Onko teistä ok isän toimia näin?
Mies on mitä "rennoin" lasten suhteen. Kerrostalossamne antaa 4v:n mennä etukäteen pihalle ja itse perässä vaikka vartin päästä. Tänään lapsi oli kiipeillyt mattotelineella sillä aikaa ja vihainrn naapuri oli kuulemma heristänyt sormea parvekkeeltaan ettei ole kiipeilypaikka. Meillä kodin ikkunat pihalle, isä kävi siinä kuulemma välillä vilkaisemassa mutta silti.
Isä antaa lapsen ottaa itse lääkepurkin kaapista ja ravistaa sitä, antaa veteen liotetun lääkkeen lusikassa käteen lapselle sillä seurauksella että osa lääkkeestä tippuu vesilasiin ja lapsi kieltäytyy juomasta niin paljon. Isä yrittää noukkia lääkettä lasista mutta osa jää sinne pohjalle. Kyseessä lapsensairauteen liittyvö tärkeä lääke. Olen useasti sanonut että aikuinen antaa jalaosen ei pidä koskea lääkkeeseen.
Tämä tyyli..
Kommentit (26)
Lapsesi isä vaikuttaa itsekin varsin keskenkasvuiselta. Ikävä kyllä tuo meno tuskin tuosta muuttuu vastuullisemmaksi. Onko lapsen isällä kenties ADHD tai jokin muu keskittymishäiriö.
Huokaus.. Kun näistä miehelle sanon niin olen nalkuttava ämmä. p
Yritä sanoa rakentavaan, kunnioittavaan tyyliin.
Voisiko mies oppia omista virheistään myös ilman sanomista...
Miksi teitte lapsen, kun selvästikään miehesi ei ole valmis niin suureen vastuuseen :-O nelivuotiaalle voi sattua vaikka mitä yksin pihalla.
Oliko yhdessä suunniteltu ja sovittu raskaus?
[quote author="Vierailija" time="15.08.2015 klo 21:55"]
Oli. ap
[/quote]
En usko.
Mies sanoo että lapsi hänelle rakkainta maailmassa ja hän toimii ihan oikein, minä valitan turhasta. ap
Miehet nyt sanoo yhtä ja tarkoittaa toista.
[quote author="Vierailija" time="15.08.2015 klo 22:01"]Mies sanoo että lapsi hänelle rakkainta maailmassa ja hän toimii ihan oikein, minä valitan turhasta. ap
[/quote]
No ei todellakaan toimi, jos päästää nelivuotiaan yksin pihalle vartiksi! Tässä kohtaa voisi miettiä, että mikä miehelle on "ok" ja missä menee raja. Mulla 4.v tyttö, enkä tosiaankaan päästäisi yksin edes rivarin etupihalle. Voi juosta tielle yms..
[quote author="Vierailija" time="15.08.2015 klo 22:04"][quote author="Vierailija" time="15.08.2015 klo 22:01"]Mies sanoo että lapsi hänelle rakkainta maailmassa ja hän toimii ihan oikein, minä valitan turhasta. ap
[/quote]
No ei todellakaan toimi, jos päästää nelivuotiaan yksin pihalle vartiksi! Tässä kohtaa voisi miettiä, että mikä miehelle on "ok" ja missä menee raja. Mulla 4.v tyttö, enkä tosiaankaan päästäisi yksin edes rivarin etupihalle. Voi juosta tielle yms..
[/quote]
Näin just. Ton ikäset on kuitenkin aika arvaamattomia, voi vaikka lähteä juoksemaan yksin metsään, tielle, lähikauppaan, puistoon yms. Ei missään nimessä pihalle ilman valvontaa. Kannattaa selittää nää asiat miehelle perusteellisesti. Sitten, kun käy niin, ettek lapsi olekaan pihassa, ei olekaan niin okei juttu. Toimi, ennen kun mitään pahaa sattuu.
Mun mies on lasten mukaan todellinen "cooldaddy", muttei silti heidän ollessa pieniä päästänyt yksin ulos tai antanut mennä yksin lääkepurkeille.. kannattaa nyt ihan tosissaan miettiä, onko mies valmis hoitamaan lasta yksinään, siis niin ette ole kotona.
Leikimme ja ulkoilimme itse pihoilla kun olin 4 v. Aiotko tehdä lapsestasi pumpulissa kasvatettua? Ei hyvä.
Onko tuo mies todella lapsesi isä, jos lapsi on jo 4 v ja mies noin vastuuton? Ja sinä huomaat sen vasta nyt?
Miten olet onnistunut pitämään miehen ja lapsen niin erossa toisistaan, että mies ei ole ollenkaan huomannut, millä tavalla pieni lapsi kehittyy ja mitä osaa?
Käy joku kerta itse nappaamassa se lapsi sieltä pihalta jonnekin nurkan taakse ja anna äijän vähän hätääntyä.
up