32v mies, ei koulutusta
Tapasin eilen baarissa. Ihana, herkkä, fiksu, kohtelias ja hauska mies. Ja todella hyvännäköinen. :-) Arveluttaa kuitenkin kun kertoi olleensa lähes koko elämänsä työtön ja käynyt vain peruskoulun. Mitä tämä kertoo miehestä jos ei saa edes yhtä ammattia aikaiseksi? Onko lusmu vai käyttääkö aikansa muulla tavalla itsensä kehittämiseen?
Kommentit (59)
[quote author="Vierailija" time="17.08.2015 klo 06:41"]
Sillä on rikkaat vanhemmat.
[/quote]
Miljonääri isä ja iso muna. Ei tarvitse autoa ei töitä ei koulutusta. Kaikki löytyy vaikkei mitään vielä voisi ostaakkaan. Pitää vain odotella ison munan kanssa perintöä.
Perintöä odotellessa ja paskaa jauhaessa tyhmät työtä tekee. Koulut ovat myös tyhmille. Kirjasto ajaa ihan saman asian ja nykyään on netti.
Itse olen 29-vuotias ja tähänastisessa elämässäni olen ollut töissä (työkokeilutkin ym mukaanluettuna) vain pari vuotta. Loppuaika on mennyt työttömänä eikä mitään koulutusta ole. Silti hain tänä syksynä kouluun ja myös pääsin sinne. Nyt on opintoja takana viikon verran. Ei se minusta liian myöhäistä ole vaikka olisi ehtinyt 50-kymppiseksi ilman koulutusta ja työtä.
30-vuotiaana vailla työkokemusta ja koulutusta on parempi vain tunnustaa tosiasiat itselleen ja myöntää ajan ajaneen ohi. Toki voit jonkun tutkinnon itsellesi vielä lukea, mutta ei tuollaisilla aukoilla sinua tule kukaan enää palkkatyöhän ottamaan. Miksi stressata asiasta, joka olisi pitänyt hoitaa vuosikausia sitten?
No voi vittu.. Eipä tarvi ihmetellä, miksi niin moni ihminen on sinkku eikä löydä kumppania kun ollaan niin saatanan nirsoja.
Fiksu, hyvännäköinen mukava mies ja sä mietit, että viihtiikö tuota edes tutustua vain sen takia, kun se on 30vee eikä ammattia?
En ihmettele vaikka AP eläis loppu elämänsä sinkkuna tuolla asenteella. TUTUSTU!? Mitä sä siinä menetät? Kai voit hieman uhrata elämästäsi aikaa 30vuotiaalle miehelle, kerta muuten tuntuu hyvältä?
[quote author="Vierailija" time="16.08.2015 klo 12:52"]
AV-mammat ovat niin jumalattoman idioottia sakkia että heidän ainoa pätemisensä on joku vitun saatanan ylempi korkeakoulututkinto. Ja silti olen lukeneempi kuin yksikään palstan multimaisteri. Enkä ole haaskannut aikaani jossain koulunpenkillä.
[/quote]Oot tainnut lukea Aku Ankkoja? Mikäli tarkotat "lukeneisuudella" opiskeluja ja itsensä kehittämistä, se ei ainakaan huou susta mitenkään. Olet vastenmielinen raivopää, kaukana sivistyneestä. Ihan vain näin ystäväisenä huomiona, ettet luule itsestäsi liikoja tuolla oikeassakaan maailmassa.
[quote author="Vierailija" time="16.08.2015 klo 11:46"]
32-vuotias, ei koulutusta, ei ammattia, koko ikänsä työtön. Myös koko loppuikänsä, sillä ei noilla spekseillä työtä saa jatkossakaan. Mieti nyt vähän, ap.
[/quote]
hän on mustalainen.
Useimmilla on ollut jotain ongelmia, esimerkiksi koulukiusausta ja ei ole sitten osannut hakeutua enää mihinkään kouluun/töihin. Ja jos yksi vuosi menee kotona, kasvaa todennäköisyys, että sitten toinenkin ja mitä pidempään kierre jatkuu, sitä vaikeampaa on päästä enää "normaalielämään".
Harvempi 3-kymppinen kenellä ei ole koulutusta/työtä on siihen tilaan haaveillut hakeutuvansa. Ei se ole mikään kadehdittava kohtalo.
Ei kannata tuhlata aikaansa...kokeiltu on. Ja tämä henkilö oli rutkasti nuorempi. Et halua elää työttömän ja noin saamattoman tyypin kanssa.
Opintonsa keskeyttäneistä tietämistäni miehillä on joko lukihäiriö tms oppimisvaikeuksia tai pää ei kestä koulunkäyntiä ja samahan se on töissäkin, ei siellä voi duunari kovin sooloilla jos töitä haluaa tehdä.
Hänen tapaustaan en tiedä, nämä tuntemistani tapauksista.
Ennen miehen tuomitsemista, niin minua kiinnostaisi kuulla hänen tarinansa: Miten on Suomessa, erinomaisen koulutus- uskovaisessa maassa voinut elääkin niin, ettei ole peruskoulun jälkeen käynyt mitään koulua? Toinen mikä minusta on arvostettavaa on se, että mies on uskaltaunut asiassa olemaan rehellinen, sillä kuten tääläkin on jo nähty pelkästään tämä tieto ettei miehellä ole mitään muuta koulutusta saa porukan kehottamaan, että hänelle ei pitäisi antaa mitään mahdollisuutta, Muuten kuinkahan monella, vaikkapa mies- ammattiurheilijalla on sama koulutustaso?
Ei ole normaalia. Mieti, mitä odotat suhteelta. Jos odotat toisen olevan tukena ja kunnian- ja velvollisuudentuntoinen, epäilyttäisi kyllä. Miten itse selittää tilanteensa?
Ehkä olen kamala ihminen, mutta oma kiinnostukseni lopahtaisi tuohon. 32 vee eikä edes ammattitutkintoa.
jos se on ollu linnassa, ei se kuuel riitä, että on hyvännäkönen, oot tosi epätoivonen kun alat kaikkien kans.
kysy miksi ei oo hankkinu mitään ammattia-outoa.
Mä olen melkein 32v nainen, eikä mullakaan ole loppuun suoritettua koulutusta. Melkein loppuun on kyllä käyty, mutta sillä ei tietenkään ole merkitystä. Työ on valitettavasti aina vienyt pidemmän korren.
Nyt jäin YT:iden jälkeen työttömäksi ja tarkoitus on vihdoin saada tutkinto suoritettua. On hyvä aika opiskella kun töitä ei vaan taida olla.
[quote author="Vierailija" time="16.08.2015 klo 11:30"]Ennen miehen tuomitsemista, niin minua kiinnostaisi kuulla hänen tarinansa: Miten on Suomessa, erinomaisen koulutus- uskovaisessa maassa voinut elääkin niin, ettei ole peruskoulun jälkeen käynyt mitään koulua? Toinen mikä minusta on arvostettavaa on se, että mies on uskaltaunut asiassa olemaan rehellinen, sillä kuten tääläkin on jo nähty pelkästään tämä tieto ettei miehellä ole mitään muuta koulutusta saa porukan kehottamaan, että hänelle ei pitäisi antaa mitään mahdollisuutta, Muuten kuinkahan monella, vaikkapa mies- ammattiurheilijalla on sama koulutustaso?
[/quote]
Nykyurheilijoilla käsittääkseni on yleensä ihan ok koulutustaso, valmentajatkin tajuavat että suojatit putoavat tyhjän päälle jos treenaukseen rinnalla ei käydä kouluja. Sitä paitsi ammattiurheilu on jo itsessään työ ja monet voivat jatkaa siitä valmentajina.
Ei koulutus ihmistä paranna tai pahenna. Rahallinen toimeentulo kannattaa vain miettiä tarkkaan.
Mitä ihmettä hän on tehnyt kaikki vuodet? Onko tehnyt sitten edes kotain hanttihommia ilman koulutusta? Muuten tulee mieleen vain että on narkkari, istunut vankilassa tai ollut pitkään sairaalassa.
[quote author="Vierailija" time="16.08.2015 klo 11:34"]Mä olen melkein 32v nainen, eikä mullakaan ole loppuun suoritettua koulutusta. Melkein loppuun on kyllä käyty, mutta sillä ei tietenkään ole merkitystä. Työ on valitettavasti aina vienyt pidemmän korren.
Nyt jäin YT:iden jälkeen työttömäksi ja tarkoitus on vihdoin saada tutkinto suoritettua. On hyvä aika opiskella kun töitä ei vaan taida olla.
[/quote]
Tilanteesi on minusta eri, työt on ihan ok peruste sille ettei ole tutkintoa. Mutta jos ei ole duunia, en näe syytä miksei yli vuosikymmenessä ole saanut edes toisen asteen tutkintoa kasaan.
Lusmu mikä lusmu.