Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Oletko siinä asemassa että pystyt priorisoimaan perheen työn edelle?

Vierailija
15.08.2015 |

Voitko olla poissa enemmän kun sen kolme päivää jos tulee joku vakava tilanne lasten kanssa?

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
15.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voin olla ja mielelläni olenkin. Esimieheni on ymmärtäväinen.

Vierailija
2/17 |
15.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki eivät halua priorisoida perhettä työn edelle.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
15.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos en voi niin en hanki perhettä. 

Minulle ei työ voi olla se muuta elämää määrittävä tekijä. Työ olkoon maksimissaan se, mikä mahdollistaa sen muun elämän. 

Vierailija
4/17 |
15.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.08.2015 klo 21:12"]

Kaikki eivät halua priorisoida perhettä työn edelle.

[/quote]

Puhe oli nyt varmaan sellaisista ihmisistä, joilla on se perhe... jos ei silti halua niin aika ikävää oli perustaakaan sitä perhettä. 

Vierailija
5/17 |
15.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun olin tarpeeksi kauan harmitellut itsekseni sitä, miten työpaikan lisääntyjät napsivat ylimääräisiä poissaoloja lapsiinsa vedoten, juttelin pomon kanssa asiasta.

Perustelin asian myönteisen kautta: lapsettomana ja perusterveenä ihmisenä olen hyvin harvoin poissa, ja minua pitäisi jotenkin palkita tuottavuudestani. Pomo oli samaa mieltä, ja koska lapsettomille ei voi määrätä ylimääräisiä "kutoisuuslomia", työnkuvaani sisällytettiin etänä tehtäviä "projektipäiviä", joita saatoin pitää muutaman vuodessa.

Jos lisääntyjien etuoikeudet harmittavat, kannattaa puhua asiasta. Työnantajat ymmärtävät nykyisinkin luotettavan työntekijän arvon.

Vierailija
6/17 |
15.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.08.2015 klo 21:13"]

Jos en voi niin en hanki perhettä. 

Minulle ei työ voi olla se muuta elämää määrittävä tekijä. Työ olkoon maksimissaan se, mikä mahdollistaa sen muun elämän. 

[/quote]Olen samaa mieltä työstä, mutta olen samaa mieltä myös perheestä.  -6

Vierailija
7/17 |
15.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.08.2015 klo 21:16"]

Kun olin tarpeeksi kauan harmitellut itsekseni sitä, miten työpaikan lisääntyjät napsivat ylimääräisiä poissaoloja lapsiinsa vedoten, juttelin pomon kanssa asiasta.

Perustelin asian myönteisen kautta: lapsettomana ja perusterveenä ihmisenä olen hyvin harvoin poissa, ja minua pitäisi jotenkin palkita tuottavuudestani. Pomo oli samaa mieltä, ja koska lapsettomille ei voi määrätä ylimääräisiä "kutoisuuslomia", työnkuvaani sisällytettiin etänä tehtäviä "projektipäiviä", joita saatoin pitää muutaman vuodessa.

Jos lisääntyjien etuoikeudet harmittavat, kannattaa puhua asiasta. Työnantajat ymmärtävät nykyisinkin luotettavan työntekijän arvon.

[/quote]

No nyt on katkeraa :D

Vierailija
8/17 |
15.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.08.2015 klo 21:18"]

[/quote]Olin katkera ja työstin katkeruuteni johonkin rakentavaan. Sain ylimääräisiä vapaita, ja suhteeni esimieheen lujittui. Eivätkö tunteet olekin hyödyllisiä? -6

Vierailija
9/17 |
15.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työskentelen kotona. Jos lapset sairastuu, työt venyy iltaan, ei sen pahempaa.

Vierailija
10/17 |
15.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.08.2015 klo 21:23"][quote author="Vierailija" time="15.08.2015 klo 21:18"]

[/quote]Olin katkera ja työstin katkeruuteni johonkin rakentavaan. Sain ylimääräisiä vapaita, ja suhteeni esimieheen lujittui. Eivätkö tunteet olekin hyödyllisiä? -6
[/quote]

Onhan se valtaisa etuoikeus kun lapsi on sairas. Oikein töistä saa olla pois, fantsua.

Vierailija
11/17 |
15.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen siinä asemassa, että pystyn priorisoimaan omat jutut työn edelle. Eli kun haluan matkustaa lämpimään, tai harrastaa marjojen poimintaa, työ ei estä.  Ymmärrän miten onnekas olen. 

Vierailija
12/17 |
15.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen järjestänyt elämäni, työ- ja perhe-elämän niin, että ne ovat tasapainossa keskenään. Olemme molemmat opettajia ja meidän on helppo olla töistä pois. Ei toki mieluista silti. Jaamme poissaolot tasan ja onneksi niitä on ollut lasten takia tosi vähän, n. viikko lukuvuodessa yhteensä. Tarvittaessa myös isovanhemmat auttaa, joten töitä tai perhettä ei tarvitse uhrata. 

Vierailija
13/17 |
15.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.08.2015 klo 21:25"]

Työskentelen kotona. Jos lapset sairastuu, työt venyy iltaan, ei sen pahempaa.

[/quote]

Sama juttu. 

Vierailija
14/17 |
15.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.08.2015 klo 21:29"]Olen siinä asemassa, että pystyn priorisoimaan omat jutut työn edelle. Eli kun haluan matkustaa lämpimään, tai harrastaa marjojen poimintaa, työ ei estä.  Ymmärrän miten onnekas olen. 
[/quote]

Mitä sä teet, ota mut aisapariksi?

Vierailija
15/17 |
15.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai perhe on ykkönen, mutta toki jaan sen miehen kanssa, mies on valtion virkamies ja hän pystyy olemaan töistä pois. Minäkin pystyn olemaan, ja jos työpaikalla jotain alettaisiin valittaa (esim. lapsi sairas vakavasti) ottaisin lopputilin, se on vain työpaikka. Olen ollut elämäni aikana niin paljon työttömänä että ei se niin vakavaa ole. Miehen palkka on parempi kuin minun ja vakituinen, niin tottakai se olisin minä joka lopettaisi työt tarpeen vaatiessa. 

Vierailija
16/17 |
15.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ollut ennen, siksi irtisanouduin ja ryhdyin yrittäjäksi. Nyt olen oma pomoni ja joustan työajoissa. Mies hoitaa edelleen lapset jos sairastavat. Rakastan elämääni.

Vierailija
17/17 |
15.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina. Voin tehdä töitä etänä ja milloin vain.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kaksi neljä