Sektioiden lukumäärä
Tiedän erään naisen, jolle on syntynyt neljä lasta kuuden vuoden sisään, kaikki sektiolla. Eikö noin monta sektiota pienen ajan sisään ole jo terveydelle vaarallista?
Kommentit (7)
Mahtaa olla vatsanahka hyvässä kunnossa kohdusta puhumattakaan.
Olen synnyttänyt kaksi lasta suunnitellulla keisarileikkauksella. Toinen haava tehtiin ensimmäisen viereen, ihan kiinni. Näyttää kuin minulla olisi vain yksi haava, sekin on vain noin 10 cm:n mittainen ja sijoittuu aivan häpykummun yläpuolelle. Bikineissäkään ei haava näy. Vatsanahka on siis aivan kunnossa, kiitos vain huolenpidosta.
Ainoastaan hätäsektiot tehdään nykyään, tehty jo vuosia ellei kymmeniä, vatsan yli pystysuuntaan.
Lääkäri antaa suosituksen kohdun tilanteesta, montako sektiota kestää. Tämä on yksilöllistä. Joillakin kaksi, toisilla useamman. Lääkäri näkee kohdun kestävyyden sektion yhteydessä.
[quote author="Vierailija" time="09.08.2015 klo 21:22"]Suositus on max. 3, mutta kyllä siitä joustetaan.
[/quote]
Mistä tuollainen suositus mahtaa löytyä? Mulle on tehty 3 sektiota ja leikannut lääkäri totesi, että voin tehdä vaikka kaksikin lasta lisää kohdun puolesta.. Pää ja lompakko ei vaan kestä enempää...
[quote author="Vierailija" time="09.08.2015 klo 23:20"]
Lääkäri antaa suosituksen kohdun tilanteesta, montako sektiota kestää. Tämä on yksilöllistä. Joillakin kaksi, toisilla useamman. Lääkäri näkee kohdun kestävyyden sektion yhteydessä.
[/quote]
Lääkäri antaa myös suosituksen sopivalle raskauksien välille. Toisille riittää 6kk, toisille vuosi tai jopa ylikin.
Suositus on max. 3, mutta kyllä siitä joustetaan.