aikaani jossain koulunpenkillä.
[/quote]
Mitä sä riehut? Moni ihmetteli, ettei miehellä ole ammatillista tutkintoakaan. Se olisi riittänyt. Itse voisin tavata uudelleen ja jutella miehen tulevaisuudensuunnitelmista. Jos aikoisi opiskella, jatkaisin tapailua. Muuten en.
[/quote]

Tai edes töitä. Eihän se koulutus pelkästään mutta olisi se nyt kiva että terve ihminen itsensä elättäisi.

Vierailija
49/59 |
17.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.08.2015 klo 06:57"]Oon huomannut että monet miehet joilla ei ole koulutusta on ihmisten mielestä luusereita jne mutta jos on nainen ilman ammattia se ei todellakaan ole yhtä paha asia.. Miksiköhän näin?
[/quote]

Ei pidä paikkaansa, kyllä naiselta odotetaan ammatin hankkimista ja itsensä elättämistä ihan samalla tavalla.

Vierailija
50/59 |
16.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asuuko omillaan?

Vierailija
51/59 |
16.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.08.2015 klo 12:52"]AV-mammat ovat niin jumalattoman idioottia sakkia että heidän ainoa pätemisensä on joku vitun saatanan ylempi korkeakoulututkinto. Ja silti olen lukeneempi kuin yksikään palstan multimaisteri. Enkä ole haaskannut aikaani jossain koulunpenkillä.
[/quote]

Vierailija
52/59 |
16.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samanlaisiahan täällä nykyään on pilvin pimein. Päälle 30v. koulut käymättä, opinnot kesken, työttömiä tai tuurilla jotain parin tunnin iltaduunia. Eikä kyllä olla mitään valmiita tekemäänkään sen eteen, että opinnot saisi päätökseen tai vakiduunia irtoisi.

Vierailija
53/59 |
16.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.08.2015 klo 12:57"]

[quote author="Vierailija" time="16.08.2015 klo 12:52"]AV-mammat ovat niin jumalattoman idioottia sakkia että heidän ainoa pätemisensä on joku vitun saatanan ylempi korkeakoulututkinto. Ja silti olen lukeneempi kuin yksikään palstan multimaisteri. Enkä ole haaskannut aikaani jossain koulunpenkillä. [/quote] Mitä sä riehut? Moni ihmetteli, ettei miehellä ole ammatillista tutkintoakaan. Se olisi riittänyt. Itse voisin tavata uudelleen ja jutella miehen tulevaisuudensuunnitelmista. Jos aikoisi opiskella, jatkaisin tapailua. Muuten en.

[/quote]

Miehelle parempi ettei haksahda kaltaiseesi.

Vierailija
54/59 |
16.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikea vastata ap:n kysymykseen. Miten on käyttänyt aikansa työttömänä? Onko esim taiteilija? Onko kunnianhimoa, jotain pyrkimystä johonkin, vapaahetoistyössä? Jotkut ovat late bloomers, jotka käyvät pitkää yrityksen ja erehdyksen tietä kunnes löytävät oman paikkansa. 

Koulutus on aikalailla sivuseikka yli kolmikymppisillä ihmisillä. Koulusta on jo niin pitkä aika eikä se oikeasti kerro muuta kuin että on suorittanut jonkun koulun. Mutta jos päälle kolmikymppiselle on riittänyt elämäksi se, että vain notkuu nyt jo puolet elämästään, niin unohtaisin koko tyypin. 

Vierailija
55/59 |
16.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.08.2015 klo 13:07"]

Vaikea vastata ap:n kysymykseen. Miten on käyttänyt aikansa työttömänä? Onko esim taiteilija? Onko kunnianhimoa, jotain pyrkimystä johonkin, vapaahetoistyössä? Jotkut ovat late bloomers, jotka käyvät pitkää yrityksen ja erehdyksen tietä kunnes löytävät oman paikkansa. 

Koulutus on aikalailla sivuseikka yli kolmikymppisillä ihmisillä. Koulusta on jo niin pitkä aika eikä se oikeasti kerro muuta kuin että on suorittanut jonkun koulun. Mutta jos päälle kolmikymppiselle on riittänyt elämäksi se, että vain notkuu nyt jo puolet elämästään, niin unohtaisin koko tyypin. 

[/quote]

Oletko niitä tyyppejä joiden on koko ajan hankittava ahnaasti uusia kokemuksia, seikkailtava ympäri maailmaa ja ns. juosta juoksujaan? Liian vähän on ihmisiä joilla ei ole niin älytöntä suorittamisen tarvetta tai "elämän nälkää".

Vierailija
56/59 |
16.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tutustu mieheen, jos hän on kiinnostava ja fiksu. Voihan se mies olla maailman paras sulle. Älä kuitenkaan mene avo- tai avioliittoon, jos mies ei hanki opiskelu- tai työpaikkaa ja ota vakasti myös talousasioiden hoitamista. Ovathan jotkut superrikkaat businesmiehet, tohtorit tai ylemmän korkeakoulututkinnon suorittaneet "ihannevävyt" osoittautuneet hirveiksi narsisteiksi tai jopa psykopaateiksi, joten se ihminen naamion takana on kuitenkin se tärkein asia. Jos miehellä on jokin lahjakkuus, jota voi hyödyntää myös taloudellisesti, ei ole varmaa, että hän köyhä lopun ikäänsä. Sammakkoa suutelemalla se prinssikin paljastui....

Vierailija
57/59 |
16.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.08.2015 klo 12:13"]

Salkkareissa nään sitä ihan tarpeeksi kyllä, joten en ole sen vuoksi niin syrjäytynyt tai pihalla. Minulla on mies jolla samantyyppinen tausta kuin minulla, tulee alkoholistiperheestä ym. Ymmärrämme hyvin toisiamme ja olemme onnellisia, jälkikasvusta haaveilemme vaikka kummankin koulut jäivät kesken. Siitäkin meitä on haukuttu, mutta lapsen aiomme hankkia. Olemme ihan onnellisia ilman työtä tai koulutusta ja pärjäämme ihan hyvin näin. Ei kukaan meitä ota töihin, olen ainakin 30 paikkaan elämäni aikana hakenut. Toivon että voin tulevaisuudessa elää nuoruuttani uusiksi lapseni kautta ja hän saa sitten koulutuksen ja hyvän elämän. Aika näyttää sitten sen.

[/quote]

Alapeukutin viestiäsi parista syystä: Tv-sarjat eivät ihan heijasta tosielämää. Itse en katso Salkkareita, mutta olen ymmärtänyt että se on aikas..no..paska sarja. Mielestäni kuulostaa tosi itsekkäältä ja epäreilulta mahdollista tulevaa lasta kohtaan tuo, että voisit elää menetettyä nuoruuttasi hänen kauttaan. Lapsen tekeminen tarkoittaa ainakin 20 vuoden sitoutumista lapsen kasvattamiseen, ja jos sattuu niin että lapsella on jokin kehityksen häiriö tai vamma jonka takia ei voi elää itsenäistä elämää, olet vastuussa lapsesta loppuelämäsi. Lapsella pitäisi joka tapauksessa olla oikeus olla oma itsensä, eikä elää elämää suorittamalla vanhempien toiveita kuin jokin vanhemman jatke (vaikka toki onhan sellaisiakin, lapsi pakotetaan esimerkiksi harrastamaan jotain pianonsoittoa 3-vuotiaasta koska vanhempi haluaa lapsestaan huippupianistin koska salaa itse olisi halunnut olla huippu mutta ei vaan pystynyt siihen). Eli vähän realismia kehiin, jookos.

30 työhakemusta koko elämän aikana ei ole älyttömän paljon. Ikävää tietysti, jos ei ole tärpännyt.

Kivaa kesän jatkoa joka tapauksessa sulle ja kaikille muillekin.

Vierailija
58/59 |
16.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

AV-mammat ovat niin jumalattoman idioottia sakkia että heidän ainoa pätemisensä on joku vitun saatanan ylempi korkeakoulututkinto. Ja silti olen lukeneempi kuin yksikään palstan multimaisteri. Enkä ole haaskannut aikaani jossain koulunpenkillä.

Vierailija
59/59 |
16.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen nainen 36 vuotta ja koulut loprtin myös peruskoulun jälkeen. Yritin amikseen yläasteen jälkeen, mutta en päässyt haluamalleni alalle kun keskiarvo oli liian huono. Olin vuoden kotona ja ajattelin, että haen sitten ensi vuonna uusiksi opiskelemaan. Jäi kuitenkin hakematta kun en löytänyt sopivaa alaa. Sitten pääsin muutamaksi viikoksi työkokeiluun, mutta jouduin lopettamaan sen kun hävetti ja entiset luokkakaverit kiusasivat nähtyään minut. Koulussa olin aina koulukiusattu ja opiskelun aloittaminen om tuntunut yhä vaikeammalta yläasteajoista jatkuneen masennuksen vuoksi. Välillä on parempiakin aikoja. En vain osaa enää ajatella itseäni työelämään koska kaikki ikäiseni ovat niin paljon edellä elämässä enkä ole ilmeisesti ihan normaali, että soveltuisin työelämään. Enkä tiedä edes mitä opiskelisin, koulussa olin hyvä vain musiikissa, mutta en siinäkään mikään lahjakkuus. Joskus en ymmärrä mihin aikani on kulunut. Tuntuu vain etten oikein pääse elämässäni eteenpäin. Luottotiedot ovat menneet, on sairauksia ja ystäviä tosi vähän. Häpeän joskus tilannettani, mutta en mieti sitä jatkuvasti. Oikeastaan en edes tiedä millaista olisi käydä töissä ja elää ns. normaalia elämää. Salkkareissa nään sitä ihan tarpeeksi kyllä, joten en ole sen vuoksi niin syrjäytynyt tai pihalla. Minulla on mies jolla samantyyppinen tausta kuin minulla, tulee alkoholistiperheestä ym. Ymmärrämme hyvin toisiamme ja olemme onnellisia, jälkikasvusta haaveilemme vaikka kummankin koulut jäivät kesken. Siitäkin meitä on haukuttu, mutta lapsen aiomme hankkia. Olemme ihan onnellisia ilman työtä tai koulutusta ja pärjäämme ihan hyvin näin. Ei kukaan meitä ota töihin, olen ainakin 30 paikkaan elämäni aikana hakenut. Toivon että voin tulevaisuudessa elää nuoruuttani uusiksi lapseni kautta ja hän saa sitten koulutuksen ja hyvän elämän. Aika näyttää sitten sen.